نماینده مردم شهرستان های اردبیل٬ نیر٬ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بانکداری کشور ساز و کار قابل قبولی نداشته و در توسعه اقتصادی کشور نقش آفرینی مناسبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ رضا کریمی در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: 21 ماه از فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذاشته است که اقداماتی در رابطه با پیگیری مطالبات مردم استان اردبیل در قالب برنامه ششم توسعه و قانون برنامه و بودجه صورت گرفته است.

وی گفت: نیازمند منشور کاری جدید برای رونق اقتصادی کشور هستیم و با توجه به ضریب امنیت بالای کشورمان٬ تهدیدها در حوزه های داخلی و منطقه‌ای و جنگ اقتصادی گسترش یافته است که باید تدابیر لازم را برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان تدارک ببینیم.

نماینده مردم شهرستان های اردبیل٬ نیر٬ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا دو هدف عمده را در رابطه با ایران دنبال می‌کند که تهدیدهای منطقه‌ای و داخلی را در ایران برنامه‌ریزی کند تا به نوعی بتواند از راهکارهای مختلف به ایران ضربه بزند که باید تدبیر استراتژیک برای نقشه‌های استکبار جهانی اندیشیده شود و بتوانیم اقتصاد و معیشت مردم را بهبود بخشیم.

کریمی تصریح کرد: نظام اقتصادی با مشکلاتی مواجه بوده و بانک‌های کشور وظیفه بانکداری خود را به خوبی انجام نمی‌دهند که ضرورت دارد ساز و کار مناسبی در رابطه با توسعه کشور انجام شود و مولفه‌های اقتصادی و رفاهی را در کشور بهبود دهیم.

وی در رابطه با عملکرد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی٬ بیان کرد: محورهای توسعه بخش کشاورزی را در برنامه ششم توسعه لحاظ کردیم و دولت موظف شده که سالانه 600 هزار هکتار را تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار دهد و با توجه به منابع آبی٬ باید از آبیاری نوین استفاده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات تملک و دارایی استان اردبیل امسال نسبت به سال گذشته به بیش از 90 درصد افزایش یافت و ردیف اعتباری مستقل برای خسارات کشاورزی و باغی انجام دادیم که تخصیص اعتبارات به صورت صد در صدی بود و در رابطه با حمایت از کشاورزی٬ دولت مکلف شد در تأخیر پرداخت بهای گندم خسارت پرداخت کند.

کریمی با اشاره به مشکلات پروژه سقزچی نیر٬ افزود: در رابطه با سرمایه‌گذار پروژه سقزچی نیر٬ سرمایه گذار به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده و دستگاه‌های اجرایی نیز حمایت مناسبی نداشته و در واقع سرمایه‌گذار و دستگاه دولتی هر دو در بلاتکلیفی این پروژه نقش دارند.

وی تصریح کرد: در رابطه با انتقال آب ارس به استان آذربایجان شرقی نمایندگان استان اردبیل به وزارت نیرو اعتراض کردند و وزیر نیرو نیز به بازنگری این پروژه قانع شده و به زودی برای بررسی میدانی موضوع به اردبیل سفر می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =