ایلنا نوشت: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مشکلاتی که بعد از انقلاب پیدا کردیم و گروهک‌ها هم نقش اصلی در ایجاد آن داشتند این بود که به خاطر حفظ امنیت مسئولان یک حصار امنیتی بین آن‌ها و مردم کشیده شد که خود ایجادکننده فاصله بود.

آیت الله سید محمد غروی با اشاره به زمان ورود امام به ایران و رحلت ایشان گفت:‌ امام هنگام ورود به ایران مورد استقبال خیل عظیمی از مردم قرار گرفتند و زمانی هم جان به جان آفرین تسلیم کردند با وجود مشکلاتی که مردم داشتند مانند مشکلات اقتصادی و یا از دست دادن عزیزان خود در زمان جنگ و انقلاب امام، برای بدرقه ایشان آمدند. مردم همیشه یاد آن بزرگوار را در خاطره خودشان گرامی داشته و دارند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که بعد از انقلاب پیدا کردیم و گروهک‌ها هم نقش اصلی در ایجاد آن داشتند این بود که به خاطر حفظ امنیت مسئولان یک حصار امنیتی بین آن‌ها و مردم کشیده شد که خود ایجادکننده فاصله است؛‌ واقعا هم نمی‌شود این حصار را برداشت اما باید به این نکته هم توجه کنیم که همین امر هم فاصله بین مردم می‌اندازد.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد:‌ حال سوال این جاست مسئولان باید برای این فاصله چه کاری انجام دهند؟ آن‌ها باید به دور از شعارها که گاهی اوقات مطابق با عمل نیست دست به اقدام بزنند، با این نگاه و دیدگاه مردم قطعا متوجه می‌شوند که برای آن‌ها کاری صورت گرفته است و منافع شخصی مورد نظر نیست.

غروی خاطرنشان کرد: مسئولان رده بالای کشور پاک هستند و این امر اثبات شده است اما کسانی که با ایشان در ارتباط هستند نباید سوءاستفاده‌ای داشته باشند و مشکلاتی پیش بیاورند. مدیران باید توجه داشته باشند کسی از آن‌ها سوءاستفاده نکند، به طور مثال این فسادهای مالی که در مراتب پائین مدیریت کشور وجود دارد بسیار به وجه نظام آسیب می‌زند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با مشکلات می‌سازند و می‌دانند که شرایط کشور چگونه است. زمانی مردم متوجه می‌شوند یک مسئول رده سوم و چهارم یک اختلاس بزرگ کرده است، باید با این فرد برخورد قانونی و شرعی صورت بگیرد و نتیجه هم باید به آنان اعلام شود زیرا مردم انتظار دارند. مسئولان به دنبال خودخواهی و ثروت اندوزی نباشند و ارتباط‌شان باید بی واسطه باشد و مردم این احساس را داشته باشند که آنان برای خدمت آمده‌اند.

امام رمق و انگیزه را به جامعه تزریق کرد

ایسنا نوشت:

حسین مظفر ‌در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بندرعباس، با بیان اینکه امام خمینی(ره) برای ما پیامبر زمانه بود و موسی‌ای بود عصا به‌ دست در مقابل فرعونیان، تصریح کرد: وی رمق و انگیزه را به جامعه تزریق کرد و امت را از دست نمرودیان زمان نجات داد.از کلام امام خمینی(ره) سعادت حاصل می‌شد و صلابت و قدرت در برابر ظالمان و ستمگران از ویژگی‌های شاخص ایشان بود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل با دستان خالی پس از ۱۴ سال دوری از وطن، انقلاب اسلامی را رقم زد و همه را متعجب کرد، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهالی بود که ایشان آن را درخت تنومندی کردند و اکنون مایه مباهات تمامی ایرانی‌هاست. امام خمینی(ره) شخصیت بزرگی داشت که تمامی بزرگان جهان به ستایش از ایشان پرداختند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) منشأ اقدامات بزرگی در ایران اسلامی شد، خاطرنشان کرد: احیای اسلام ناب و تجدید حیات اسلام از دستاوردهای بزرگ بنیان گذار انقلاب اسلامی بود. انقلاب اسلامی به نام خداوند، معنویت و انسانیت در ایران شکل گرفت و در حالی‌که در گذشته ایران نقطه سیاهی بود اما امروز در نقطه درخشان و نورانی در جغرافیاست.

وی با بیان اینکه تأسیس نظام اسلامی کار ساده‌ای نبود، اضافه کرد: درک درست امام خمینی(ره) از مردم سبب شد تا نظام جمهوریت را در کنار اسلامی قرار دهد.

مظفر با اشاره به اینکه امام راحل با این‌ همه دستاورد بزرگ و پشتوانه مردمی درگذشت اما طلوع خورشید دیگری سبب شد نقشه‌های دشمنان خنثی شود، افزود: مقام معظم رهبری خط و راه امام راحل را ادامه داد و جامعه بالندگی خود را استمرار بخشیده است.

وی نخستین وظیفه مردم را حراست از میراث گرانقدر امام خمینی(ره) یعنی انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: حراست از ارزش‌های امام خمینی(ره) از مهم‌ترین وظایف ماست. پیروی از امام راحل به حرف و موضع‌گیری نیست بلکه به عمل و وفاداری به آرمان‌های بنیان گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تبعیت از مقام معظم رهبری امری واجب است، اظهار کرد: مدیریت زمان مقام معظم رهبری اگر سخت‌تر از زمان امام خمینی(ره) نیست کمتر هم نبوده است.

وی با اشاره به اینکه قدرت و هنر بازتولید مفاهیم قرآنی و قدرت گفتمان سازی از مهم‌ترین ویژگی‌های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با قدرت بسیج همگانی و مردمی، دشمن‌شناسی و قدرت امیدبخشی نظام جمهوری اسلامی را استوار نگاه داشته است.اکنون زمان اختلاف نیست بلکه زمان وحدت و انسجام داخلی است، اصولگرا و اصلاح‌طلب باید در سایه همدلی به دنبال تقویت نظام جمهوری اسلامی باشند زیرا نیاز جامعه به وحدت است.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =