سردار بهمن کارگر پس از سه سال مدیریت در معاونت اجتماعی ناجا سمت خود را به رئیس اداره سینمایی معاونت اجتماعی و موسسه ناجی هنر داد.

محمد حسین نجاتی: سردار کارگر معاون اجتماعی نیروی انتظامی پس از سه ماه حرف و حدیث برای ماندن و رفتن در ناجا ، بالاخره شب گذشته از سمت خود تودیع شد و سردار سعید منتظرالمهدی و مسئول اداره سینمایی و موسسه ناجی هنر معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جایگزین او شد.
او با ارتقای سمت در نیروهای مسلح در ستاد بنیاد حفظ آپار و ارزش‌های دفاع مقدس مشغول به کار شده است.
بحث ها در رابطه با رفتن سردار کارگر از ناجا از مهر ماه گذشته آغاز شد و احمدی مقدم در همان روزها با تایید این تغییر در معاونت اجتماعی عنوان کرد: در هفته ناجا نمی‌توانیم این کار را بکنیم چرا که این کار مانند این است که در المپیک، وسط بازی، مربی را عوض کنند؛ پس از اتمام این هفته، معاون اجتماعی جدید را معرفی خواهیم کرد.
سردار کارگر سه سال پیش از سوی سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا از سازمان نظام وظیفه ناجا به معاونت اجتماعی آمد و جایگزین سردار بتولی رئیس کنونی پلیس آگاهی کشور شد.
او به عنوان معاون اجتماعی ناجا یکی از مسئولان این نهاد انتظامی بود که با توسعه و ادامه طرح ارتقای امنیت اجتماعی و گشت های ارشاد مورد حمایت مسئولان ارشد ناجا قرار گرفت اما برخی مخالفان و منتقدان این طرح نیز طی سه سال اخیر از مسئولیت او، انگشت انتقادات از این طرح را به سمت سردار کارگر نشانه رفتند.
انتقادات از او طیف دیگری هم داشت و برخی از سایت های داخلی با انتشار مطالبی مبنی بر "خیانت هنرمندان" به گفته خود رفتار تساهل آمیز ناجا در قبال چگونگی شرکت برخی هنرمندان در نیروی انتظامی را مورد انتقاد قرار داده بودند. به طوریکه پس از برگزاری نشست مشترک معاونت اجتماعی ناجا و با اهالی سینما او بیش از پیش مورد انتقاد قرار گرفت.که البته نباید فراموش کرد که در آن زمان سردار منتظر المهدی ریاست اداره سینمایی را بر عهده داشت .


انتقاد ها از گشت ارشاد و پاسخ سردار کارگر
دوره سه ساله معاونت کارگر در معاونت اجتماعی ناجا با افزایش انتقاد ها از گشت های ارشاد همراه شد، به طوریکه این انتقاد ها واکنش مسئولان ناجا را برانگیخت و کارگر در سمت معاونت اجتماعی این نهاد انتظامی در آن مقطع در پاسخ به این انتقادات عنوان کرد: بنا بر ابلاغ رئیس جمهور در سال 84 ، نیروی انتظامی بنابر راهکار هایی که حجاب و عفاف برای این نیرو معین کرده موظف به انجام این طرح شد که این نیرو در سال 86 اقدامات خود را در این موضوع شروع کرد .
او همچنین در آن مقطع با اشاره به برخی صحبت ها که اجرا کننده های این طرح را رادیکال و خشن می دانند بیان داشت: راهکارهای حجاب و عفاف در شورای انقلاب فرهنگی زمان آقای خاتمی به تصویب رسیده است.دولت اصلاحات راهکارهای حجاب و عفاف را تنظیم کرده نه افراد حزب اللهی و رادیکال یعنی این حداقل های این طرح است هرچند که این طرح توسط انسانهای متعهد تنظیم شده است.
حتما اطلاعات غلطی به آقای احمدی نژاد رسیده است
سردار کارگر همچنین در طول فعالیت سه ساله خود در معاونت اجتماعی ناجا پس از اظهارات انتقاد آمیز رئیس جمهور در رابطه با توسعه و ادامه طرح گشت های ارشاد، تنها مسئولی در نیروی انتظامی بود که به صحبت های احمدی نژاد واکنش نشان داد و در تیرماه سال 1389 عنوان کرد: نظر احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور محترم است ، احمدی نژاد مخالف حجاب نیست حتما اطلاعات غلطی به ایشان رسیده و ما هم حاضریم پاسخگو باشیم حتی اگر ماموری تخلف کرده باشد بگویند پیگیری می شود ولی مامور ما وظیفه تحلیل ندارد وظیفه ما فقط در مرحله اجرا و برخورد با مجرم است و در مورد جرم نمی توان تحلیل کرد و بهتر بود نیروی انتظامی در مورد کاری که انجام نمی داد محاکمه می شد نه وقتی انجام وظیفه می کند محاکمه شود .


علل توقف در گشت های ارشاد حوادث سال 88 بود
انتصاب سردار بهمن کارگر به سمت معاونت اجتماعی ناجا در شهریور ماه 1388 صورت گرفت. زمانی که حوادث سال 1388 در کشور جریان داشت و او در مقطعی در دوران مدیریت خود در معاونت اجتماعی ناجا دلیل توقف دوساله گشت های ارشاد را حوادث سال 88 عنوان کرده بود.
او در اواخر سال 89 عنوان کرد: علل وقفه در اجرای این در سال 88 به دلیل ورود به انتخابات و درگیری های خیابانی و فتنه بود که در این طرح وقفه ایجاد شد و در این مدت تمام نیرو و وقت نیرو های ما درگیر ایجاد امنیت در شهر بود. در کشور بی حجابی از جرم های مشهود در قانون مجازات اسلامی است و به همین منظور نیروی انتظامی برای انجام این طرح هماهنگی های لازم را با وزارت کشور و دستگاه های دیگر از قبیل قوه قضاییه انجام داد و وارد کار اجرایی طرح حجاب و عفاف شد .
کارگر با تاکید بر موفق بودن گشت های ارشاد اظهار داشت: برخی می گویند گشت ارشاد موجب این بدحجابی شده این در حالیست که اگر گشت ارشاد نبود وضعیت بدتر از این می شد. ماموران متعهد و آموزش دیده در گشت های ارشاد انجام وظیفه می کنند و آنها محترمانه با مانکن نماها و مصادیق کشف حجاب در خیابان برخورد می کنند و در تمام مراحل افرادی که دستگیرمی شوند با فیلم و عکس مستند سازی شده است.و در این پایگاه های معین خواهران نیروی انتظامی با این افراد صحبت می کنند و سپس از خانوادهایشان می خواهند به پایگاه بیایند که 99 درصد آنها با گرفتن تعهد آزاد شده وفقط یک درصد به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.


جمع آوری زنان خیابانی و قوانین آمریکا
بهمن کارگر معاون سابق اجتماعی ناجا در دوران پر افت و خیز مدریت خود، عملکرد گشت های ارشاد را موفقیت آمیز می دانست و با توجه به سمت در مقاطع مختلف در دوران سه ساله خود به بیان موفقیت های ای طرح می پرداخت.
او در اوایل سال 1390 اظهار کرده بود: تا کنون شکایت از افرادی که بازداشت شده اند نداشته ایم واز طرف دیگر یکی از مشکلات ما نحوه جمع آوری زنان خیابانی است. نیروی انتظامی 24 ساعته می تواند تمام این افراد را دستگیر کند اما ارگان خاصی برای تحویل دادن آنها وجود ندارد و هیچ ارگانی تا کنون مسئولیت پذیرفتن زنان خیابانی را نپذیرفته است و فقط سازمان بهزیستی در تهران به ما گفته که 25 تا 30 نفر دختران فراری می تواند تحویل بگیرد.
وی گفت:در قوانین ایالات متحده آمریکا فساد ممنوع است البته بجز چند شهر، در نیویورک اگر مردی و یا زنی برای عرضه خود در کنار خیابان بایستد اف بی آی دستگیرش می کند. اگر خانه ای محل فحشا باشد اف بی ای می ریزد و همه را دستگیر می کند تازه اف بی آی برای این افراد تله گذاری می کند آن وقت از کشور اسلامی چه انتظاری می رود.

 

در جدول زیر برخی از اظهار نظر های سردار کارگر در زمان تصدی معاونت اجتماعی ناجا را بخوانید؛

تاریخ اظهار نظر
 1 تیر ماه 90 در اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی، هیچ پلیس مردی حق ندارد با خانم‌ها برخورد کند و اگر فردی نمونه‌ای از چنین برخوردهایی سراغ دارد، آن را گزارش کند تا با آن برخورد شود
29 مرداد 91 با ورود مسائل امنیتی به سینما و اصلاح سینما مخالفیم سینماگران ما عاقل و فهیم هستند.
 21 خرداد 1391 از این به بعد هر جشنی، جشنواره ای و همایشی در ایران برگزار می شود اگر با موازین اسلامی همخوانی نداشته باشد، برخورد می کنیم. مشابه همان اتفاقی که در جشنواره غذا افتاد.مسوولیت چنین جشن هایی هم با وزارت ارشاد است.
28 تیر 91
در مورد مساله بدپوششی و مفاسد اخلاقی و امنیت اجتماعی محکم ایستاده‌ایم، ما به دنبال این نیستیم که جو شهر را پلیسی کنیم تا مردم احساس ناامنی کنند.
 25 مرداد 91 گارد نیروی انتظامی همیشه باز و پذیرای انتقادات بوده و همیشه طرفدار منطق و عقل است ولی در عین حال از حرف هایش عقب نشینی نمی کند
14 مهر 90 برخی مسوولان ادعا کردند که این گشت‌ها با خانم محجبه برخورد کردند که البته کسی آن را باور نکرد. اما ما با مستند‌سازی انجام شده، ساعت و محل برخورد را از فرد مدعی گرفتیم و مشخص شد که چنین چیزی نبوده است.
12 تیر 91 ورود ماهواره به هر خانه ای به سست شدن بنیاد خانواده می انجامد؛ بنابراین یکی از وظایف نیروی انتظامی مقابله با این جنگ نرم است ورود ماهواره به هر خانه ای به سست شدن بنیاد خانواده می انجامد؛ بنابراین یکی از وظایف نیروی انتظامی مقابله با این جنگ نرم است
22 تیر 91 قانون عفاف و حجاب فقط به بانوان مربوط نمی شود و مردان را هم در بر می گیرد
30شهریور 90 بعد از اینکه سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا به پایان رسید ایشان نظر من را پرسید و گفتم درود بر خمینی ودرود بر شهدا. آن اتفاق عظمت و بزرگی جمهوری اسلامی را نشان داد.

18 اذر 89
جز قمه زنی؛ هیچ مراسمی در عزاداری سرور و سالار شهیدان ، حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش ممنوع نیست.
18 دی 89 ناجا درباره استفاده افراد از کراوات منعی ندارد اما با این که مؤسسه و یا سازمانی کارکنانش را مجبور به استفاده از کروات کند و یا از کارکنان زن بخواهد آرایش کنند، برخورد می کنیم.
20 تیرماه 91 کار فرهنگی را باید از مهد کودک‌ها و دبستان‌ها شروع کرد تا شئونات اسلامی در یک جامعه نهادینه شود. ما با حداقل‌ها یعنی با کف حجاب در جامعه برخورد می‌کنیم و سقف حجاب در جامعه چادر است. حجاب تنها مخصوص زنان نیست و آقایان نیز باید عرف جامعه را رعایت کنند.

 
23745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =