ایبنا نوشت:

«نظرکرده»(آیین‌ها و باورهای امام‌زاده‌های الموت غربی)، نام اثری پژوهشی درباره 18 امامزاده در «الموت» است که با مقدمه عبدالرحمان عمادی از سوی نشر «آموت» منتشر می‌شود. به گفته فرشته بهرامی، مولف این کتاب، متن این اثر تحقیقی به شیوه داستانی مستند نوشته شده است.

بهرامی درباره کتاب «نظرکرده»(آیین‌ها و باورهای امام‌زاده‌های الموت غربی) توضیح داد: این کتاب درباره اختصاصات مردم‌شناسی و فرهنگ فولکلور مردم الموت غربی است. انگیزه چنین تحقیقی پس از تخریب یکی از امامزاده‌های روستای «میلک» بدون اطلاع سازمان میراث فرهنگی در من شکل گرفت.

وی افزود: برای این تحقیق حدود 18 امامزاده الموت غربی را شناسایی کردم. در پایان این کتاب نیز تصاویر این امامزاده‌ها و همچنین فهرست اعلام لغات الموتی به چاپ رسیده است.

بهرامی در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین محوریت این پژوهش بر چه موضوعی مبتنی است، اضافه کرد: مردم‌شناسی و تاکید بر فرهنگ مردم از مهم‌ترین رویکردهای این تحقیق است، البته سعی داشتم هیچ‌گونه اظهارنظر یا پیش‌داوری درباره گفته‌ها و نقل قول‌هایی که می‌شنیدم، نداشته باشم.

این محقق در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا غیر از تحقیقات میدانی منابع دیگری را نیز در این زمینه مد نظر داشته‌اید؟ گفت: فقط درباره دو امامزاده از کتابی با نام «مجمل رشوند» استفاده کرده‌ام، ‌ولی اغلب کار را با با تحقیقات میدانی انجام دادم و در گفت‌و‌گوهایم با آدم‌های بومی هر محل، سعی داشتم زبان الموتی را به زبان فارسی ترجمه کنم.

به گفته بهرامی، این کتاب که حدود 360 صفحه دارد، از 4 فصل تشکیل شده و به زودی از سوی نشر «آموت» روانه بازار کتاب می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =