ایرنا نوشت: 'فواد معصوم' رئیس جمهوری عراق و مقتدی صدر رئیس ائتلاف السائرون، با محکوم کردن حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در بصره، خواستار تحقیق فوری، شناسایی عوامل حمله و برخورد قانونی با آنان شدند.

معصوم روز شنبه در بیانیه ای با اشاره به اعتراضات مردم بصره به ناتوانی و فساد اداری و برای بهبود شرایط معیشتی و اجتماعی خود، از سوء استفاده برخی از این اعتراضات انتقاد کرد.

وی گفت: عده ای تندرو با منحرف کردن این اعتراضات اقدام به حمله به مراکز و نهادهای عراقی و خارجی بویژه آتش زدن مقر سرکنسولگری ایران در بصره کردند.

وی گفت: ما بر حفظ، حمایت و تقویت روابط برادرانه خود با جمهوری اسلامی در سطح مردمی و دولتی درهمه زمینه ها تاکید داریم
دور جدید تظاهرات مردمی اهالی بصره از 10 شهریور ماه گذشته در اعتراض به کمبود آب و افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف آب آشامیدنی آغاز شد و به سرعت این دور جدید تظاهرات ها به خشونت و برخورد فیزیکی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان کشیده شد.

همچنین رهبر جریان صدر و رئیس ائتلاف السائرون خواستار برخورد فوری با عاملان حمله و آتش زدن ساختمان کنسولگری ایران و امکان عمومی و دولتی در بصره شد. صدر همچنین افزود: مقصران و عاملان این اعمال تخریبی هر که باشند باید با آنها فوری برخورد شود.

براساس گزارش های وزارت بهداشت عراق تاکنون براثر خشونت های ناشی از برخورد بین تعدادی از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی، 11 نفر کشته و بالغ بر یکصد نفر زخمی شده اند.

تعدادی از تظاهرکنندگان که از آنها به عنوان عناصر نفوذی و خشونت طلب یاد می شود، از بعد از ظهر دیروز جمعه تعدادی از ادارات دولتی و مقرهای احزاب و فرماندهی الحشد الشعبی را در بصره به آتش کشیدند.

این عناصر خرابکار و آتش افروز همچنین به کنسولگری ایران در بصره حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =