بازار خودرو در حالی روزهای نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان را تجربه می‌کند که هم چنان اثری از رونق در آن دیده نمی‌شود.

بازار خودرو در حالی روزهای نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان را تجربه می‌کند که هم چنان اثری از رونق در آن دیده نمی‌شود.

این هفته نیز به مانند چند هفته اخیر تندر90 باز هم خبرساز بود. این خودرو که هم اکنون داعیه دار گرانی محصولات بازار شده با دو میلیون اختلاف نسبت به قیمت کارخانه و بالاتر از آن، در بازار آزاد به فروش می‌رود.

قیمت مدل E2 فول آپشن این خودرو هم اکنون به 16 میلیون و 200 تا 300 هزار تومان نزدیک شده و کسانی که مدت ها در صف انتظار خرید این خودرو در کارخانه های ایران خودرو و پارس خودرو بودند را متمایل به فروش آن در بازار کرده است که شاید بتوان یکی از دلایل افزایش قیمت این خودرو را همین موضوع  دانست.

البته دعوای داخلی و عدم اتخاذ تصمیم واحد در خصوص این خودرو به انضمام تیراژ پایین آن چیزی است که فعالان بازار آن را علت اصلی گرانی این خودرو می‌دانند.

این خودرو حتی نمایشگاه خودرو بین المللی مشهد را نیز تحت الشعاع خود قرار داد و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را در مقابل خبرنگاران به واکنش وا داشت به گونه‌ای وی درباره آخرین وضعیت تولید تندر 90 در ایران و افزایش قیمت این خودرو در بازار گفته که تکلیف واگذاری تولید تندر90 به یکی از دو خودروساز داخلی (ایران خودرو یا پارس خودرو) بعد از برگزاری مجامع سایپا و ایدرو مشخص خواهد شد.

هدایت با تاکید بر افزایش نیافتن قیمت تندر90 در کارخانه‌ها تصریح کرد: افزایش قیمت اخیر این خودرو در بازار می‌تواند به دلیل تعطیلی تابستانی ایران خودرو و سایپا و هم‌چنین مسائل مربوط به ثبت سفارش از ابتدای امسال تاکنون مربوط باشد.

واکنش سایر مدل های موجود در بازار با توجه به رکودی که هم اکنون در بازار وجود دارد به نوعی طبیعی به نظر می‌رسد، ولی در این میان پژو 206 توانست کمی خود را با توجه به استقبال خوب بازار کمی بالا بکشد.

این خودرو در مدل تیپ 2 که هم اکنون با توجه به اجبار وزارتخانه از ترمز ABS بهره می‌برد در بازار حدود 14 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسد این در حالی است که معمولا سایر مدل های این خودرو با قیمت مقطوع هفته‌های قبلی به فروش می‌رسند؛ به طوری که اختلاف یک میلیون تومانی بین دو مدل صندوق دار و هاچ بک اتوماتیک این خودرو حفظ شده و این دو مدل به ترتیب 19.5 و 18.5 میلیون تومان در بازار تهران به فروش می‌رسند.

همچنین سوزوکی گرند ویتارای ایران خودرو که در حال حاضر تقریبا پرفروش ترین شاسی بلند بازار محسوب می‌شود، در مدل اتومات، 40 میلیون و 500 هزار تومان و در مدل دنده‌ای 36 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

از خودروهای گروه پژو ایران خودرو نیز  خبر می‌رسد که 405 بنزینی حدود 13 میلیون 200 هزار تومان، سورن 16.5 میلیون تومان و سمند ال ایکس بنزینی چیزی معادل 15 میلیون تومان به فروش رفتند که بیان گر عدم تغییر محسوسی در قیمت این خودروهاست. پارس بنزین‌سوز نیز باید 17 میلیون و 100 هزار تومان به فروش رفته است.

از خودروهای سایپا نیز تغییر محسوس قیمتی گزارش نشده به طوری که هم اکنون پراید صبای بنزین سوز پایه با قیمتی معادل 7 میلیون و 800 هزار تومان فروخته شده است.

ریو و زانتیا نیز هم چنان با همان قیمت‌های سابق یعنی 13 میلیون و 600 هزار تومان و 27 میلیون و 100 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

با توجه وضعیت فعلی بازار خودرو انتظار می‌رود که در ماه رمضان اختلاف قیمت ناچیز کنونی بازار خودرو و قیمتهای کارخانه‌ای با توجه به کاهش تقاضا نیز افول کند و مهرماه سردی در انتظار بازار خودرو باشد.

کد خبر 82069

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • B.Fardoust IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۵
    3 0
    علت اصلی افزایش قیمت ال 90 شناختی است که مردم نسبت به کیفیت بالای آن پیدا کرده اند نه دلایل دیگر.
  • B.Fardoust IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۵
    3 0
    علت اصلی افزایش قیمت ال 90 شناختی است که مردم نسبت به کیفیت بالای آن پیدا کرده اند نه دلایل دیگر.
  • بهرام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 0
    درود بر همگی. ضمن آرزوی موفقیت برای همه رانندگان خوب که برای دیگران ایجاد خطر نمیکنند. بنده پس از مدتها تحقیق به این نتیجه رسیدم که در مجموع بهترین و باکیفیت ترین خودرو تولید داخل زیر میلیون40 ال نوده. قیافش هم اون اولها نامانوس بود الان دیگه عادی شده. علت جذب خریداران هم همینه:کیفیتش وهنوز به گند نکشیدنش مثل بقیه تولیدات داخلیمون. بنده هم اخیرا خودرو ال نود خریدم و از انتخاب منطقیم هم راضی وخوشحالم. البته شرط اصلی رانندهس بعد نوع خودرو.