جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با انتقاد یکی از نمایندگان از وضعیت صنعت خودرو و تمثیل آن با داعش آهنین ادامه یافت.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه جلسه امروز مجلس، بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ در نطق میان دستورش، گفت: می‌خواهم از صنعت عقب مانده و ناتوان خودرو را که می‌توان به عنوان داعش آهنین و ارابه‌های مرگ از آن یاد کرد صحبت کنم.

او تصریح کرد: امروز هیچ توجیهی برای حمایت از صنعت خودرو وجود ندارد. امسال سال حمایت از کالای ایرانی است اما کالایی که کرامت انسانی را حفظ کند. جان ایرانی مهم‌تر از کالای ایرانی است. آمار فوت شدگان سال ۹۵ بر حسب نوع خودرو نشان می‌دهد که تلفات ناشی از پراید در راس و بعد از آن پژو و سمند و وانت پیکان قرار می‌گیرند، در سال ۹۶ نیز این آمار ادامه دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: در کجای دنیا چنین چیزی اتفاق می‌افتد؟ اگر در دنیا یک خودرو باعث مرگ پنج نفر شود آن کمپانی خودروهای خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند. تفاوت ایمنی خودروهای داخلی با خودروهای خارجی از زمین تا آسمان است. خودروی بنز پلیس به دلیل داشتن ایمنی جان پلیس را نجات می‌دهد ولی خودروهای ناامن جان ملت را می‌گیرند.

پارسایی ادامه داد: آیا کرامت ملت ما از کرامت دیگر ملت‌ها پایین‌تر است؟ در کشورهای همسایه جنگ زده و کشورهای جهان اول چنین وضعیتی مشاهده نمی‌شود. من با اطمینان می‌گویم که صنعت خودرو یا شبه مافیاست و یا مافیاست. رییس‌جمهور دولت قبل قدرت اینکه جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرد، نداشت. امروز یک قاضی با شرافت دیوان عدالت اداری رای داده تا تعرفه به سال قبل برگردد اما اجرا نمی‌شود. چه قدرتی پشت این صنعت است که جلوی اجرای رای دیوان عدالت اداری را می‌گیرد؟

وی در پایان گفت:‌ مگر مجلس ناظر بر اجرای قانون اساسی نیست؟ این چه نظارتی است که قانون شکسته می‌شود. این چه نظارتی است که به واسطه سودجویی افراد خاص قانون شکسته می‌شود. بدهی شرکت ایران خودرو ۲۹ میلیارد هزار تومان است. تا کی باید با مردم سر ناسازگاری داشته باشیم؟

انصراف کریمی قدوسی از سوال از ظریف
در ادامه جلسه امروز مجلس، محمدعلی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس گفت: آقای کریمی قدوسی به دلیل آزاد شدن زندانیان ایرانی از زندان کشور ترکمنستان از سوال خود از آقای ظریف که درباره وضعیت این زندانیان بود، انصراف داد.

درخواست پرداخت مطالبات نیروهای مسلح از سوی نمایندگان

در جلسه صبح امروز مجلس همچنین ۱۶۷ نماینده مجلس در بیانیه‌ای ضمن حمایت قاطع از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواستار پرداخت حقوق و مطالبات کامل نیروهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج و بازنشستگان آنها براساس قوانین جاری کشور شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم شریف و غیرتمند ایران اسلامی حمایت قاطع خود را از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته و معروض می‌داریم که اینک به فضل الهی همان نیروهایی با اقتدار مسلح که با خلق صحنه‌های ناب و همدلی خود با امام، رهبری و شهیدان و مردم در دوران انقلاب و ایثار و شهادت و دفاع مقدس دشمنان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذاشته‌اند، امروز و در سال حمایت از کالای ایرانی با عزمی راسخ‌تر و با بهره‌گیری از مدیریت جهادی و با تکیه بر جوانان مومن و متعهد حماسه سال‌های حضور مستمر و خستگی‌ناپذیر خود را که با تقدیم هزاران شهید حاصل شده ادامه خواهد داد و همچون گذشته حضوری گسترده‌تر و موثرتر در حوزه‌های جنگ نرم و مبارزه با دشمنان اسلام خواهد داشت.

کابینه احمدی‎نژاد را وادار به اعلام برائت کردند؟

غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران هم در گفتگو با اعتمادآنلاین با بیان این موضوع که احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور معمولی نبود، گفت: او رئیس‌جمهوری بود که در آن فراز و نشیب‌ها، مقام معظم رهبری در نماز جمعه (چون نماز جمعه بر اساس اعتقادات ما قداست خاص دارد) آمدند بحث مرحوم هاشمی رفسنجانی را مطرح کردند اما درباره احمدی‌نژاد گفتند که از نظر فکری به من نزدیک‌تر است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: می‌خواهم این را بگویم که احمدی‌نژاد حداقل انقدر باید تدبیر و جوانمردی داشت که حرمت مقام رهبری را حفظ می‌کرد. او باید حرمت رهبری را که این همه برای او مایه و آبرو گذاشت، حفظ می‌کرد. اما ببینید که چه‌کار کرد که 43 نفر از اعضای کابینه او هم آمده‌اند و در برابرش اعلام برائت می‌کنند.

حیدری ادامه داد: این هم جزیی از اسرار است که چگونه افرادی که به‌خوبی او را شناخته و پیش‌بینی کرده بودند که آینده احمدی‌نژاد چه می‌شود و از او چه بیرون می‌آید، به حذف کشیده شدند. اما او همچنان آزاد می‌چرخد و هر چه دلش می‌خواهد هم می‌گوید.

نماینده اصلاح‌طلب تهران درباره دلایل اعلام برائت برخی اعضای کابینه احمدی‌نژاد از او گفت: برای من جای سؤال است که این 43 وزیر دولت‌های احمدی‌نژاد که از او اعلام برائت کرده‌اند، خودشان خواسته‌اند که این کار را انجام دهند یا از آن‌ها خواسته‌شده تا این کار را انجام دهند.

عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: شاید نکته این اعلام برائت وزرای احمدی‌نژاد در این است که همه ببینید احمدی‌نژاد چگونه بوده که 43نفر از وزرای کابینه او می‌آیند و از او اعلام برائت می‌کنند، اما آقایان موسوی، خاتمی و کروبی چه آدم‌هایی بودند که افراد و اعضای کابینه آن‌ها حتی هزینه‌ها را به جان می‌خرند و به دیدار خانواده آن‌ها می‌روند.

حیدری درباره این اعلام برائت جمعی و در مقابل افرادی از اعضای کابینه که نامشان در این بیانیه نیست و همچنان به احمدی‌نژاد وفادار هستند،‌ تاکید کرد: به نظر من افرادی که نامشان در این لیست اعلام برائت نیست از صداقت بیشتر و قابل‌تحمل‌تری برخوردار هستند؛ چون به این شکل که فرد نمک بخورد نمکدان بشکند هم جای بحث دارد.
29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =