کشتی‌ها یا قایق‌های تفریحی معمولا روباز هستند تا مسافران در محیط طبیعی قرار بگیرند، اما الکس پیرارد، طرحی نو برای کشتی‌های تفریحی ارائه کرده که ظاهری متمدن‌تر و قرن بیست‌ویکمی به آن می‌دهد.

پیرارد در این طرح، با افزودن یک سقف مستحکم خودکار، باعث شده این کشتی بتواند به صورت هوشمند، مسافرانش را در شرایط آب‌وهوایی مختلف ایمن نگه دارد؛ به همین خاطر، اولین کشتی تفریحی هوشمند دنیا با نام «اورونرو» مشهور شده است.
این کشتی با 12 متر طول و 8 متر عرض می‌تواند با سرعت بیش از 25 گره دریایی (بیش از 43 کیلومتربرساعت) حرکت کند. در هر طرف بدنه، سکوی تاشو نصب شده تا مسافران بتوانند بدون استفاده از پلکان، به کشتی سوار شده یا پیاده شوند.
برای سبک نگه داشتن وزن کشتی، بدنه «اورونرو» و سقف آن کاملا از فیبر کربن ساخته شده و در بدنه داخلی که با چوب بلوط و چرم تزئین شده، ادامه می‌یابد؛ به این ترتیب راحتی بی‌نظیری برای مسافران به ارمغان می‌آورد.
سازه فیبر کربن این کشتی تفریحی توسط متخصصان اروپایی Carbon Dream ساخته شده است؛ این گروه تجربه تولید تجهیزات فیبر کربنی را در صنایع مختلف از جمله صنایع خودروسازی و هواپیماسازی را دارد و با مشارکت در تولید بدنه فیبر کربنی در کشتی مدرن و پیشرفته «اورونرو» وارد عرصه کشتی‌سازی نیز شده است.
کابین ناخدا، روی عرشه اصلی قرار گرفته و مجهز به اتاق تلویزیون و اتاق ناهارخوری است و می‌تواند به اتاقک سولاریوم تبدیل شود. البته یک اتاق تلویزیون دیگر، یک تخت تاشو، آشپزخانه، حمام و دستشویی در قسمت داخلی عرشه تعبیه شده است.
یک دستگاه تهیه هوای 7000 نیز برای خنک کردن مسافران در این کشتی تعبیه شده که وجود یک دستگاه تهیه 16000، می‌تواند در صورت لزوم، هوای کشتی را خنک‌تر کند.
«اورونرو» به دو موتور هیبرید دیزلی با قدرت 280 اسب بخار و یک ژنراتور 3 کیلوواتی مجهز است که با انرژی حاصل از صفحه‌های خورشیدی روی سقف کشتی کار می‌کند و می‌تواند برای 2 ساعت دریانوردی با سرعت 7 گره دریایی با نیروی الکتریسیته یا 22 گره دریایی با نیروی دیزل حرکت کند.
گیزمگ-ترجمه: ستاره سمائی
53276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =