رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از انجام عملیات بازرسی بیش از هزار نانوایی‌ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان، صالح محمدی اظهار کرد: سامانه سیمبا راه حلی برای مبارزه با گران فروشی است و با استفاده از این سامانه با کسانی که به بهانه‌های مختلف از جمله نوسانات بازار، دست به گران فروشی می‌زنند، برخورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از حدود ۸۰۰ مورد بازرسی در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: از این تعداد در ۶۱۷ مورد از این پرونده‌ها عدم تخلف احراز شده است.

وی با اشاره به جزئیات بیشتر بازرسی‌های صورت گرفته بیان کرد: در این بازرسی‌ها، ۱۷۵ مورد پرونده مربوط به تخلف صنفی و تعزیراتی و یک مورد پرونده هم صورت جلسه کشف کالا و ارز قاچاق بوده است و ارزش ریالی تخلفات کشف شده ۴ هزار و ۶۲۳ میلیون ریال براورد شده است.

محمدی از ثبت بیش از ۳۰۰ مورد شکایت مردمی در سامانه سیمبای جهاد کشاورزیگیلان خبر داد و اضافه کرد: ۲۵ گروه بازرسی از ابتدای آبان ماه تاکنون هزار و ۷۶ عملیات بازرسی در سطح نانوایی‌ها استان برگزار کرده و در این بازدیدها ۱۶۰ مورد تخلف در نانوایی‌ها ثبت شده است.

وی ادامه داد: ۶۸ مورد کم‌فروشی، ۳ مورد گران‌فروشی، ۶۶ مورد تعطیلی خودسرانه، ۴ مورد عدم رعایت بهداشت، یک مورد عدم نصب نرخنامه، یک مورد تراکنش نامتعارف، ۲ مورد عدم نصب تابلوشناسه و ۱۵ مورد هم عدم رعایت ساعت کار در این بازرسی‌ها ثبت شده است و واحدهای خبازی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

46

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =