دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با مدیرکل راه آهن لرستان

در این نشست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: جنگل هدیه ای است از طرف خداوند و هیچ یک از پدیده های طبیعی به اندازه جنگل نقش ارزنده ای در تلطیف هوا ایفا نکرده است زیرا درخت ، اکسیژن سه نفر را تامین می کند

به گزارش خبرآنلاین لرستان،شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه تمام ارگانها و ادارات ، ضرورت حفظ و حراست از منابع طبيعي و عرصه هاي ملي را باید مدنظر داشته باشند اظهار کرد: حفاظت از انفال و منابع طبيعي صرفا به عهده دستگاه منابع طبيعي نيست بلكه با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري كه فرهنگ منابع طبيعي بايد به معارف عمومي تبديل شود، حفظ و صيانت از عرصه هاي طبيعي وظیفه ای همگانی است.

وی بر همکاری همه جانبه راه آهن لرستان جهت پیشگیری از حریق در مسیر ریلی تاکید داشت و افزود: مسئولین راه آهن لرستان جهت جلوگیری از بروز هرگونه حریق احتمالی و پاکسازی حاشیه مسیر راه آهن از پوشش گیاهی توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان دیزل های فرسوده را یکی از مهمترین علل آتش سوزی در این مناطق دانست و یاد آور شد: با تعویض این دیزل ها می توان از خسارات جبران ناپذیر به عرصه های منابع طبیعی جلوگیری کرد.

در ادامه مدیرکل راه آهن ناحیه لرستان نیز ضمن تاکید بر ضرورت حراست و حفاظت از منابع طبیعی گفت: بر روی دیزل های سبک این ناحیه به منظور پیشگیری از هر نوع حریق، تعمیرات لازم صورت گرفته و مجهز به دستگاه جرقه گیر شده اند و تا پایان فصل خشک از دیزل های سنگین جهت تردد قطار های مسافربری استفاده خواهد شد.

رحمت رحمت نژاد به اقدامات راه آهن لرستان در خصوص جلوگیری از آتش سوزی در مسیر ریلی اشاره کرد و اظهار داشت: نصب سیستم جرقه گیر ، احداث پایگاه اطفاء حریق ، اختصاص یک واگن به ظرفیت 55 هزار لیتر مجهز به سیستم پمپاژ آب ، تغییر مسیر رودخانه به وسیله عملیات مکانیکی جهت جلوگیری از هدر رفت و فرسایش خاک می توان برشمرد.

وی در پایان افزود: راه آهن ناحیه لرستان آمادگی دارد ، در صورت بروز هرگونه حریق در جنگلها و مراتع ، از کلیه امکانات و تجهیزات راه آهن جهت مهار حریق، با مامورین منابع طبیعی همکاری نماید.
.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =