۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۵:۳۹

پنتاگون اعلام کرد که آمریکا قصد ندارد درخواست ناتو برای اعزام 2000 نیروی مازاد به افغانستان را بررسی کند.

پنتاگون اعلام کرد که آمریکا قصد ندارد درخواست ناتو برای اعزام 2000 نیروی مازاد به افغانستان را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اخیرا درخواستی مطرح کرد مبنی بر اعزام 2000 سرباز از جمله 750 آموزش دهنده به افغانستان.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در همین حال دیوید کاپان، یک سخنگوی پنتاگون گفت که این درخواست مربوط به تدابیر طولانی مدت ناتو که بر آموزش نیروهای افغان متمرکز است، می‌باشد.

سال گذشته هم‌پیمانان آمریکا در ناتو در اجابت تمامی درخواست‌های ناتو برای ارائه آموزش دهندگان ناکام بودند و واشنگتن به طور موقت 850 نیرو برای کمک به حل این مشکل در افغانستان مستقر کرد.

کاپان گفت که این سربازان قرار است پاییز سال جاری به آمریکا بازگرداندند و پنتاگون نیروی بیشتری اعزام نخواهد کرد.

نیروهای آمریکایی 95 هزار تن از حدود 150 هزار نیروی خارجی در افغانستان را تشکیل می‌دهند.

آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو نیز در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: هنوز مشخص نیست که نیروهای مازاد از کدام کشور تامین خواهند شد. وی احتمال این که این نیروها آمریکایی باشند را رد نکرد.

راسموسن در پاسخ به سوالی در مورد این که تعداد نیروهای آمریکایی تحت نیروهای احتمالی اعزامی مازاد به افغانستان چه تعداد خواهد بود گفت: نمی‌توانم به طور دقیق به شما بگویم.

منتقدان از آمریکا برای تعیین ضرب‌الاجل سال 2011 برای خروج از افغانستان انتقاد کرده‌اند و معتقدند این ضرب‌الاجل به این معناست که آمریکا در زمانی آماده کاهش نیروهایش را دارد که نیروهای ناتو در حال مواجهه با تلفات سنگین هستند.

راسموسن پس از دیدار با باراک اوباما در کاخ سفید گفت که وی معتقد است جدول زمانی ژوئیه 2011 با هدف آغاز تدریجی روند واگذاری مسئولیت‌های امنیتی به نیروهای افغان اجرا می‌شود.

راسموسن گفت: واضح است که در سال جاری نمی‌توانیم نیروها را از افغانستان خارج کنیم اما بر اساس گزارش‌ها این واقع بینانه است که این روند سال آینده آغاز شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 90894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =