۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای از پایان سفر فشرده هیئت آمریکایی به هشت کشور با هدف فشار برای اجرای تحریم ها علیه ایران خبر داد.

به گزارش سایت شبکه خبر، وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه اعلام کرد: این هیئت در مذاکراتشان در کشورهای بحرین، برزیل، اکوادور، ژاپن، لبنان، کره جنوبی، ترکیه و امارات عربی تأکید کردند بانک های خارجی در صورتی که به مبادلات و روابطشان با بانک هایی که در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته اند ادامه دهند با خطر از دست دادن دسترسی خود به نظام مالی آمریکا مواجه خواهند شد . 

در همین حال خبرگزاری رویترز هم از مذاکره هیئت آمریکا با مقامات ترکیه درباره بهبود روابط با ایران خبر داد. 

در گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از برخی مقامات آمریکایی آمده است، گفتگوهایی با ترکیه درباره اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران برگزار شد. 

در گزارش رویترز تاکید شده در این مذاکرات نشانه هایی از سرآمدن صبر واشنگتن از بهبود روابط تجارتی آنکارا با تهران باوجود اعمال تحریم ها به چشم می خورد . 

یک منبع وزارت خارجه ترکیه در این باره به رویترز گفت : ما به آنها ( آمریکایی ها ) گفتیم ترکیه احساس نمی کند که باید به هرگونه اعمال تحریم به استثنای تحریم های وضع شده توسط سازمان ملل علیه ایران؛ پایبند باشد . 

" تانر ییلدیز " وزیر انرژی ترکیه هم به رویترز گفت: آنکارا از شرکت های خصوصی که خدمات یا کالا به ایران عرضه کنند؛ حمایت می کند . 

با فشارهای آمریکا خرداد ماه گذشته چهارمین دور تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد. مدتی کوتاهی پس از آن آمریکا و اتحادیه اروپا هم به طور یکجانبه دور جدیدی از تحریم ها را علیه ایران تصویب کردند . 

با وجود این ترکیه همزمان برای فروش معادل 2 1 میلیون بشکه نفت به ایران در خرداد ماه قدم پیش گذاشت. 

این خبر در حالی منتشر شد که کاخ سفید هفته پیش خبر روزنامه فایننشال تایمز را درباره هشدار آمریکا به ترکیه درباره گسترش روابطش با ایران تکذیب کرد. 

بیل برتون، سخنگوی کاخ سفید ، هفته گذشته خبر روزنامه فایننشال تایمز را درباره اینکه رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به وی هشدار داده است که مواضع این کشور در قبال اسرائیل و ایران می تواند بر روند فروش تسلیحات به ترکیه تاثیر منفی بگذارد، رد کرد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =