محمد کشتی‌آرای گفت: ریزش قیمت ها در بازار طلا و سکه از حجم عیجب تقاضای خرید انواع سکه در بازار کاست و سبب شد بازار روز آرام و کم کاری را پشت سر بگذارد .

رییس پیشین اتحادیه طلا و جواهر کشور در گفتگو با خبرآنلاین تاکید کرد: در دو روز گذشته تقاضا برای خرید سکه افزایشی قابل توجه را تجربه کرده بود اما با مثبت شدن فضا، جو روانی حاکم بر بازار تغییراتی را تجربه کرد .

 وی در توضیح این مطلب افزود: بگو مگوهای سیاسی به طور مستقیم بازار ارز و سکه و طلا را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی این تاثیرات مثبت و گاهی منفی است، در روزهای گذشته نیز بازار تحت فضار تاثیرات منفی و امروز تحت فشار تاثیرات مثبت قرار داشت .

 او در پاسخ به این سئوال که آیا جو امنیتی در بازار حاکم است؟ گفت: وضعیت کاملا عادی است و هیچ جو امنیتی در این بازار وجود ندارد.

 او در جواب این پرسش که چرا معاملات از نیمه امروز به حالت تعلیق درآمده است؟ نیز گفت: دلیل این توقف مسائل امنیتی و ... نیست . دلیل توقف کاهش شدید تقاضا و افزایش عرضه بود که زمینه را برای کاهش شدید قیمت فراهم کرد و سبب شد انتظار تداوم ریزش مانع از خرید سکه از سوی مردم و صرافان شود .

 او با اشاره به صحبت های ترامپ در خصوص مذاکره با ایران نیز گفت: این موضوع بر کاهش قیمت ها می تواند تاثیر بگذارد اما باید بدانیم تنها عامل ریزش قیمت صحبت های ترامپ نیست .

محمد کشتی آرای ، رییس اتحادیه طلا و جواهر

 کشتی آرای همچنین به دلایل عدم اعلام نرخ طلا و سکه از سوی اتحادیه اشاره کرد و گفت: ما امروز به دلیل ریزش شدید و لحظه به لحظه قیمت نتوانستیم نرخ بدهیم اما این رویه معمول ما نیست و از فردا فعالیت عادی و روزانه در اعلام نرخ ها ادامه می یابد هر چند همین حالا نیز با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز ، نرخ ها قابل اعلام است و من برای اطلاع خوانندگان آن را اعلام می کنم.

 به گفته وی هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  3 میلیون و 896 هزار تومان،هر نیم سکه یک میلیون و 991 هزار تومان ، ربع سکه یک میلیون و 71 هزار تومان و سکه یک گرمی 511 هزار تومان است. هر گرم طلا نیز 294 هزار و 800 تومان قیمت دارد.

او گفت: قیمت اغلب ارزها نیز امروز کاهش یافت.

 

223223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    30 2
    خدا شفا بده
  • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    4 1
    عجب آدمیه. معلومه زیر سر خودته
  • بی نام US ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    4 0
    دیگه رکورده ها زده شد دولت فقط رمانی میتونه سر بلند باشه که حد اقل دلار رو به قیمت 3000 تومن برگردونه
  • بی نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    3 0
    تعداد زنان معلم مجرد در وزارت آموزش و پرورش به دلایلی که گفتم بالاست
  • رضا NL ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    1 0
    پیشنهاد بازار ثانوی داستان عجیبی است. اگر قرار باشد سالیانه ۲۰ میلیارد دلار از این طریق به بازار ارز تزریق شود، چرا باید کنترل ارز و دارایی ملی کشور در دست سوداگران قرار گیرد. با ایجاد بازار ثانوی به نوعی راه قانونی برای انتقال ارز از بازار ثانوی به بازار ثالث باز میشود. عملا دولت، کنترل بر مدیریت قسمتی از ارز کشور را از دست میدهد. پیشنهاد میشود دولت اعلام کند که بازگشایی بازار ارز در حال بررسی است تا عملی شود. پیاده سازی این گشایش میتواند چندین هفته به طول بیانجامد تا ساخت و کار و ضوابط دقیقی برای آن تدوین و اجرایی شود. موکدا توصیه میشود که بازار ثانوی ممکن است با مکانیسمی شبیه یک باتلاق سیری ناپذیر، دولت را به تزریق ارز و به قول تهی مغزان تعمیق هر چه بیشتر بازار ارز ثانوی مجبور کند.
  • رضا NL ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 0
    "تعمیق" بازار ثانوی یعنی میزان ورودی آن از خروجی کمتر است، یعنی تزریق ارز به آن. بازار قاچاق قطعا در سایه به کار خود ادامه خواهد داد و بخشی از ارز صادرکنندگان در صورت عدم نظارت و فشار دولت قسمت قابل توجه ارز خود را به بازار قاچاق هدایت خواهند کرد. این "تعمیق" بازار ثانوی نهایاتا با پتروشیمی و ارز سایر دلقک ها به اندازه کافی "تعمیق" نشده و دولت باید هر چه بیشتر با از دست دادن ارز و "تعمیق" بیشتر در باتلاق ارز فرو رود.با توجه به اینکه بازار منتظر تصمیم دولت برای بازار ارز ثانوی است تا با عملی شدن آن حجم بیشتری ارز از بازار ثانوی به بازار قاچاق هدایت کند، عقلانی است تا دولت با اعلام طرح بازگشایی مجدد فعالیت صرافی ها را در دست بررسی دارد و از منابع قدرتمند خود برای کنترل و پایداری بازار
  • رضا US ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    0 1
    استفاده خواهد کرد. در خصوص بازگشایی مجدد صرافی ها میتوان با کمی تعمل و تعلل به جمع بندی مناسبی و تدوین چهارچوب معقولی دست یافت. تاکتیک دولت باید ایجاد تعلل در بازار و کاهش التهاب باشد تا از موج خریداران ارز کاسته شود. با ادامه تلاش کشور برای رسیدن به اهداف مالی و صادراتی با سایر شرکای برجام و حصول چشم انداز مناسبتر، اثر روانی مثبتی بر جامعه حاکم شده و از التهاب ها تا حدی کاسته خواهد شد. نقش نظارت برادران قوه قضایی و اطلاعات بسیار حائز اهمیت است به این ترتیب که چند صد نفر قادر نباشند ارز تزریقی به بازار را جمع آوری کنند تا همان داستان سکه مجددا تکرار شود. در صورت تزریق محدود ارز، شماره ملی خریداران باید در سامانه بانک مرکزی ثبت شود. همچنین استقرار تیمهایی بیشت از برادران اطلاعات در افغانستان
  • رضا IT ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    0 1
    و به کردستان برای رصد اوضاع هوشمندانه خواهد بود. یکی از عوامل اصلی تبدیل جنگ اقتصادی به اقتصاد جنگی ایجاد نایابی مصنوعی و احتکار است. فشردگی و رصد بر بازار توزیع توسط مراکز مسئول و جریمه های سنگین مالی برای خشکاندن منابع مالی سوداگران تاثیر گذار خواهد بود. در صورت تزریق احتمالی، این تزریق لازم است تاخیری بوده و قطعا به مصرف کننده نهایی اختصاص یابد. مثال از تزریق تاخیری: دولت خود میتواند اقدام به تزریق ارز با نرخ دوم با هر مبلغی که کارشناسی شده و به مصلحت است نماید. اگر برآورد این باشد که در یک روز برای پوشاندن ارز مورد نیاز، به صد میلیون دلار نیاز است، بانک مرکزی فقط اقدام به تزریق ۸۰ میلیون دلار کند و ما بقی را به فردا ارجاع دهد. یعنی رقم تزریقی معادل ۷۰ تا حداکثر ۹۰ درصد تقاضا باشد.
  • رضا A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    0 1
    هر چند هفته میتوان یکروز را تحت عنوان تعمیر سایت نیما و یا حسابرسی به تاخیر انداخت. هدف از ایجاد تاخیر در توزیع، کاهش تزریق ارز به بازار ولی با تاکتیکی است که ایجاد التهاب نکند. استمرار در تزریق ارز باعث ایجاد جو پایدار روانی شده و در صورت تعطیلی یکروزه و یا موکول به فردا و یا پوشش هفتاد تا نود درصدی بازار، امید به دریافت ارز با قیمت معقول باعث میشود خریداران دچار دستپاچگی و التهاب نشوند. پیشنهاد میشود دولت خود نرخ دوم را راه اندازی کرده و از تله بازار ثانوی به شدت پرهیز کند. تفاوت دو نرخ ترجیحا در بازه ۴۰ درصد میتواند حفظ شود. یعنی نرخ ارز دوم بیشتر از ۴۰ درصد از ارز اول گرانتر نباشد.ارز مسافرتی از محل ارز دوم تامین شده و از میزان فعلی کاهش یافته و فقط تحت ضوابطی وفقط یکبار در سال ارایه شود