به گفته معاون پارلمانی وزارت بهداشت، دکتر وحید دستجردی تا ساعت 12:30 دقیقه دیروز پنجشنبه در دفتر کارش حضور داشت این در حالی است که محمد حسن طریقت منفرد، سرپرست جدید وزارت بهداشت صبح امروز جمعه با تشکیل شورای معاونان وزارت بهداشت، اولین جلسه کاری خود را در این وزارتخانه برگزار کرد.

محمد حسن طریقت منفرد در حالی سکان وزارت بهداشت را به دست می‌گیرد که پیش‌ از این مرضیه وحید دستجردی به عنوان نخستین وزیر زن پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مهم را برعهده داشت.

به گزارش ایسنا در سال 88 سه تن از بانوان کشور در فهرست وزرای پیشنهادی کابینه دولت دهم به مجلس معرفی شدند؛ که در این میان آنها تنها مرضیه وحید دستجردی موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مردم در خانه ملت شد.

اجرا و گسترش برنامه پزشک خانواده در شهرها،‌ ساماندهی اورژانس‌های بیمارستانی، تدوین و رونمایی از نقشه جامع علمی و نقشه تحول نظام سلامت، تولید 24 داروی بیوتکنولوژیک تا پایان سال 90،‌ استقرار نظام ملی و جامع ارتقای کیفیت، حرکت در راستای تحقق اسناد بالادستی شامل نقشه تحول نظام سلامت و برنامه پنجم توسعه، ارتقای رتبه ایران در تولید علم، تکمیل شبکه بهداشتی درمانی روستایی سراسر کشور، گسترش تخت‌های بیمارستانی در نقاط مختلف کشور را می‌توان از مهمترین دستاوردهای دستجردی نام برد.

ابطال آزمون دستیاری سال 1388 به دنبال بروز تخلف و فروش سوالات، ماجرای رهایی 2 بیمار در حاشیه اتوبانی حوالی تهران و انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران و ادغام آن در 2 دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و سرانجام موضوعات اخیر درباره تخصیص ارز مرجع، برخی از موضوعات و مباحث جنجالی دوران وزارت خانم وزیر از سال 88 تاکنون بوده است.

دستجردی مشکلات دارویی را حل کرد و رفت/ وزیر سابق تا ساعت 12 پنجشنبه سر کار بود
معاون پارلمانی وزارت بهداشت گفت: خانم وحید دستجردی تا ساعت 12:30 دقیقه دیروز پنجشنبه در دفتر کارش حضور داشت و طی یک هفته گذشته توانست با پیگیری‌های خود 80 درصد مشکلات دارویی کشور را حل کند.
رمضان محسن پور به فارس گفت: خانم دکتر وحید دستجردی تا ساعت 12 و نیم دیروز پنجشنبه را در دفتر خود حضور داشت و با همکاری معاونان خود برنامه های هفته آینده را هماهنگ می کرد که خبر برکناری وی از سوی دولت اعلام شد.

وی ادامه داد: خانم دستجردی معتقد بود تا آخرین لحظه باید امانتی را که در اختیار دارد و امانت مردم است باید به نحو احسن حفظ و ادا کند و من معتقدم که وی وظیفه و مسئولیتش را به نحو احسن ادا کرد و در تمام مدت مسئولیتش همواره از طلوع صبح تا ساعت 11 شب مشغول فعالیت بود و امیدواریم خداوند در لوح محفوظ خودش زحمات بی وقفه وی را قبول کند.

معاون پارلمانی وزارت بهداشت گفت: خانم وحید دستجردی معتقد بود که این آمد و رفتن ها موقتی است اما به هر حال آقای رئیس جمهور از اختیار خودش استفاده کرد و این تصمیم را گرفت. امیدوارم فردی که از امروز پرچم مسئولیت حوزه سلامت را به عهده می گیرد نیز بتواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

وی ادامه داد: «خانم دکتر» در مدت مسئولیتی که داشت تأکید زیادی بر اجرای برنامه پزشک خانواده داشت، برنامه ملی پزشک خانواده که مورد تأیید همه علمای حوزه بهداشت و درمان است و خود آقای احمدی نژاد هم در حکم سرپرست وزارتخانه به اجرای این برنامه اشاره کرده است.

محسن پور گفت: در مورد مشکلات دارویی نیز تمام هم و تلاش وزیر بهداشت در دوره مسئولیتش به خصوص در چند ماه اخیر که مشکلات بیشتر شده بود صرف این بود که ذخیره دارویی کشور کم نشود و بیماران و مردم صدمه نخورند، کمبود دارو مسئله کم اهمیتی نیست بسیارند بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی که چند روز دیر شدن داروی آنها ممکن است به یک فاجعه مبدل شود.

وی افزود: البته به لطف خدا طی چند روز اخیر تلاشها و پیگیریهای خانم دکتر دستجردی به ثمر نشست و حدود یک میلیارد یورو دیگر ارز دارویی با مساعدت و همکاری رستمی وزیر نفت تأمین شد و مسیر گشایش ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی نیز باز شد.

وی گفت: با توجه به اینکه برای تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی به حدود 2.5 میلیارد دلار ارز نیاز بود تقریباً 80 درصد این میزان تا زمان حضور وحید دستجردی در وزارت بهداشت تأمین شود و وی زمانی وزارت بهداشت را ترک می کند که بخش مهمی از این مشکلات را حل کرده است.

محسن پور افزود: همزمان میزان قابل توجهی دارو که در انبارهای گمرگ مانده بود نیز در حال ترخیص است.

وی در مورد تغییرات معاونان وزارت بهداشت نیز گفت: تا این لحظه سرپرست جدید وزارت بهداشت هیچ تغییری در بین معاونان وزارت بهداشت ایجاد نکرده است اما به هر حال وی نیز این اختیار را دارد که افرادی را که بهتر می توانند با وی همکاری کنند نگه دارد یا افراد جدیدی را به وزارت بهداشت بیاورد. کما اینکه وزیر بهداشت سابق نیز از همین اختیار استفاده کرد و معاونان و روسای دانشگاههای علوم پزشکی را که توانمند می دانست در ترکیب همکاران خود حفظ کرد.

سرپرست جدید وزارت بهداشت امروز اولین جلسه کاری را تشکیل داد
محمد حسن طریقت منفرد، سرپرست جدید وزارت بهداشت صبح امروز جمعه با تشکیل شورای معاونان وزارت بهداشت، اولین جلسه کاری خود را در این وزارتخانه برگزار کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسن طریقت منفرد صبح امروز جمعه با حضور در جمع اعضای شورای معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر و تشکر از زحمات مرضیه وحید دستجردی و تاکید بر تداوم بی وقفه خدمت رسانی در همه ابعاد نظام سلامت به آحاد مردم، نظرات خود را در موضوعات و بخش‌های مختلف بهداشت و درمان تبیین کرد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این جلسه حسن آقاجانی مدیرکل حوزه وزارتی ضمن معرفی اعضای شورای معاونان گزارش کوتاهی از عملکرد هر یک از معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ارائه کرد.

در ادامه این جلسه تعدادی از معاونان وزارت بهداشت گزارشی از عملکرد حوزه تحت مدیریت خود و نیز دستاوردها و چالش های پیش رو را به سرپرست جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کردند.

عکسها: ایسنا
42282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    7 4
    :(
  • ایرانی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    16 4
    خسته نباشی
  • ستوده IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    25 4
    حیف شد خداییش من که مرد هستم میگم ای کاش همه وزرا مثل ایشان بودند همه اونهایی که مردهستند توی این مملکت مردانه از رفتن ایشان آه میکشند
  • بدون نام EU ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    21 5
    بنده که از شخصیت خانم دکتر خیلی خوشم می آمد و هر جا می روند خدا پشت و پناهشان باشه. خانم دکتر دوستتان داریم.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    14 16
    حالا دستش درد نکنه اما شما چرا اینقدر تعریف و تمجید میکنین؟!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    15 6
    خانم دستجردی از زحمات شبانه روز شما مشکریم کاش همه همه وزرا مثل شما وجدان کاری داشتن
  • بدون نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    2 5
    اگه تا 13:00 كار ميكردن الان همه مشكلات دارويي حل بود، حيف شدا ...
  • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    2 1
    متاسفانه چند صباحی است که ما با انتقاد بیگانه ایم
  • علی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    7 2
    معاون پارلمانی وزارت بهداشت گفت: خانم وحید دستجردی تا ساعت 12:30 دقیقه دیروز پنجشنبه در دفتر کارش حضور داشت و طی یک هفته گذشته توانست با پیگیری‌های خود 80 درصد مشکلات دارویی کشور را حل کند. عجب مملکتی داریم پس می تونند ولی نمی خوان