سیل تایلند که از بارش باران های موسمی و بالا رفتن سطح آب رودخانه ها ناشی شده 373 قربانی گرفته است و زندگی بیش از 9.5 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش سی ان ان، بالا آمدن آب به موجب هراس ساکنان شد. در حال حاضر حومه های بیرونی شهر بانکوک زیر آب فرو رفته اند. سیل به مرکز شهر هم رسیده است.  این سیل بدترین سیل از سال 1942 به شمار می رود.

ساکنان بانکوک در میان آبهای تیره رفت و آمد می کنند بدون اینکه بدانند چه چیزی در انتظار آنهاست. مقامات بهداشتی نگران ابتلای ساکنان به بیماری های عفونی و بیماری های واگیردار هستند. پیش از این گفته شده است سیل، تمساح و مار با خود به شهر اورده است. دولت پس از دریافت گزارشهایی درباره وجود تمساح ها و مارها در داخل آبها شکارچیان را به جنگ آنها فرستاد.
آنی بودمر روی، سخنگوی سازمان حمایت از کودکان گفت: ما گزارش های نگران کننده ای درباره حیوانات خطرناک مثل مارها و تمساح ها که در داخل سیلابها ظاهر شده اند شنیده ایم. این در حالی است که کودکان در هیمن آب رفت و آمد می کنند!
سیلاب وارد خانه ها شده و برخی از ساکنان بانکوک برنامه ریزی می کنند تا آنجا را ترک کنند. تخمین زده شده که 1 میلیون نفر از 12 میلیون ساکن این شهر آنجا را ترک کرده اند. همچنین دولت از گردشگران خواسته تا بانکوک را ترک کنند. 

دولت این سیل را بدترین سیل در نیم قرن اخیر نامیده و اعلام کرده که احتمال دارد بیش از یک ماه طول بکشد تا آب برخی از مناطق فرو بنشیند.
وزارت دارایی تایلند میزان خسارات وارده از سیل را بیش از 6 میلیارد دلار برآورد کرده است.
47282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ش ا US ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    سلام آیا سیل تایلند قابل پیشبینی نبوده و برنامه ریزی برای مهار ایچنین سیلهایی در آینده میسر نیست؟؟
  • علی سرافرازاردکانی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    0 2
    خداوند متعال می فرماید:همه اقوام را مثل قوم هود وثمود ولوط تنبیه می کنیم.درخصوص موارد ذیربطباید بررسیکرد که چرادستورات خداوندمتعال درجهان نادیده گرفته می شود وان درخصوص همه کشورها چه انها که ادعای انجام دستورات الهی میکنند وچه انها که خلاف ان ادعا میکنند هیچکدام دستورات خداوند متعال به صورت جامع انجام نمیدهند وبسیاری ازخلافها را به خدا نسبت می دهند.دراین راستا کشورها باسیلهای مخرب،طوفانها،خشکسالیها،اتش گرفتن جنگلها ،زلزله وجنگهامواجه می شوند که باید به دستورات خداوند متعال در قران کریم به صورت جامع وموضوعی اشنا شد وبه ان عمل نمود تا مواردذیربط حاصل نشود.
  • اسفنديار IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    0 0
    آقاي سرافراز توجه كن كه يك نفر آدم خوب و بي گناه در عقاب خداوند بر سر قومهايي كه شما به آن اشاره كرديد، كشته نشدند و آناني هم كه مستقيم سركشي نكرده بودند، گناهشان پرهيز از نهي از منكر بود. در مورد زلزله بم هم چنين حرفهايي زدند. واقعا زشت و زننده است و بايد از اين انحرافات و سوء برداشتها دوري كرد. خداوند بسيار مهربان است و اشاعه چنين باورهايي جاي تاسف دارد.