معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی می کنیم حداکثر تا 2 ماه آینده شاهد ارایه گزارش نهایی جمع بندی علل و عوامل بروز سانحه نفتکش سانچی باشیم.

به گزارش خبرآنلاین، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: مراحل بررسی سانحه توسط کشورهای ذینفع شامل چین، هنگ کنگ، پاناما ،ایران و بنگلادش در حال انجام است.

محمد راستاد افزود: روی اطلاعات خامی که به دست کمیته مشترک رسیده، تحلیل هایی شده اما تصمیم گیری و جمع بندی نهایی در این زمینه مستلزم آنالیز اطلاعات و جمع بندی شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآوری کرد در سفر کارشناسان رسیدگی به سوانح سازمان بنادر و دریانوردی به چین جعبه سیاه (وی.دی.آر) کشتی سانچی به طور رسمی گشوده شد.

همچنین در مراحل مختلف، با کارکنان شناور فله بر کریستال مصاحبه و از این شناور بازدید شد که نتایج آن ثبت و ضبط شده است.

وی ادامه داد: به طور حتم با به نتیجه رسیدن بررسی های صورت گرفته توسط کمیته مشترک متشکل از کشورهای ذینفع گزارش نهایی تکمیل می شود و به اطلاع عموم می رسد.

نفتکش سانچی بیست و پنجم آذرماه بندر عسلویه را به مقصد کره جنوبی ترک کرد.

این تانکر شانزدهم دی ماه در حالی که حامل بیش از 130 هزار تن مواد سوختی و میعانات گازی بود، نزدیک سواحل چین بر اثر برخورد با کشتی باربری کریستال، آتش گرفت که 32 سرنشین آن جان باختند و فقط پیکر سه تن پیدا شد.

کمیته ای مشترک متشکل از کشورهای ذینفع شامل چین، هنگ کنگ، پاناما، جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش تشکیل شده است و حادثه را بررسی می کند.

 

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =