نماینده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان و رئیس جمهوری این کشور درباره اوضاع جنوب و چگونگی همکاری نیروهای یونیفل و ارتش لبنان بحث و تبادل نظر کردند.

 به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، "مایکل ویلیامز" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان امروز با "میشل سلیمان" رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

ویلیامز در این دیدار، سلیمان را در جریان رایزنی ها و مذاکرات جاری در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه 1701 و همچنین اوضاع جنوب لبنان و همکاری ارتش و نیروهای بین المللی(یونیفل) برای اجرای این قطعنامه قرار داد.
 قطعنامه 1701 با هدف نجات رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه این رژیم علیه لبنان در جولای 2006 به درخواست غربی ها از جمله آمریکا در شورای امنیت تصویب شد، چرا که ارتش تا دندان مسلح اسرائیل نتوانست در برابر اراده پولادین رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان کاری از پیش ببرد و در باتلاق لبنان گرفتار شد.

با این وجود، رژیم صهیونیستی از آن زمان تا کنون هیچ گاه به مفاد این قطعنامه پایبند نبوده و همچنان با تجاوزات مستمر جنگنده هایش به حریم هوایی لبنان، حاکمیت این کشور را نقض می کند.
 
سازمان ملل متحد بارها از رژیم صهیونیستی خواسته است به این اقدامات غیرقانونی خود پایان دهد اما این رژیم با بی اعتنایی به این درخواستها همچنان به نقض حاکمیت لبنان ادامه می دهد.
 
میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان، صلح مطلوب را مستلزم پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمینهای عربی و بازگشت آوارگان فلسطینی دانست و بر ضرورت فشار بر این رژیم برای اجرای قطعنامه ها از جمله 1701 و پایان دادن به تجاوزات مستمر خود به حریم هوایی لبنان و جاسوسی در این کشور تاکید کرد
 
ویلیامز نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در لبنان اخیرا در پی حوادث به وجود آمده میان ساکنان جنوب لبنان با نیروهای یونیفل، هرگونه بحران بی اعتمادی میان حزب الله و سازمان ملل متحد را رد کرده بود.

وی گفته بود : مشکلی با حزب الله وجود ندارد و دیدارهایی که اخیرا با مقامات این جنبش داشته ام کمک شایانی به حل موضوع کرده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =