اقتصاد بر خط نوشت: با روی کارآمدن لیست امید در شورای شهر تهران و کرج، امید می رفت که در این شوراها میان اعضا هماهنگی و یکدستی وجود داشته باشد. اما در چند ماه اخیر در شهرداری و شورای هر دو شهر شاهد تحولات و اتفاقات بسیاری بودیم .

محمدعلی نجفی پس از دو بار استعفا دادن، از سمت شهردار تهران کنار رفت و امروز مورخ ۲۳ اردیبهشت ماه افشانی شهردار تهران شد. در کرج نیز اتفاقی مشابه تهران رخ داد. اصغر نصیری، شهردار کرج نیز پس از هفت ماه ریاست بر شهرداری کرج، از این سمت استعفا داد.شورای شهر کرج با ۱۳ عضو فعالیت می کند که از این تعداد هشت نفر آنها با نصیری هم فکر نبودند و همین امر موجب استعفای نصیری شد. بعد از استعفای شهردار وقت، هشت نفر از اعضای شورا، مجید سریزدی را که در دهه ۸۰ حدود دو سال شهردار کرج بود را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود برای شهردار کرج به شورا معرفی کردند، انتخابی که با مخالفت سایر اعضای شورا همراه بود.
روز یک شنبه مورخ ۲۳ اردیبهشت ماه، جلسه شورای شهر کرج به منظور ارایه برنامه های سریزدی برای شهردار شدن برگزار شد، تا طبق روال تمام شوراها در پایان جلسه رای گیری شود و سریزدی به عنوان شهردار کرج معرفی شود، اما این جلسه به گونه ای متفاوت به پایان رسید.
پس از گذشت یک ساعت از جلسه پنجاه و هفتم شورای شهر کرج، رئیس این شورا از اعضا خواست که نامزدهای خود را معرفی کنند، اما بر جلسه سکوت حکم فرما شد، لذا عباس زارع یکی از اعضای شورا خواست تا در صورت نبود کاندیدا از طرف پنج عضو باقی مانده، مجید سریزدی برای ارایه برنامه خود بر روی صحن حاضر شود؛ این پیشنهاد اما با مخالفت سارا دشتگرد و منصور وحیدی همراه شد، مخالفتی که به سرانجام نرسید.
این اعتراض ها اما تنها اعتراضات جلسه امروز نبود، حسین محمدی از دیگر اعضای شورا، روند جلسه امروز را نامناسب و بازی با احساسات مردم خواند. محمد نبیونی، رئیس شورای شهر البرز به دلیل اتمام وقت قانونی جلسه و داشتن کسالت گفت: بعد از ظهر فردا در این زمینه تصمیم گیری می کنیم و پایان جلسه شورا را اعلام کرد و از آنجا که وحیدی، نایت رییس شورا به دلیل شرایط جسمانی نامساعد در جلسه حضور نداشت؛ ختم جلسه اعلام شد. همچنین دشتگرد عضو شورای اسلامی شهر کرج به شیوه انتخاب شهردار در کرج اعتراض کرد و به همین منظور صحن علنی شورا را ترک کرد. فرج الله ایلیات یکی دیگر از اعضای شورا اعلام کرد که اعضای شورا باید انتخاب این نامزد را به زمان پس از تائید صلاحیت از سوی مراجع قانونی موکول کند.
این اقدام اما با سروصداهای بسیاری همراه شد و به نوعی صحن شورا با تنش همراه شد، رحیم خستو، عباس زارع و چند تن دیگر از اعضای شورا به این وضعیت اعتراض کردند و مانع خروج رئیس شورا از جلسه شدند و این اقدام را غیرقانونی دانستند و رئیس شورا پیگیری این موضوع را از طریق قانونی خواستار شد.
با نگاهی به اتفاقات اخیر شورای شهر کرج و روند جلسه امروز، می توان اینگونه نتیجه گرفت که این شورا به روزهای پایانی خود نزدیک است، چرا که شورای یک شهر برای اداره و کارآمد بودن خود نیاز به هماهنگی بیشتری دارد؛ درحالی که حال و روز شورای شهر کرج این روزها خوب نیست، تا جایی که بسیاری از کارشناسان این حوزه ادامه این اوضاع را برای شورا مشکل آفرین می دانند و معتقدند که ادامه این روند می تواند این دوره از شورا را به انحلال نزدیک کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =