برپایی نمایشگاه سفرنامه باران در موزه اسلامی گنجینه میراث اصفهان

سفرنامه باران عنوان نمایشگاهی از مجموعه ای از آثار عاشورایی است که در این نمایشگاه ۲۵ اثر از حمیدرضا قمی نژاد در قالب نقاشی‌خط در موزه اسلامی گنجینه میراث اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، سفرنامه باران عنوان نمایشگاهی از مجموعه ای از آثار عاشورایی است که در این نمایشگاه ۲۵ اثر از حمیدرضا قمی نژاد در قالب نقاشی‌خط در موزه اسلامی گنجینه میراث اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

در این ارتباط حجت الاسلام محمد امامی مدیر موزه اسلامی گنجینه میراث در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هویت اسلام با حقیقت هنر عجین شده است، اظهار داشت: نخستین حرکت پیامبر گرامی اسلام (ص) در جریان خطبه غدیر این بود که حسان بن ثابت اتفاقات آن روز را در قالب شعر بیان کند. 
وی با بیان اینکه در سراسر دین از این نکات زیاد است، افزود: همچنین در روایات آمده است که «از ما نیست کسی که قرآن را به حسن صوت نخواند » و بر حسن خط نیز در روایات اشاره شده است.

مدیر موزه اسلامی گنجینه میراث با اشاره به تاسیس موزه اسلامی گنجینه میراث ابراز داشت: هنر معنوی، توصیفی و آئینی میراث گذشتگان ماست  و با برپایی این موزه تلاش کردیم تا آمیختگی اسلام با هنر را در قالب برپایی نمایشگاه‌هایی از هنرهای اسلامی نشان دهیم و با معرفی فرهنگ هایی که در دین اسلام شناخته شده‌اند تمدن یک جامعه اسلامی را به تصویر  بکشیم.

وی اضافه کرد: این موزه با هدف  آشنایی مردم با آثار فاخر میراث اسلامی فعالیت خود را شروع کرده است تا هنرمندان را با روح متعالی چنین میراثی آشنا سازد.

معماری اسلامی یکی از بزرگترین جلوه های ظهور حقیقت هنری در کالبد مادی است

امامی به معماری اسلامی به عنوان یک هنر مذهبی اشاره کرد و گفت: معماری اسلامی یکی از بزرگترین جلوه های ظهور یک حقیقت هنری در کالبد مادی به شمار می رود و از لحاظ تاریخی معماری اولین هنری به شمار می آید که توانست خود را با مفاهیم اسلامی سازگار نموده و از طرف مسلمانان مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: مسلمانان در طور تاریخ معماری فوق العاده خود را با مفهوم بسیار عالی اسلام در هم آمیخته و معابد خود را به گونه ای احداث می کنند.

عضو انجمن خوشنویسان اصفهان نیز در این مراسم با اظهار اینکه موزه هنر اسلامی موزه جدیدی نیست بلکه تنها بازسازی شده است و حفظ چنین مکان هایی بسیار پر اهمیت است، ادامه داد: هنرخوشنویسی به حاشیه رفته است در نتیجه امروز شاهد خروج بسیاری از آثار هنرمندان از کشور هستیم.

پیوند محکم هنر خوشنویسی با دین اسلام

وی با اشاره به پیوند محکم هنر خوشنویسی با دین اسلام ابراز داشت: در تمام کتب دینی شاهد اهمیت به هنر خوشنویسی هستیم که این امر این نشان از سبقه طولانی هنر خوشنویسی دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =