مروری بر حوادث صبح ایران و جهان در جمعه 20 آبان 1390

جوخه های شکار تمساح در بانکوک

ایرنا نوشت: سازمان فاضلاب کشوری تایلند روز جمعه اعلام کرد که آب های ناشی از سیل و طغیان رودخانه ها ظرف 10 روز آینده از سطح شهر بانکوک تخلیه شده و جوخه های شکار تمساح در این شهر تشکیل خواهد شد.
جوخه های شکار تمساح در شهر بانکوک تشکیل می شود تا تمساح هایی را که پس از سیل به داخل شهر رفته اند، جمع آوری کنند. با افزایش وحشت و نگرانی اهالی بانکوک ناشی از گزارش های موجود در خصوص وجود تمساح های رها شده از مزارع پرورش این حیوانات خطرناک، موجب شد مسوولین این شهر تصمیم بگیرند که جوخه های شکار تمساح تشکیل دهند.
خبر خوش تخلیه آب های ناشی از سیل برای بانکوکی های وحشت زده در حالی اعلام می شود که بسیاری از مناطق شهر بانکوک به دلیل تداوم بارندگی های سه ماهه به زیر آب رفته است. حجم آب های ناشی از سیل سال جاری در مناطق شمالی کشور تایلند که با کشته شدن بیش از 500 تن همراه شد، بیش از 14 میلیارد متر مکعب تخمین زده شده است. 
سازمان فاضلاب کشوری تایلند همچنین اعلام کرد که تاکنون حدود نیمی از این میزان آب به دریا تخلیه شده در حالی که حدود 5/8 میلیارد متر مکعب دیگر هنوز در مناطق پست مرکزی این کشور باقی است.

 

 

رهبر قدرتمندترین باند قاچاق مواد مخدر مکزیک بازداشت شد

ایرنا نوشت: ارتش مکزیک روز پنجشنبه اعلام کرد : سربازان این کشور رهبر قدرتمندترین باند قاچاق مواد مخدردر ایالت 'سینالوا ' را بازداشت کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از مکزیکو سیتی، آمریکا برای بازداشت این فرد که ' اویدیو لیمون سانچز' نام دارد، 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. ریکاردو ترویلا سخنگوی ارتش مکزیک گفت:سانچز روز چهارشنبه در کولیکان مرکز ایالت سینالوا واقع در شمال غربی مکزیک از مهمترین مراکز فعال در قاچاق مواد مخدر مکزیک، بازداشت شد.
به گفته ترویلا،لیمون سانچز در یک عملیات غافلگیرانه و بدون شلیک حتی یک گلوله بازداشت شد. وی افزود: با بازداشت این رهبر باند قاچاقچیان، ضربه ای مهم بر پیکر باند قاچاق مواد مخدر در ایالت سینالوا وارد شد. به گفته سخنگوی ارتش مکزیک، سانچز که بزرگترین محموله های کوکایین را از مکزیک به کالیفرنیا منتقل کرده ، قرار است به درخواست آمریکا به این کشور تحویل داده شود. سانچز همچنین به حمل و نقل میلیونها دلار پول بدست آمده از فروش قاچاق مواد مخدر از ایالات متحده آمریکا به مکزیک،متهم است.

 

 

زلزله، دهدز از توابع شهرستان ایذه در استان خوزستان را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی 7/ 3 در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر ) بامداد روز جمعه حوالی دهدز از توابع شهرستان ایذه در استان خوزستان را لرزاند. این زمین لرزه ساعت 4 و 52 دقیقه بامداد امروز در حوالی منطقه دهدز رخ داده است. موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه 65/ 31 درجه عرض شمالی و 31 / 50 درجه طول شرقی بوده است. تا زمان مخابره این خبر از خسارت احتمالی این زمین لرزه هیچ گزارشی ارایه نشده است.

 

 

هفتمین محموله کمکهای ایران دراختیار مسوولان استان زلزله زده وان قرار گرفت

ایرنا نوشت: هفتمین محموله کمکهای انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای مردم زلزله زده استان وان ترکیه پنجشنبه شب در اختیار مسوولان این استان قرار گرفت. این محموله توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تحویل مسوولان استان وان شد. 400 تخته چادر محموله ای بود که برای مردم زلزله زده استان وان ارسال شد.
هشتمین محموله کمکهای انساندوستانه ایران که 600 تخته چادر خواهد بود امروز برای توزیع در میان مردم زلزله زده شهر وان در اختیار مقامات این استان قرار خواهد گرفت. پس از وقوع زمین لرزه 2/7 ریشتری در استان وان ترکیه که منجر به کشته شدن بیش از 600 نفر شد ، شب گذشته نیز زمین لرزه دیگری به قدرت 6/5 ریشتر این استان را لرزاند.

45282
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =