کاربران و خوانندگان خبرآنلاین نظرات خود را درمورد دو مجموعه «زیر هشت» و «فاصله‌ها» از طریق کامنت اعلام کرده‌اند که برآیند نظرات «دیده ‌شدن» این مجموعه‌ها از سوی مخاطبان تلویزیون است.

با پایان مجموعه‌های شبانه سیما که از زمان پایان جام‌جهانی فوتبال هر شب از شبکه‌های اول و سوم سیما پخش می‌شد، کاربران و خوانندگان خبرآنلاین ضمن اعلام نظرات خود را درباره این دو مجموعه شبانه تایید کرده‌اند اقدام رسانه ملی در پخش مجموعه‌های شبانه با وجود نیاز مخاطب، اقدامی ضروری بوده است؛ ضمن اینکه بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند پخش این دو مجموعه به خوبی توانسته توجه و اقبال نسبت به شبکه فارسی‌وان را کاهش دهد.

«فاصله‌ها» نیاز امروز اما سطحی
کاربران خبرآنلاین در نظرات جداگانه‌ای ساخت مجموعه «فاصله‌ها» را نیاز امروز جامعه دانسته و از نیازسنجی رسانه ملی در باب انتقال نیازهای نسل جوان، بیان فاصله‌های میان نسلی و همچنین نمایش برخی آسیب‌های اجتماعی به شکلی ملموس‌تر تقدیر کردند. با این حال در مجموع نظرات اعلام شده برای این مجموعه، پایان‌بندی کلیشه‌ای از نقاط ضعف این مجموعه ذکر شده است.

برخی نیز از بیان برخی آسیب‌های اجتماعی در این مجموعه به شکلی عریان و برجسته ابراز گلایه کرده‌اند و آن را نوعی بدآموزی برای مردم و برخی جوانان دانسته‌اند.

برخی نظرات کاربران برای این مجموعه بدین شرح است: «پایان فاصله‌ها خوب بود چون اگر اون بلا سر بیتا نمی‌اومد  خیلی راحت دختر خوبی می‌شد و ازدواج می‌کرد. علی رغم کلیشه ای بودن داستان پایانش خوب بود»، «سریال فاصله‌ها شباهت بی‌نظیری با یک فیلم فارسی به نام (...) دارد که داستان آن برای شرایط کنونی بازنویسی شده است»، فاصله‌ها خوب بود ولی خیلی زود سرو ته‌ش رو به هم آوردن. از حدود 35 قسمت، 32 قسمت همش خشم و نفرت بود و 3 قسمت پایانی همه با هم خوب شدند»، «سریال باید هر شب حرفی برای گفتن داشته باشه، نه اینکه همه چیز قسمت آخر معلوم بشه، مثلا یک کاراکتر منفی از ابتدا هر کاری و بلایی که دلش خواسته سر شخص و یا اشخاصی در آورده و در یک قسمت تاوان همه اشتباهاتش را می‌دهد!»، « فاصله‌ها هم سریال جالب و آموزنده‌ای بود که هشداری برای نسل جدید و قدیم بود که این هشدار راباید جدی گرفت».

«شاید تنها نقطه مثبت سریال فاصله‏ها بیان کمی واقع‌بینانه مشکلات بود نه راه حل‌های کلیشه‌ای آن، فیلمسازهای تلویزیون ایران باید توانایی عبور از این راه حل‌های کلیشه‏ای و دیکته شده را داشته باشند. در ضمن اگر قرار بود از روی ظاهر و اسامی افراد بشود به باطنشون پی برد که دیگه نیاز به این تعداد قاضی و دادگاه نبود»، «فاصله‌ها درد بسیاری از جوانان و خانواده‌های ایرانی است خانواده‌های متدینی که نمی‌دانند چه بر سر فرزندشان آمده که عمدا خود را به خطر می‌اندازند و با اشتباهات مکرر هر کسی جز خانواده و پدر و مادر را محرم می‌دانند از این دست سریال‌ها اگر با ارائه راه حل باشد، بسیار مفید است».

«فاصله‌ها هرچند از لحاظ ساخت کپی آثار قبلی بود اما دو تفاوت داشت اول ارائه راه حل در کنار مشکلات که با نقش حاج رضا بود هر چند بیش از حد بر آن تاکید گردید و دوم پایان غیر کلیشه‌ای که بهتر از قبلی‌ها بود اما باید برای ساسان هم تاکید بر ادامه راه بد نشان داده می‌شد تا شائبه فرق بین زن و مرد پیش نمی‌آمد»، پایان فاصله‌ها بسیار خوب بود ، شاید کمتر اتفاق می افته که پایان فیلمهای ما به سبک هندی نباشد و این جای خوشحالی است که در این فیلم واقعیت تلخ اجتماعی به تصویر کشیده شد» ...

«زیر هشت» جذاب اما تلخ
در میان نظرات متعدد کاربران خبرآنلاین درباره مجموعه «زیر هشت» به کارگردانی سیروس مقدم، فصل مشترک اغلب این نظرات، تلخی بیش ‌از اندازه داستان و روایت داستان از سوی کارگردان بود. با این همه نوع ساخت و پرداخت موضوع نیز از جمله نکات مثبت سریال از سوی کاربران اعلام شد.

برخی نظرات درباره این مجموعه بدین شرح است: «من سریال زیر هشت و دو قسمت دیدم که خیلی جذاب و زیبا به نظرم آمد مخصوصا با بازی زیبای آتیلا پسیانی که واقعا هنرمند خوبی است»، «سوژه و فیلمنامه زیر هشت، عالی بود اما بسیار بد تمام شد، موسیقی متن و تیتراژ فیلم خیلی عالی و تاثیر گذار بود»، «زیر هشت مانند تمام سریال‌های ایرانی اوایل به کندی پیش رفت اما در آخر طی دو قسمت سر و ته‌ش به هم آمد»، «زیرهشت هنری، ماندگار، نو، با دیالوگ‌های بسیار عالی و بازیگران حرفه‌ای و نحوه تصویر برداری جدید در سریال‌های تلویزیونی بود».

«سریال زیر هشت فقط انتقام بود و بس»، «زیر هشت نقطه عطفی بود در سریال‌هایی که در چند وقت اخیر از سیما پخش شده واقعا فیلم کاملی بود و امیدوارم این آخرین کار از این دست نباشد»، «زیرهشت خوب شروع شد و خوب ادامه پیداکرد سریال خشن و دوست داشتنی که آدم رو دلواپس ضد قهرماناش می‌کنه اما واقعی تموم نشد نمی‌دونم چه اصراری داریم که پایان بندی سریال بدون مرگ کسی تموم بشه؟!»، «حق ضد قهرمان ها مرگ بود نه دستگیری به دست پلیسی که هیچ کار مثبتی نکرد»، «زیر هشت تا 4 قسمت مانده به پایان عالی بود. اما مثل همیشه آخرش نویسنده کم آورد»، «برای زیرهشت هر چند از لحاظ ساختاری خوب بود اما تلخی داستان بسیار زجر آور بود و پایانش کلیشه‌ای»، «کاش روی قسمت آخر فیلم بیشتر کار می‌شد تا اکثر بینندگان رو راضی می‌کرد.»

کد خبر 84603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۴
    0 0
    حرام کردن بيت المال چرا؟
  • بدون نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۵
    0 0
    یک اشکال سریال فاصله ها هم این بود که سال شهادت شهید صبوری (28 سال پیش )باسن پسرش همخوانی نداشت.