رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از شناسایی 386 پروژه نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان خبر داد و بر لزوم مشخص شدن اولویت این طرح ها از سوی دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، رقیه یادگاری در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان که صبح امروز به ریاست استاندار و با حضور زندیه وکیلی معاون عمرانی استاندار ، کریمی و مقدسی ، نمایندگان مردم اراک و حسینی ، نماینده تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد ، بیان کرد : نیاز است تا 10 روز آینده کارگروهی در خصوص واگذاری طرح های نیمه تمام استان تشکیل شود و اولویت طرح های قابل واگذاری مشخص شود تا گزارشی از تصمیمات در خصوص واگذاری ها با توجه به اولویت های تعیین شده و مستندات آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شود.

وی با اشاره به وجود 71 هزار طرح نیمه تمام در کشور و 57 هزار میلیارد تومان سهم اعتبارات عمرانی امسال ، گفت : در استان مرکزی نیز حدود 2200 پروژه نیمه تمام وجود دارد که البته نیمی از این طرح ها در حوزه تعمیر و نگهداری از راه ها ، اماکن ورزشی ، ادارات و... قرار دارند . با این میزان اعتبار ات عمرانی ، قطعا طرح های نیمه تمام کشور 10 تا 12 سال آینده تکمیل می شوند و باید از راهکارها و دیگر ظرفیت های موجود استفاده کرد.

یادگاری واگذاری 104 پروژه نیمه تمام و جدید قابل بهره برداری را از تکالیف امسال عنوان کرد و ادامه داد : برخی از وزارتخانه ها در بحث واگذاری طرح های نیمه تمام ، بازدارنده هستند و حمایت های لازم را ندارند که لازم است حل این مسئله مورد توجه جدی قرار گیرد و نمایندگان استان نیز پیگیری و حمایت های لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد : در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت های بودجه ای دولت ، استفاده از منابع و سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند در اتمام طرح های نیمه تمام در زمان کمتر و با هزینه مناسب تر موثر باشد.البته رابطه سرمایه گذار و سرمایه پذیر در استان مرکزی به خوبی شکل نگرفته که باید با بهره گیری از روش های مختلف این پیوندها تقویت شود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 815225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =