مدیر تعاون روستایی گیلان، با بیان اینکه تعاون روستایی گیلان در مجموع ۹۵۰۰ تن خرید، مشارکت و مباشرت برنج را انجام داده است، گفت: این برنج ها اعم از رسوبی سال گذشته و تازه امسال است.

کیوان حسن پور در گفت وگو باخبرانلاین با اشاره به رسوب ۱۰۰ هزار تنی برنج سال گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: با دستور وزیر جهاد کشاورزی و تاکید استاندار گیلان، خرید برنج از کشاورزان از تیرماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی گیلان در قالب اتحادیه های تعاون روستایی، خرید برنج سال گذشته و امسال را انجام داد، تصریح کرد: اتحادیه تعاون روستایی علاوه بر خرید برنج از کشاورزان، مباشرت و مشارکت در خرید هم داشت.

مدیر تعاون روستایی گیلان با اشاره به خرید برنج از کشاورزان با قیمت هر کیلو ۷۴ تا ۷۸ هزار تومان، عنوان کرد: طی چند ماه اخیر ۸۹۰۰ تن برنج کیفی هاشمی اعم از رسوبی و تازه را خریداری کردیم.

حسن پور همچنین از مشارکت شرکت های زنجیره ای معتبر جهت خرید برنج به حجم ۳۰۰۰ تن خبر داد و بیان کرد: اتحادیه تعاون روستایی ۱۳۰۰ تن برنج پر محصول از جمله فجر و شیرودی را با کمک اداره کل غله استان خریداری کرده که برنج فجر رسوبی و تازه به ترتیب ۵۰ و ۵۶ هزار تومان و برنج شیرودی رسوبی و تازه به ترتیب ۴۰ هزار و ۵۰۰ و ۴۶ هزار تومان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی گیلان در مجموع ۹۵۰۰ تن خرید، مشارکت و مباشرت برنج را انجام داده است، ادامه داد: این میزان خرید به بازار برنج کمک کرد؛ البته هزینه تمام شده سال گذشته ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان و امسال ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود و لذا باید برنج را با قیمت مناسب از کشاورز بخریم.

مدیر تعاون روستایی گیلان از آمادگی خرید میوه شب عید خبر داد و خاطرنشان کرد: برای حمایت از باغداران، خرید را آغاز کردیم که شامل ۲۰۰ تن مرکبات می شود.

وی با بیان اینکه هر کیلو کیوی حدود ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان و هر کیلو پرتقال ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان خریداری می شود، گفت: از هفته های آینده خرید ۲۰۰ تنی سیب از استان های تولیدکننده آغاز و در سردخانه ها برای شب عید ذخیره سازی می شود.

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =