سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: نامه‌ دست نویس رییس جمهور دارای آثاریست و نمی‌توان آن را مراعا دانست و باید در این رابطه تعیین تکلیف شود.

محسن کوهکن که با ایسنا گفت و گو می کرد با بیان این که تاکنون نامه رسمی از سوی رییس جمهور برای پس گرفتن استرداد لایحه برنامه‌ پنجم به هیات رییسه نرسیده، گفت: دلیل اصرار برخی دوستان برای ارسال نامه‌ رسمی از سوی رییس جمهور علاوه بر نامه دست نویس، از آن جهت است که بین نامه‌ رییس جمهور به عنوان مقام رسمی دوم کشور با نامه‌ای که از سوی افراد مختلف و جهت اطلاع به مجلس فرستاده می‌شود، تفاوت وجود دارد.

اهم اظهارات سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به قرار زیر است:

  • البته در این بین ممکن است برخی نظراتی مطرح نمایند مبنی بر این‌که در راستای حفظ استقلال، جایگاه قانونی و حقوق قوای مجریه و مقننه، نباید به این نامه‌ی دست نویس توجهی شود،که البته این نظر درست نیست.
  • ارسال چنین نامه‌هایی به مجلس، آثار خاص خود را دارد. در همان زمان که نامه‌ی استرداد رییس جمهور به مجلس رسید، برخی معتقد بودند که باید برای تعیین تکلیف این نامه در مجلس رای گیری شود. در آن زمان بنده تاکید کردم که به دلیل رای ندادن نمایندگان به کلیات لایحه‌ی برنامه‌ی پنجم، رای‌گیری برای نامه‌ی رییس جمهور معنایی ندارد و باید لایحه بدون بحث و گفت‌وگو برگردانده شود.
  • در این شرایط ، دلسوزان نظام و مجموعه دولت و مجلس به این موضوع تاکید داشتند که نه تنها کشور را نمی‌توان بدون برنامه اداره کرد، بلکه برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز بایستی کشور را در قالب برنامه‌ی 5 ساله اداره و به نقطه‌ مورد هدف رساند، اما پس از آن شاهد ارسال نامه دست‌نویس رییس جمهور برای پس گرفتن نامه استرداد بودیم.
  • رهنمودها و ارشادهای مقام معظم رهبری باید همواره به عنوان مسیری راهگشا برای مجلس و دولت باشد.
  • نامه‌ دست نویس رییس جمهور دارای آثاریست و نمی‌توان آن را مراعا دانست و باید در این رابطه تعیین تکلیف شود.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =