پرسپولیس-تراکتور؛ اتحاد کاپیتان‌ها برای صلح

فردا یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ برتر در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.

عرفان حاج‌بابایی: نوشتن از حساسیت و اهمیت بازی پرسپولیس و تراکتورسازی به نظر چندان کار درستی نمی آید زیرا که همه اهالی فوتبال و هواداران دو تیم در حد اعلا از این اهمیت آگاهند. شاهد این مورد هم جمعیتی است که برای هر بازی دو تیم،چه در تهران و چه در تبریز به ورزشگاه می آید و تقریبا آن را پر می کند.

بازی فردای دو تیم علاوه بر تمام حساسیت های سنتی و قدیمی که در رقابت قرمزهای تهران و تبریز موج می زند، از لحاظ جدولی هم اهمیت بسیار زیادی دارد و همین می تواند میزان داغ بودن بازی یکشنبه را به اوج خود برساند.

تراکتور با محمد تقوی خاطرات تلخ ابتدای فصل را به فراموشی سپرده و حالا تبدیل به تیمی یکدست و جذاب شده که ستاره های میلیاردی اش هم در آن می درخشند و خارجی هایش هم نشان داده اند که ارزش هزینه کردن را داشته اند. تراکتور با کسب پیروزی هایی درخشان مقابل استقلال خوزستان و ذوب آهن و البته جمع آوری سایر امتیازات، حالا با ۲۲ امتیاز در رده سوم ایستاده و اگر می خواهد بیش از گذشته به صدر نزدیک شود، چاره ای جز شکست پرسپولیس در تهران ندارد. اتفاقی که تبریزی ها آن را چندان هم دور از دسترس نمی دانند و الان هم با بازگشت استوکس به ایران، یک بار دیگر به درخشش او در خط حمله چشم دوخته اند.

از سوی دیگر پرسپولیس بعد از اتمام چالش جذاب آسیایی خود، حالا دیگر با تمام توان و قوا-که البته چیز زیادی هم از آن برایش نمانده- باید در لیگ برتر حاضر شود و به جبران امتیازات عقب مانده بپردازد.

پرسپولیس که دو بازی نسبت به سایر تیم ها کمتر دارد، با ۲۰ امتیاز در جایگاه چهارم جدول ایستاده و پیروزی در دیدار یکشنبه عصر می تواند شاگردان برانکو را با بازی کمتر، به رده سوم برساند.

اتحاد کاپیتان‌ها برای صلح
آخرین حضور تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی به هفته سوم رقابت های لیگ امسال بر می گردد که اتفاقات خیلی تلخی را برای فوتبال ایران در بر داشت. از انواع و اقسام فحاشی ها بین هواداران استقلال و تراکتور گرفته تا تخریب صندلی ها و جایگاه های ورزشگاه آزادی و پرتاب هر شیء در دسترسی که آنجا وجود داشت به سمت یکدیگر.

سفرهای تیم های پرطرفدار تهرانی به تبریز هم طی چندسال اخیر اصلا کم حاشیه نبوده و هر بازی در ورزشگاه یادگار امام،داستان های خاص خود را برای مهمانان داشته.

با تمامی این اوصاف، شب گذشته کاپیتان های محبوب دو تیم که از احترام بسیاری در میان اهالی فوتبال برخوردارند، با انتشار متنی مشترک در صفحه اینستاگرامشان، ضمن تاکید بر این نکته که با تمام وجود برای کسب سه امتیاز این دیدار تلاش خواهند کرد، از هواداران خواستند که از هرگونه شعار تفرقه آمیز و توهین آمیز جدا بپرهیزند چون در غیر این صورت آن ها با هماهنگی سایر بازیکنان و داوران مسابقه،مطابق قوانین فیفا بازی را متوقف خواهند کرد.

از لحاظ فنی و کیفی، می توان از الان با اطمینان گفت بازی یکشبنه عصر دو تیم در آزادی، یکی از زیبا ترین بازی های لیگ هجدهم خواهد بود اما پیام مهم و به‌جای سیدجلال حسینی و مسعود شجاعی هم می تواند امنیت اخلاقی و روانی روی سکوها را تامین و تضمین کند تا همه از جدال داغ پرسپولیس-تراکتور لذت ببرند.

۲۵۴ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =