مسئول مطبوعاتی داعش در افغانستان کشته شد

منابع خبری افغانستان به نقل از دولت این کشور اعلام کردند که «شرافت شفق» مسئول عمومی مطبوعاتی گروه تکفیری داعش در افعانستان کشته شده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «جمهور» در افغانستان روز یکشنبه به نقل از یکی از اعضای شورای امنیت ملی این کشور نوشت که شفق در شهرستان «ده بالا» در استان «ننگرهار» واقع در جنوب افغانستان کشته شده است.
بر اساس این گزارش مسئول مطبوعاتی داعش روز جمعه گذشته در عملیات نیروی ویژه ارتش کشته و ایستگاه رادیویی این گروه تکفیری نیز منهدم شده است.
عضو دفتر شورای امنیت افغانستان افزوده است که این عضو داعش همزمان مسئولیت جلب و جذب نیرو برای داعش را نیز در این استان برعهده داشته است.
امروز رسانه های افغانستان به نقل از «نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کردند که یک تن را به اتهام ترور «عبدالبصیر حقانی» رئیس شورای علمای کابل که دیروز ترور شد دستگیر کرده اند و به گفته وی شخص بازداشت شده تحت بازجویی قرار دارد.
عبدالبصیر حقانی بعد ازظهر روز شنبه در منطقه هفتم شهر کابل پایتخت افغانستان توسط افراد مسلح ناشناس ترور شد و تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما رسانه های افغانستان پس از این حادثه نوشتند که حقانی پشتیبان قاطع نیروهای امنیتی افغان بوده و حذف وی پیامی از سوی تروریست ها برای دیگر علماست.
لشگر 209 شاهین در شمال افغانستان نیز امروز در اطلاعیه خبر داد که نیروهای کماندو ارتش در چهار روز گذشته عملیات گسترده ای را به منظور سرکوب گردن گروه طالبان در شهرستان «دشت ارچی» استان «قندوز» اجرا کرده اند.
در این اطلاعیه آمده است که در جریان این عملیات ها در مجموع 13 تن از فرماندهان طالبان و 41 عضو این گروه کشته شده اند.
در این اطلاعیه به تلفات نیروهای ارتش اشاره ای نشده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =