شعله های سرکش آتش که عصر دیروز از زیرزمین مجتمع تجاری ونوس در چهارراه یافت آباد زبانه می کشید با تلاش نفسگیر نیروهای هفت ایستگاه آتش نشانی مهار و خاموش شد.

شعله های سرکش آتش عصر دیروز از زیرزمین مجتمع تجاری ونوس در چهارراه یافت آباد زبانه می کشید.
ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با اطلاع از رخداد این حادثه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 38، 70، 65، 5، 8، 85، 87 و گروه های امداد و نجات 5 و7 را ساعت 17:44 روز گذشته به محل آتش سوزی در چهارراه یافت آباد اعزام کرد.
این آتش سوزی از طبقه منفی 3 این مجتمع 4 طبقه شروع و دود ناشی از آن به طبقات بالا که شامل 3 طبقه تجاری فروش مبلمان، سه طبقه منفی و یک طبقه سالن پذیرائی است رسیده بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی دود غلیظ از در و پنجره های این مجتمع خارج می شد.
آتش نشانان بی درنگ تعدادی از افراد و کسبه این مجتمع را که در طبقات بالا در میان دود گرفتار شده بودند با استفاده از نردبان دستی پایین آوردند.
آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه بلافاصله به کانون آتش سوزی در طبقات زیرین نزدیک شده و با استفاده از سه رشته لوله آبرسان این آتش سوزی را کاملا مهار و خاموش کردند.
این گزارش حاکی است: به علت شعله وری بالا و دود زیاد ورودآتش نشانان به طبقات زیرین حتی با دستگاه های تنفسی بسیار مشکل بود و آتش نشانان دچار حالت تهوع، دود زدگی و گرمازدگی شدند.
در زمان وقوع این حادثه تعدادی خودرو در پارکینگ این مجتمع متوقف بود که هرلحظه احتمال می رفت آنها نیز طعمه آتش شود، خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی از سرایت شعله های آتش به خودرو ها و هم چنین به طبقات فوقانی این مجتمع جلوگیری شد.
به گفته حسین اسماعیلی فرمانده آتش نشانان ایستگاه 38 اولین نیروی اعزامی به محل حادثه، آتش نشانان و نجاتگران همزمان با عملیات خاموش کردن آتش سوزی، برای یافتن افراد گرفتارشده در میان دود و آتش به جستجو در طبقات پرداختند که در حین تجسس در طبقه منفی 3 دو نفر بنام های اکبر 32 ساله و حسین 35 ساله را که در یکی از خودروهای داخل پارکینگ پناه برده بودند پیدا کرده و بلافاصله آن دو را از ساختمان بیرون آورده و تحویل عوامل اورژانس دادند تا به مرکز درمانی اعزام شوند.
وی درخصوص چگونگی وقوع این آتش سوزی گفت: بررسی های اولیه نشان داد که این حادثه به دنبال آتش سوزی در آشپزخانه و انبار یک رستوران در طبقه منفی 3 شروع شد که به علت وجود مواد سوختنی فراوان در این مکان، شعله های آتش به سرعت گسترش یافت و دود حاصل از آن در مدت کوتاهی تمامی طبقات این مجتمع را فرا گرفت.
اسماعیلی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با حضور و تلاش بموقع نیروهای عملیاتی تمامی فروشگاه ها و واحدهای تجاری از این آتش سوزی مصون ماندند و به هیچ کس نیز آسیب جانی نرسید تنها دو نفر دچار دود گرفتگی شدند که توسط آتش نشانان نجات یافتند.
فرمانده ایستگاه 38 آتش نشانی با اشاره به این که این محل از سوی آتش نشانی مورد بازدید ایمنی قرار گرفته و تذکرات لازم از سوی کارشناسان پیشگیری به مدیریت این مجموعه داده شده بود، تاکید کرد: هم اکنون گروهی از کارشناسان پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی علت بروز آتش سوزی و میزان دقیق خسارات وارده هستند.
منبع: پایگاه خبری 125
45282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    0 0
    باز این بازاری ها بی پول شدن!!!!