بودجه سال 92 وزارت آموزش و پرورش یک نکته امیدوار کننده و ده ها نکته نگران کننده دارند.

محمد حسین نجاتی: افزایش 30 درصدی حقوق معلمان امیدوار کننده و کاهش اعتبارات سازمان نوسازی مدارس نکته نگران کننده ای در بودجه سال 92 وزارت آموزش و پرورش است. بر اساس بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، تغییرات هزینه عمومی آموزش و پرورش از مقایسه لایحه بودجه سال 1392، با شش‌درصد افزایش نشان می‌دهد که این میزان رشد تحت تاثیر افزایش حقوق مستمر معلمان بوده است.

هرچند افزایش 31.2 درصدی حقوق مستمر معلمان در لایجه بودجه سال 1392 به عنوان نکته مثبت این لایحه، احتمال دغدغه‌های مربوط به حقوق و دستمزد این قشر زحمتکش و فداکار را کاهش می‌دهد، ولی کاهش 47.9 درصدی بخش سایر از هزینه عمومی در این سال، انجام بسیاری از فعالیت‌های کیفی و اداری آموزش و پرورش را با موانع جدی مواجه خواهد کرد.

حذف ردیف‌های مستقل سازمان‌های وابسته به آموزش و پرورش که به موجب قانون تاسیس شده‌اند و تجمیع آنها ذیل ردیف بودجه 127500 سبب تمرکز بیشتر سازمانی گردیده و قدرت برنامه‌ریزی، مدیریت و تصمیم‌گیری سازمان‌های تابعه را تضعیف کرده است. لازم به ذکر است این اقدام این امکان را به دستگاه اجرایی می‌دهد تا با استفاده از اختیارات قانونی مانند ماده (79) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اعتبارات دستگاه‌های زیرمجموعه را در طول سال تغییر دهد. پیشنهاد می‌شود در این خصوص همانند قانون بودجه سال 1391 دستگاه‌ها دارای ردیف مستقل شوند.

انتزاع برخی ردیف‌ها و زیرواحدها و بخش‌های وابسته به دستگاه‌های تابعه سبب پراکندگی و ازهم‌گسیختگی در سازمان‌ها گردیده و ضمن اینکه مقایسه و ارزیابی دو بودجه (قانون سال 1391 و لایحه سال 1392) را دشوار نموده؛ مدیریت و برنامه‌ریزی و نظارت دستگاه مربوط را با مشکل مواجه کرده است.
کاهش 47.9 درصدی در کل اعتبار بخش سایر در هزینه عمومی لایحه سال 1392 نسبت به قانون بودجه سال 1391 ناهنجاری‌های زیر را در ارقام این بخش در پی داشته است.

 

در جدول زیر درصد و میزان کاهش اعتبارات برنامه ها و دستگاه های  آموزش وپرورش در سال 92 را بخوانید

میزان کاهش  عنوان اعتبار
57درصد  اعتبار اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
55درصد  سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها
41درصد سازمان‌های مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی
41درصد اعتبار کمک به سرویس ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان مناطق روستایی
41درصد  اعتبار کمک به صندوق ذخیره فرهنگیان
33درصد  اعتبار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور
33درصد  اعتبار سازمان آموزش و پرورش استثنایی
26درصد اعتبار دبیرخانه شورایعالی آموزش و پرورش
21درصد اعتبار یارانه دفترچه، تغذیه رایگان و... دانش‌آموزان مناطق محروم
15درصد  اعتبار نهضت سوادآموزی
15 اعتبار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

 

همچنین سهم اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای آموزش و پرورش از کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای دولت در لایحه بودجه سال 1392، 83/0درصد است. در حالی که در قانون بودجه سال 1391 این سهم 21/3درصد بوده است. البته اعتبارات مربوط به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در قانون بودجه سال1391 ذیل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای وزارت آموزش و پروش قرار داشت که موجب بال رفتن سهم اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای آموزش و پرورش بوده است.

23745

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 191
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    فرهنگیا که همش تعطیلن! دیگه اضافه حقوق میخان چیکار؟!! بعد پرستارا که همش دارن جون میکنن کار میکنن و حقوقشون از بهداشت درمان هست حقوقشون با حقوق کارگرا برابری میکنه اونا آدم نیستن؟!! کاری با حقوق میلیونی پرستارای تامین اجتماعی ندارم که اصن قابل مقایسه نیست. نمیدونم چرا بین حقوق وزارت خونه های مختلف این همه فرق هست اینه عدالت اجتماعیتون?
    • محمد TN ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      بهتره به جون هم نیفتید ولی اول حقوق یه معلم هم سابقه با خودت را با حقوق خودت مقایسه کن و بعد نظر بده. در ضمن همه شغلها عزیز هستند و اگر در قانون وظایف معلمها را اینطور شرح داده حتما از شرایط کار انها اطلاع داشته. خیلی سطحی با این موضوع برخورد کردی به فرض که ساعات کاری معلمها کم باشد ایا باید از فشار اقتصادی انقدر در مضیقه باشند که این فشار را در کلاس درس بر سر بچه های ما خالی کنند. به نظر من آرامش معلمان یعنی آرامش ما در خانواده و هیچ سرمایه ای مانند فرزند ما نیست که آن ها هم در دست معلمان هستند. امید وارم با برنامه ریزی درست سران روزی برسد که دولت بتواند با این همه منابع به همه کارمندانش حقوق مناسب بدهد از جمله به پرستاران و معلمان که خواهران خودم نیز از انها می باشند واقعا کار سختی دارند
    • رضا IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      147 5
      دوست عزیز بنده با مدرک فوق لیسانس دارم 600 تومن حقوق میگیرم در حالیکه دوست من الان با همین مدرک تو اداره دیگه ای داره 100/1 حقوق میگیره و دوست دیگم با همین مدرک تو دانشگاه داره 600/1 حقوق میگیره!!
    • معلم IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      آقا یا خانم پرستاری که به گفته خودت همش داری جون می کنی و کار می کنی، بهتر نبود به جای مطرح کردن تعطیلی قشر معلم که حقوق مادی و اجتماعیشون مثل شما در سطح بالایی قرار نداره، به حقوق ،اعتبار و نفوذ کاری اقشار دیگه مثل اغلب کارمندان شرکت نفت،دارایی،مخابرات،گاز،برق،بیمه خدمات درمانی و .....اشاره می کردی.متاسفانه آموزش و پرورش کشورمون بجای اینکه به دید یک نهاد تاثیرگذار در آینده مملکت و آماده سازی پشتوانه قوی نیروی انسانی نسل بعد بهش توجه بشه،به دید یک مصرف کننده و سربار دولت بودن بهش نگاه می شه.آینده بهتر را در فرهنگ باید جستجو کرد و بس
    • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      يعني چي فرهنگيان همش تعطيلن ؟ در تمام دنيا نظام آموزشي به اين روش است چه در مدارس آنها چه در دانشگاه ها و اين تعطيلات جزو برنامه نظام اموزشي محسوب مي شود
    • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      تفکر جهان چندمی به نظام تعلیم و تربیت یعنی این.
    • بی نام مطلع IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      114 9
      اگه معلما تعطیلن پس دانشگاهها و اساتید را چی میگی اوناهم با همون مدرک حقوق چند برابری می گیرن راستی بهترین دانش آموزان در چین و .... در دانشگاهها معلم می شوند تا دانش آموزان بیشتری به مدارج بالا تر برسن
    • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      من استاد دانشگاه هستم مدرک دکتری فنی دارم از معلم دبیرستان کمتر می گیرم و کل تابستونو باید دانشگاه برم کارم هم به مراتب سخت تره این قانون 40 ساعت در هفته که تو دولت تصویب شد اجحاف در حق ما بود آموزش و پرورش خیلی بهتر از آموزش عالیه تازه از امکانات رفاهی مثل خانه معلم و تعطیلات تابستان هم خبری نیست کاش میشد معلم میشدم.
    • احمد IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      69 11
      من خودم یک معلم هستم . اولا افزایش حقوق مار و یک بار 20 درصد و یکبار هم 5 درصد اعمال کردن .30درصد دروغه .بعد خواهشا ادم های در باره شغل حساس معلمی نظر ندن .شما ها مه حقوق میلیونی میگیرید از صدقه سری ما به اینجا رسیدید. والبته ما هم حقوق خودمون رو گرفتیم .بعد اقای استاد انقدر خالی نبند که حقوقت کمتره .شما فکر می کنید یک بانکی یا یک اداره ای در جهاد یا بقیه ارگان های رسمی خیلی کار میکنند/انصاف داشته باشید .اگه کار می کردن وضعیت ما اینطور نبود که تو سایت ه بیفتیم تو جون همدیگه
    • اسی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      58 13
      متاسفم کاش اول کمی اطلاعات درست کسب می کردی بعد اظهار نظر میکردی چرا که معلمها اجبارن فقط تیر و مرداد تعطیلند در حالی که کارمندا هر وقت بخواهند می توانند از مزرخصی شون استفاده کنند در ضمن شهریور هم تعطیل نیست چرا که امتحانات شهریور و تعیین جاو .. ... می باشد در ضمن من حاضرم توی هر اداره ای کار کنم بدون هیچ گونه کم کاری . ولی مطمئنم دیگران نتوانند حتی یک جلسه کار یک معلم را انجام دهند
    • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      24 81
      موافقم معلما حقوق مفت میگیرن تصور کنین تو طول یکهفته 24ساعت میرن سر کار مغازه باز مینن میرن مغازه داری پرستارا هم شب میرن کشیک میدن اصلا انصاف نیست البته باید به پرستارا اضافه بدن نه اینکه به معلما کمتر
    • جمال کیانی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      78 7
      خدا به داد اون بدبختی برسه که حسرت ما معلمها رو می خوره؟؟ زرشک!!! من چهارده سال تو روستاهای منطقه محروم معلمی کردم حقوقم 650 هزار تومنه با لیسانس !!! محل کارم 200 کیلومتر با شهرم فاصله داره !!! بزرگترین آرزوی زندگی من شده انتقالی !!! ای کاش من تو شهر خودم پرستار بودم همین حقوق رو می گرفتم روزی 10 ساعت کار می کردم و تو روستاها بین 3 تا مدرسه در رفت و و آمد نبودم !!! ای خدا !!!
    • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      26 5
      کاش تو هم فقط دو ماه سر کار میرفتی و حقوقت رو به یک ششم تغییر می دادند
    • بدون نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      19 56
      بابا بی خیال- تا حالا حساب کردین چند روز کار می کنین؟ زمانی که من مدرسه می رفتم حتی تو دوره ابتدایی بودم تا اواخر خرداد مدارس باز بود. حالا که 4 ماه تعطیلی تابستان 20 روز عید پنجشنبه ها و هر تقی به توقی می خوره تعطیلین. از طرفی درس ندادن سرکلاس و کشوندن بچه های مردم به کلاسهای خصوصی
    • بدون نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      24 41
      آقای محترمی که گفتی مدرک تحصیلی!!! من مدرکم فوق لیسانس پرستاریه. روزی 2 شیفت کار میکنم جمعه ها هم میرم! حقوقم 700 هزارتومن میشه با اضافه کاری! شما یه شیفت میری مدرسه! بیمه طلایی مسکن فرهنگیان تعطیلات چپ و راست! سرکلاس هم که درستو میدی میری بچه ها فهمیدن فهمیدن نفهمیدن هم مهم نیست برات! ولی من با جون مریض درگیرم! یه ثانیه دیر برسم مریض مرده! شما ولی واسه خودت میری میای! سرکلاس هم یکی حرف بزنه با یه داد سروته ش رو هم میاری! این فرق کار منو تو ِ معلم عزیز!!!
    • ناصر IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      25 12
      حق مدیریت معلمان در خارج از کشور 20 میلیون تومان در سال است به اضافه حقوق 6 میلیونی معلومه که اطلاعات شما نسبت به قشر فرهنگی پایینه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • علی IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      30 17
      من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق از امام معصوم (ع): در مقابل پدر ومعلمت به احترام بایست. امام صادق (ع):ارزش انسان به این است که درس بخواند یا به دیگران بیاموزد.امام علی (ع) : هرکس به من حرفی بیاموزد مرا بنده ی خویش ساخته است .این نظر بزرگان دین در مورد معلم وعلم حالا هر کس هرچه می خواهد بگوید البته هر کس طبق عقل وشعورش سخن می گوید
    • بدون نام IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      40 9
      دوست عزیز معلمی شغل شریفیه حقوق اونها انقدر باید بالا باشه که بدون دغدغه فکری سر کلاس درس حاضر بشن اما متاسفانه ....
    • لیلا IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      9 2
      بدون نام عزیز برا همینه که عقب موندیم شغل شناس شدی اظهار نظر می کنی اول فکر کن در مورد نوع کار بعد بفهم بعد نظر بده گوش میکنیم اگه معلم بدون دغدغه تو کلاس کار کنه حتی اگه به قول شما نه چهار ماه وضع شما هم فرق خواهد کرد دشمن هم که نیستیم پس با اگاهی حرف بزنیم شما هم خسته نباشید انشاالله مشکل شما هم حل بشه فقط اعتراض کمی حقوق نیست ما نمی خواهیم شرمنده ی وجدان در رابطه با شاگردان وشرمنده خانواده باشیم من شعار نمیدم شغل ما مثل شغل شما انسانی واحساسی است لطفا بدون فکر احساسات ما را جریحه دار نفر مایید. با تشکر
    • زارع IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      13 2
      باید بگم: تعطیلی مدارس بخاطر این است که بعض پدر ومادرهای پرادعا واقعا لمس کنند معلمان در کلاس چه میکشن؟ فراموش نمیکنیم از 14 تیرماه دائم دست بدعا برمیدارند : کی باشه مدارس باز بشه و از شرتون راحت بشیم!!واقعا ناراحتی شما بخاطر معلمان است؛ یا عدم تحمل فرزندان خودتان؟ یک معلم که تعطیلی نداره. در تابستان هم باید بدود دنبال یک کار دیگه؛ تا بتونه چرخ زندگی را بچرخونه. پس عاقلانه بیندیشیم. در هیچ کجای دنیا؛ حقوق معلمان اینقدر پایین نیست. بگذریم؛ والدین محترم اگر در تابستان کمی با فرزندان خود باشند؛ بدک نیست. تا بدانند یک معلم در طول سال با 40 نفر از این آتش پاره ها چه می کشه
    • بی نام EU ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      27 3
      معلمان یکماه مرخصی استحقاقی که کارکنان در هر زمان از طول سال میتوانند بگیرند و مرخصی استعلاجی را هم حتی ندارند.
    • یک معلم روستا IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      6 2
      پرستاران زحمت کش یک روز کار میکنن یک روز در خانه استراحت حالا خودتان حساب کنید از365روز نصفش رادر خانه می خوابند اینها که تعطیل حساب نمیشه
    • معلم روستا IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      5 2
      پرستان شما چراناراحتید یک روز کار میکنید یک روز هم در خانه تعطلید هز 365روز نصف ان را میخوابید 182روز شما در حال استرحت هستید
    • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      2 4
      اینجا چه خبره؟؟؟؟ واقعا فکر می کنید اینجوری که همدیگه رو می کوبید و گیس و گیس کشی می کنید، وضعیتتون بهتر میشه؟ یا حقوقتون میره بالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • علی IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      3 1
      من فقط اینو میگم که اگه معلما همش تعطیلن پس تو چطوری پرستار شدی؟؟؟؟ تو کوچه خیابون گشتی پرستار شدی؟یا اینکه بیسوادی الکی خودتو پرستار جا زدی. تو تحمل یه ساعت سرو صدای بچه خودتو نداری یه معلم با چن تا از بچه های شماها در روز سر و کله بزنه؟؟؟ عقلت و به کار بنداز بعد حرف بزن
    • خانوم معلم IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      3 1
      اگه فرهنگی نباشه توإ پرستار چجوری درس میخونی پرستار شی؟؟؟؟
  • یک معلم IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    کدام 30درصد.چرادروغ مینویسید.ماهم مثل بقیه کارمندای دولت گفته اند 25درصد.چرا این همه نام معلما رو علم میکنید .حقوق و معلمان در برابر حقوق ومزایای سایر کارمندان دولت ناچیز وناعادلانه است.دربرابر این همه زحماتی که این قشر می کشند.
    • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      12 36
      این دوستان معلم خیلی باحالن اینکه شغلشون حسسسساسس هست جای خود اینکه با بچه های ما سروکار دارن و البته گاهی هم اعصاب های خورد خودشون رو سر بچه های ما خالی می کنن جای خود اما از همه این موارد جالبتر اینکه این کامنت های اینجا رو که می خونی میبینی بدجور واکنش نشون میدن که " هیششکی حق نداره در مورد حقوق ، میزان تحصیلات، نحوه تحصیل(اکثرا ضمن خدمت) و از همه مهمتر میزان تعطیلات معلمین بحث ، اظهار نظر و یا اطلاع رسانی کنه خوبه دیگه ... ای ول... برین حالشو ببرید
  • دبیر IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    حقوق معلمان طبق احکام صادره کمتر از 25 درصد افزایش داشته ، 30 درصد درست نیست.
  • م محمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    سلام افزایش حقوق 25 درصد می باشد در ضمن بازپرداخت بیمه طلایی و اضافه کاری اجباری را حساب نکردی؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      105 3
      کاملا درسته الان 9 ماهه که سهم واريزي دولت در بيمه طلايي رو دان از حقوق خود معلما کم مي کنن اين يه نمونه اش .معوقات فرهنگيان رو پرداخت نمي کنن
  • زرین دشتی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    213 9
    افزایش 25 درصد بوده است چرا تنش ایجاد می کنید در جامعه
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    حقوق معلمان آموزش و پرورش با افزایش 25 درصدی امسال هنوز از حقوق بسیاری از کارمندان دولت کمتر است . در ضمن اضافه کاری که به تعداد اندکی تعلق می گیرد و به قشر عظیمی از فرهنگیان تعلق نگرفته است . در ثانی اینکه کارمندان بانک ها و ادارات مختلف از جمله بهداشت و درمان که روزی شاگرد همین معلمان بودند حقوقی چند برابر ی می گیرند آیا با انصاف و عدالت تناسبی دارد؟
  • ز EU ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    164 6
    من نمیدونم چرا اینقد روی حقوق معلم ها تاکید میکنن،خیلی از نهادها که حقوقشون بالا میره کسی خبردار نمیشه تازه مزایا هم بماند البته در خود آموزش و پرورش هم فاصله حقوقی بین افراد زیاد هست و نظام هماهنگی در اون وجود نداره
    • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      23 15
      جوابش خیلی ساده است از بس معلما رو حقوق دیگران تاکید می کنن
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    78 5
    حقوق معلمان 25 درصدد افزایش پیا کرده نه 30درصد
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    19 6
    تکلیف زمینهایی که در سال 91 تملک کرده ایدو بقیه پول آن تا الآن داده نشده چی میشه؟
  • 11 IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    245 6
    دروغ می نویسید نویسنده عزیز حاضرم حقوق با 20 سال کارم رو با دریافتی های شما عوض کنم ما مرد کاریم کار باشد کار می کنیم تا شرمنده نباشیم شما هم دروغ ننویسید به اندازه کافی افکار عمومی را علیه ما شورانده اید
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    73 5
    احکام ما 23 درصد اضافه شده 30 درصد نیست
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    269 9
    معلمای بدبخت شدن سپر بلای سایر سازمانا.هر وقت هم حرف میزنی میگن شما که از 12 ماه سال سیزده ماهشو تعطیلی.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      10 43
      آخی. دلم براتون سوخت !
    • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      19 6
      ممنون که دلت میسوزه.
  • معلم IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    158 3
    با سلام ابتدا بايد از اينكه به فكر نوسازي و تجهيز مدارس هستيد از شما تشكر كنم. اما اينكه اخبار كذب بنويسيد از افزايش حقوق معلمان واقعا جاي گلايه دارد. افزايش حقوق معلمان ،مانند ساير كارمندان به مقدار 25 درصد ميباشد كه در حكم هاي جديد همين مقدار و نه بيشتر اعمال شده است. لطفا قبل از انتشار خبر از صحت آن اطلاع كافي كسب كنيد تا اينگونه ديگر اقشار جامعه را در مقابل اين قشر زحمتكش قرار ندهيد. با تشكر
  • آآتقی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    من موندم چرا به این معلما اینقدر حقوق میدن اونا که همیشه تعطیل هستند . واسه کار نکردنم پول میدن مگه؟
    • حمید IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      76 25
      اگه معلم بودی درجامیزدی تو دهن خودت .
    • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      44 7
      برای معلمها متاسفم که عمر واعصاب خودشون را برای باسواد کردن کسانی صرف می کنند که در آخر نمک می خورند ونمکدون می شکنند بنده یخدا اگه زحمت معلمهای عزیز نبود من و تو بیسواد بودیم وحالا پز مدرک تحصیلی ونیمچه سواد ی که داری رو نمی دادی ثانیا تو ارزش کار وزحمت معلم رو در نظربگیر وضع ححقوقی معلمها هم که واضحه ونیازی به توضیح نداره معلمی که بعد از سی سال کار تازه باید سراغ شغل بگرده که بتونه مخارج اولیه ی زندگی شو در بیاره.
    • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      38 4
      اداره دارایی رفتم واسه انحلال شرکت،پشت در اتاق گفتن مسوول کار شما تو جلسه هست، بعد 10 دقیقه که در باز شد دیدم داره با همکاراش شطرنج می کنه.بعد میگین معلما همش تعطیلن.پس کارمندای دیگه رو باید بگی همش تو اردو هستن و تفریح
    • محمد TN ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      42 8
      هنوز دانش اموز اذیتت نکرده تا بدونی چرا؟ هر وقت تونستی در یه مدرسه که دم درش روزی یه دعوا میشه یه ساعت درس بدی اوقت حالیت میشه داداش.
    • آآتقی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      8 30
      ببین چقدر مثبت دارم. پس درست گفتم
    • احمد رضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      20 7
      آتقی ای این حرف ها پشتوانه منطقی نداره لطفا درست فکر کن بعد نظر بده
    • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      24 6
      این جامعه هر چی میکشه از امثال شماست با این طرز تفکر . واقعا متاسفم
    • بدون نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      17 9
      چند کلاس سواد داری؟
  • احمد EU ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    71 4
    چرا به حقوق بقیه کارمندان غیر دولتی اشاره ای نمی کنید میدونید انها حقوقشون چنده
  • مدرس IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    64 7
    چندین سال سوبسید مسکن رو به فرهنگیان نمیدن،هر سه ماه یک بن در حد 30000تومان میدادن که 2سال شده قطع کردن،نصف هزینه بیمه طلایی فرهنگیان رو که دولت باید پرداخت می کرد از حقوق ما کسر می کنن و از مرداد 91 ندادن. حق کارآموزی و کارورزی پارسال بعلاوه حق لباس که به مدرسان فنی و حرفه ای تعلق می گیره و حدودای سالی 50000 تومان هست هم سال پیش ندادن.از همه مهمتر اعتبار اجتماعی معلم هست که چند ین سال ازش گرفتن
  • علیرضا IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    68 5
    چرا افزایش حقوق سایر ادارات وارگان های نظامی و...اعلام نمیشود؟؟؟!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      13 7
      چون خون فرهنگیا از همه رنگین تره دیگه !
    • محمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      7 2
      وزيرتون همه چيزو ميگه در خصوص افزايش حقوقتون اخوي
  • جلیل IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    45 4
    البته اول 20 درصد افزایش پیدا کرد بعدش فردا یه حکم دیگه دادند که 5 درصد هم افزایش پیدا کرد که مجموعا 25 درصد شد البته نصف بیمه طلایی سال گذشته بر گردانده نشد از فرهنگیان 17500 تومان بیمه طلایی می گیرند که قرار بود فقط نصفش رو از فرهنگیان اخذ کنند که نصف این پول در یک سال معادل 105000 تومان میشد که معلوم نشد این پول چی شد به معلمان استثنایی سالهای گذشته حق استثنایی پرداخت میشد که از بین رفت خوب شما مقایسه کنید حقوق مارو با کارمندان پتروشیمی یا با شهرداری اداره برق که معادل حقوق مارو اضافه کاری می گیرند که اضافه کاری اینجا فقط به مدیران ومعاونان تعلق میگیره که اونها هم با رابطه وباند بازی مدیر ومعاون شدند دنبال یه نماینده می افتند بعد از طریق نماینده مدیر میشند
    • بدون نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      5 10
      والا ما معاونیم.کل چیزی که در طی 6 ماه به ما دادن 100 من بیشتر نبوده.
    • جلیل IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      4 4
      آقای معاون امسال اضافه کاری به دلیل مسائل مالی کمتر شده سال گذشته من از معاون خودمون پرسیدم می گفت ماهی 50 تومن اضافه کاری میگیرم البته کلاسهای پیشتازان هم هست تو امتحانات واسه خودشون اضافه کاری مینویسند جالبه که همه معلممها مراقب هستند اضافه کاری نمی گیرند اما واسه معاونها اضافه کاری می نویسند از خیلی جاها وردیف های دیگه درآمد کسب می کنند خودتون هم اقرار کردید اضافه کاری می گیرید
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    42 67
    در خود آموزش و پرورش هم تبعیض وجود دارد. 1-مثلا" چرا باید حقوق یک دبیر ریاضی که 24 ساعت کار سخت دارد باید با دبیر ورزش و پرورشی یکسان باشد؟ این عدالت است؟ آیا نباید بین اینها تفاوتی باشد؟ 2- در همین آموزش و پرورش معلوم نیست حکم ها را چطور میزنند بعضی با 15 سال سابقه 1/5 میلیون میگیرن و بعضی دیگر 800 هزار!
    • مطلع IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      46 11
      شما فقط تک بعدی هستی در افکارت تجدید نظر کن از بیگانه گان هرگز ننالم که هر چه..........
    • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      11 2
      قبل نظر دادن 1خورده حساب کتاب کن !!!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      17 7
      کاملا موافقم واقعا کار بعضی از دبیرا سخت تره
    • ali IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      19 11
      شما معلم ریاضی عزیز اگه راست میگین یک روز تو اون سرما وگرما برین حیاط کار اون معلم زحمتکش رو بکنین بعد از این گفته هاتون پشیمون میشین اگه تو مدرسه شما حالا به گفته شما دبیر ورزشی کم کاری میکنه این دلیل نمیشه بقیه این قشر زحمتکشو زیر سئو ال ببرین شما در یک فضای بسته هستین وزحمت میکشین ما در یک فضای باز ،هم باید کنترل بیشتر از شما انجام بدیم وهم آموزش بعضی از حرکات وطرحها که خوشبختانه خودتون میدونین
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    12 24
    من نمیدونم اساتید دانشگاه که سابقه کمی دارند چرا اینقد حقشون ضایع میشه از یک طرف حقوق کارمندی میگیرن به طوریکه حتی حقوقشون از معلما هم کمتر میشه و از طرف دیگه با اساتید قدیمی مقایسه میشن که شرایطشون خوبه و از امکانات به نحو احسن استفاده کردن. من که حاضرم برم تو شهرمون معلم دبیرستان بشم اینجوری دبیرتان هم استاد دکتری با رزومه قوی کاری و علمی خواهد داشت.به هر حال ما بدون پارتی شدیم استاد دانشگاه ولی واقعا از شرایطم راضی نیستم.این مشکل شخصی نیست برای همه اساتید جدید که در شهرستانهای دورافتاده هستن صادقه.لطفا چاپ کنید - ممنونم
    • جلیل IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      17 2
      متاسفام برات استاد عزیز شما هوز از رتبه بندی دانشگاه مطلع نیستی اولین رتبه مربی هست بیعد از رتبه های متعدد که استادیاری و دانشیاری ودانشوری فرد به درجه استادی میرسه که خیلی ها هنوز به این درجه نرسیدند شما هنوز تازه وارد دانشگاه شدی اسم استاد رو خودت گذاشتی بعدشم معلمها با آزمون سخت وارد آموزش وپرورش شدند شما هم آزمون میدادی قبول میشدی میومدی معلم میشدی ماهی 700000 تومان حقوق میگرفتی
  • معلم IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    76 9
    آخه توكه حوصله نيم ساعت سرو كله زدن با بچه خودتو نداري چه برسه به اينكه بهش آموزش بدي براچي ميگي معلمي راحته؟ اونايي كه به قول خودشون كاراشون سخته اگر راست ميگند 1روز برند سركلاس ببيننم ميتونند سروصداو گند وبوي 30تا بچه مردم رو تحمل كنند؟ آموزش دادن سخت ترين كاردنياست لطفا امتحان كنيد
  • مریم IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    89 12
    من یک آموزگار هستم با 34 تا دانش آموز در یک کلاس و در یک مدرسه دولتی! (آیا من بیکارم؟) چطور اینقدر بیرحمانه به قشر فرهنگی توهین میکنید! من و همکارانم نه ماه تحصیلی را کمتر از یک پرستار کار نمیکنیم! سرو کله زدن با دانش آموز/ اولیای دانش آموزان/ پاسخگویی به برخی مدیران و بازرسان اداره که گاها خیلی بد رفتار میکنن!!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      10 38
      چه کار سختی !!!! شما که 24 ساعت روز تعطیلید خدا داده هستید
  • m IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    15 4
    سلام ,اولا خدمتون عرض کنم 30 درصد نیست 25 درصد ،دوما مقایسه با سایر ارگان ها آنها فوق العاده جذب هیئت امناء حق مسکن بیشتر کمک هزینه اولاد دو برابری چندین نوع وام با درصد ناچیز برخوردارند ولی واسه فرهنگیان جای تاسف داره از این نوع بخشش ها خبری نیست . در ادامه در مورد تعطیلات خدمتون عرض کنم با توجه به این که معلمان زمان فعالیت در آموزشگاه به خاطر شرایط سخت کاری همیشه شاهد اون هستیم ازلحاظ روحی کاملا خسته و آسیب پذیر میشوند اگه تعطیلات نداشته باشند دیگه خودتان قضاوت نمایید............
    • ي رهگذر IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      1 2
      اي بگو كه خوب گفتييييييييييييييييي
  • محمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    2 9
    واما من بازنشسته ی فرزند شهید وجانباز آموزش وپرورش استان کردستان که سه ماه است حقوق نگرفته ام.
  • سیف اله IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    14 2
    اطلاع غلط منتشر نکنید افزایش حقوق 25 درصد بوده است .
  • بي نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    18 4
    خوشم اومد رورش خوبي رو براي خراب كردن معلم در پيش گرفتيد:شايعه و دروغ حكايت آفتابه و لگن هفت دست شام و ناهار هيچي هستش. من از بيگانگان هرگز ننالم كه هرچه كرد با من آن آشنا كرد............
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    16 2
    افزایش 30 درصدی - افزایش مرخصی به 9 ماه - پرداخت تمامی مطالبات معلمان و .... ، عجب خوابهای متنوعی می بینیم ، ما معلمان !
  • سیفی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    10 1
    اطلاع غلط منتشر نکنید افزایش 25 درصد بوده است .
    • لیلا IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
      0 0
      23درصد دقیقترش میباشد
  • sadegh IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    14 3
    در حیرتم از مرام این طایفه زنده کش مرده پرست
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    15 4
    واقعا اون اقای پرستار بیاد الان فیشامونو عوض کنیم
  • دوست IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    24 10
    اکثر معلمها دچار بیماری اعصاب می شوند و فشار روحی زیادی رو تحمل میکنند و حالا تصور کنید تعطیلی تابستان رو نداشتند درس بدهند 4 یا 5 سال بعدش حتما مرگ به سراغشان می آمد یک ساعت کار معلم برابر است با 1 روز کار یک کار مند تا سر کلاس نروید اصلا نمیتوانید قضاوتن کنید. دیدن با بودن سر کلاس متفاوت است باور کنید کار تویه معدن به مراتب راحت تر از معلمی است چون ملم از درون از بین می رود.
    • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      9 5
      ذوست عزیز با انصاف باش و برای اثبات حقانیت خودت دیگران رو انکار نکن، اگه تو معدن کار میکردی اونوقت هم از درون و هم از بیرون از بین می رفتی
    • mohsen IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      6 2
      اولا سلام به همه ي دبيرايه گل و زحمتكش....دوما هركاري سختيه مربوط به خودش رو داره.....ولي انصافا معلم هايه امروزي......از لحاظ....كاركرد....خيلي فرق دارن با دبيرايه 20سال پيش.....اخيرا كه همه با هر مدركي...تو اون 60هزار نفر استخدام شدن...
  • ارژنگ GB ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    23 5
    1)حقوق معلما25درصد اضافه شده که در مقایسه باتورم100درصدی مبلغ ناچیزیست. 2)شرایط نظام آموزشی به گونه ای است که معلما 3ماه تعطیلن. 3)باتوجه شغل حساس معلمی مبایست از لحاظ مالی دررفاه کامل باشند تابتوانند نیروی مفید برای جامعه تربیت کنند 4)برای درک بهتر وضعیت حقوق معلما سرمایه یک معلم با20سال سابقه کاررو نگاه کن. به امید روزی که به آموزش وپرورش به عنوان یه نهاد مصرف کننده نگاه نشود.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    8 25
    خدا شانس بده به فرهنگیا ! اون از 20 درصد افزایش حقوق اینم از این بعدا بگید ما فرهنگیا قشر محروم جامعه هستیم! زرشک!
  • مهدی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    8 3
    احتمالا 31 درصد شامل 25 درصد افزایش حقوق هر معلم به اضافه 6درصد بابت حقوق معلمانی که در سال 92 استخدام می شوند می باشد. من به عنوان یک معلم حاضرم حقوق سال 90خود را به میزان 25 درصد کاهش دهم و هیچگونه اعتراضی هم نکنم به شرط آنکه محاسبات بر حسب دلار باشد . به خدا حاضریم و حق هم همین است چون دولت در حال حاضر دلار را به نرخ ازاد محاسبه می کند پس درآمدهای دولت بر حسب دلاری 3500 تومان محاسبه می شود
  • مهدی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    23 8
    من یک معلم هستم وافتخارهم می کنم.بله تعطیلی درآموزش وپرورش زیادتره ولی همون اندازه ای که که میریم سرکارمفیده مفیده.هرچی هم که بخوای دربری بازآخرسروالدین مچ می گیرندوبه حق انتظارکاربیشتردارند.شمانظرسنجی بذارین خداوکیلی نگم 100حداقل 90درصدمعلمهاحاضرندتابستونا بیان سرکاربه شرطی که مثل کارمندای دیگه اضافه کاروپاداش وحق مسکن وووداشته باشند.به علاوه اینکه تعطیلی حتی برای اون آدم تن پرورهم یه حدی داره وتکراری وکشنده میشه.من کارمندهم بودم دریکی ازادارات.خداوکیلی معلمین خیلی خیلی درعذابند.میگن شغل دوم.آخه تومملکتی که شغل اول به زورگیرمیادشغل دوم کجابود.سرآخراین که همه حق دارندخوب زندگی کنندولی اون چیزی که نارحت کننده است تبعیض ونابرابریه که بیدادمی کنه وبی انصافی که ازاون بدترونارحت کننده تره.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    8 30
    معلما که همش تعطیلن! بطور متوسط در هفته 4 روز کار میکنن اونم روزی 4 ساعت! 4 ماه از سال هم که کلا تعطیلن! واقعا این عدالته؟
  • سجاد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    21 6
    حقوق ومزایای کارمندای دیگرو به ما بدهند به خدا جمعه ها هم میرم مجانی کار می کنم،این دروغا از تو خودمونو می سوزونه ،از بیرون مردومو،کدوم 30درصد که گفتین به ما دادن؟ کدوم سبد کالا رو که قبلا تبلیغ کردن به ما دادن؟ چه مزایایی به معلم میدن؟پارسال فقط 50 هزار تومن به همه معلما افزایش زدن .دل آدم به درد میآد. تا وضع معلم بهتر نشه؛ وضع مملکت بهتر نمیشه اونایی هم که میگن وضع معلم خوبه لیاقت دارن بیان معلم شن إإإإإ
  • رضا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    6 5
    مصیبت اینجاست که بودجه نوسازی مدارس کسر شده باید منتظر حوادثی به مانند شین اباد باشیم معلم و دانش اموز وقتی محیط مناسب اموزشی نداشته باشند هر دوتا ضربه می خورند
  • معلم ساده IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    22 3
    فرهنگیان عزیز توهین به معلم توهین به جامعه است متاسم واسه بعضی از افراد جامعه که به راحتی به این قشر عظیم و زحمتکش توهین میکنند کسانی که از راحتی کار معلم صحبت میکنن بیان یه روز برن کلاس بعد قضاوت کنن امکانات معلما در فصل تابستون یه کلاس گرم و بدون امکاناته تازه اگه اونم به کسی برسه!! برید امکانات ارگانای دیگرو مثلا تو شمال کشور برسی کنید تورو خدا بدون تحقیقق قضاوت نکنید ! یه استاد دانشگا 4 برابر معلم حقوق میگیره با تعطیلات مشابه چرا کسی به اونا اعتراض نمیکنه!؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    8 22
    اعمال تبیض بین کارکنان دولت امر پسندیده ای نمی باشدمگر معلمین تافته جدا بافته می باشند(شاید هم بخاطر کلاسهای خصوصی و تعطیلات فراوان) مستحق حقوق بیشتر می باشند .خدا داندو بس ای کاش ما نیز خانه معلم با غذاهای ارزان قیمت داشتیم
    • بدون نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      15 11
      من همه کامنتها رو خوندم تو از همه بدبخت تری(ای کاش ما نیز خانه معلم با غذاهای ارزان قیمت داشتیم) ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • یک بیطرف IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    21 6
    در تمام سازمان های دولتی به ازای هر ماه چند روز مرخصی وجود داره ولی برای معلمان در طول سال تحصیلی مرخصی وجود نداره واگر خدای ناکرده هر اتفاقی پیش بیفته اونا باید در کلاس درس حاضر باشند چون هیچ وقت نمیشه کلاس درس رو تعطیل کرد این رو هم در نظر بگیرید دوستای عزیز
    • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      13 2
      ما که دانش آموزبودیم می دیدیم بعضی وقتا معلم کلاس نمیاد. دوست عزیز همه یه روزدانش آموزبودن
  • نیما IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    10 13
    اون موقع که کارمندای شرکت نفت تو جنگ 8 ساله دفاع مقدس داشتن زیر بمباران هوایی و رو مخازن نفت صادر می کردن کلی هم شهید دادن اون موقع 1 تیر می خورد تو شهر که مدارس تعطیل میشد معلم میرفتن قایم میشدن با اون معلو حسودم که هرکاری بابت کارش درآمد داره برای سختی کارش درآمد داره کارهای راحت درآمد کم دارن وفتی معلو تونست 2 ماه رو دکل حفاری وسط دریا باشه بعد بیا حرف بزن
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    8 25
    من تا الان نمی دونستم مگر معلمان کار هم میکنند؟!!! من فکر میکردم همیشه تعطیل هستند و فقط بعضی وقتها برای تفریح میرند سر کار؟
    • علی A1 ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
      6 1
      حتما تو هم تو همون بعضی وقتهایی که معلما میرن سر کار، ازشون سواد یاد گرفتی که الان اینا رو می نویسی دیگه؟!!!
  • منصور IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    19 5
    با سلام خدمت دوستان.اول باید عرض کنم که بنده به عنوان یک معلم حاضرم با همین حقوق ناچیزی در یک ارگان دیگه مشغول به کار شوم. به نظر من فشار و استرسی که یک معلم در برخورد با دانش اموز ناهنجار((که خداروشکر دیگه تو مدارس کشور کم نیستند)) آنقدر زیاد است که این همه تعطیلی((به قول دوستان)) در قبال ان اصلا نمیتونه جبران کننده باشد.در ضمن چرا ما از این افزایش حقوق 30 درصدی به حقوق ما کمتر از 15درصد اضافه شد. بنده فوق لیسانس و با چهار سال سابقه میزان حقوقم از 700 تومن به 830 تومن افزایش پیدا کرده.حالا خودتون محاسبه کنید که چند درصد افزایش یافته.
  • حسین IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    9 4
    سلام.من هم کارمند قراردادی این سازمانم شماهم اگه 28 اسفند حقوق 470 تومنی میگرفتی و 10 فروردین عیدی 402 تومنی میگرفتی میفهمیدی معلمی یعنی چی. بله اینجا هم تبعیض وجود داره.در حکم هر سال مینویسن فلان قدر کمک هزینه سالیانه اما کسی تا حالا نگرفته. به نظر شما کمک هزینه مسکن 10هزار تومنی توی فیش حقوقی خیلی زیاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    7 2
    معمولا میگن رسانه های حرفه ای برای القای این که حرفاشون درسته بالای 90 درصد خبرهای واقعی رو انتشار میدن و حدود 10 درصد اینارو میذارن برای القای حرفای دروغ .مردم هم بخاطر اون 90 درصد اینارو باور می کنند. این خبرتون هم جزو اون 10 درصده
  • معلم جنوبی IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    18 9
    سلام 25درصد رو هم کامل ندادن چه برسه به 30!!اینجا یه کارگر یا نگهبان ساده شرکت نفتی تازه کار3تا 4برابر معلمهای با سابقه بالا می گیره.آخه این اختلاف واسه چی باید باشه؟ مگه این نفتی که زیر پای ماست فقط مال شرکت نفته؟مزایا وتسهیلات و امکانات رفاهی و تفرحی بماند. مگه ما از همین هوای آلوده تنفس نمی کنیم؟ چرا افزایش حقوق کارمندای نفت و حفاری و صنایع فولاد و بقیه شرکتها اعلام نمیشه که فرهنگی ها رو تو بوق و کرنا می کنند؟ اجحاف تا کی؟!
    • بدون نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      6 14
      شما هم همین جاهایی که گفتی آزمون می دادی میرفتی استخدام میشدی
    • بی نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      10 5
      آزمون میدادی شرکت نفت استخدام می شدی؟خدا پارتی شما رو برات نگه داره
  • بدون نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    19 2
    واقعیت اینه که فرهنگیان به جایگاه واقعی که در همه جای دنیا براشون تعریف شده نرسیدند هم به لحاظ مادی وهم به لحاظ اجتماعی و.. مطمئن باشید که آموزش و پرورش زیرساخت پیشرفت در تمامی زمینه های علمی فرهنگی اقتصادی و .. در یک جامعه می باشد و کشورهای توسعه یافته (چین کره جنوبی و...) یکی از کارها و برنامه ریزی های مهمی که انجام دادند و باعث پیشرفت اونها شده توجه ویژه به آموزش و پرورش بوده متاسفانه در حال حاضر جامعه مخصوصا قشر جوان و نوجوان از لحاظ فرهنگی و ... در وضعیت مناسبی نیست و مطمئنا این مسله با مشکلاتی که فرهنگیان طی این چند سال مخصوصا به لحاظ اقتصادی داشتند بی ارتباط نیست امیدوارم مردم فهیم ایران حداقل به خاطر مسائل آموزشی و تربیتی فرزندان خودشون هم که شده از حقوق و جایگاه معلمین دفاع کنند.
  • محمد IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    5 9
    افزایش حقوق را به تلاش دلسوزی تدین وپشتکار و خلاقیت و......ببرید نه اینکه کسیکه با جان و دل تلاش میکند با کسیکه از ظهر تا 10 شب بنگاه داری میکند و چرتش را سر کلاس میزند برابر باشد رضایت دانش اموزان را در افزایش حقوق دخالت دهید انوقت نتیجه اش را میبینمید
  • جلال IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    16 2
    خداییش هر بلایی سرمون بیاد حقمونه.اینکه چیزی نیست تورم باید بره بالای 200 درصد.ما تو فضای مجازی هم چشم دیدن همو نداریم.فضای مجازیمون که این باشه ببین تو واقعیت چطور زیرآب همو میزنیم.کارمنده میگه شغل های آزاد مالیات نمیدن کسی که شغل آزاد داره میگه کارمندا بیکار می چرخن.یکی میگه معلما همش تعطیلن.معلما به پرستارا گیر میدن و برعکس.پس ی جورایی هممون دزدیم و از کار میزنیم و خودمون خبر نداریم.به خداوندی خدا اگه حقوق همه ی ایرانیا هم بشه 100 میلیون و تورم هم یک رقمی باشه باز ما بهم توهین می کنیم و گیر میدیم.بعد دم از فرهنگم میزنیم و کشورمونو قابل مقایسه با هیچ کجا نمی دونیم.
  • سورنا IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    11 2
    یکی به داد این بازنشستگان اموزش وپرورش برسه که بعد از 4برابر شدن قیمت ها حقوقشون تقریبا نصف شده تازه پاداش بازنشستگیشون هم تاحالا ندادن میزارن وقتی میدن که دیگه بااون پول نتوانند هیچی بخرند
  • بدون نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    10 3
    ما فقط حقوق مستمر داریم . ولی همان پرستاران و کارکنان وزارت خانه های دیگر درامد غیر مستمر دارند . تعطیلی کاری -حق لباس - غذا - ایاب و ذهاب و اضافه کاری . یعنی به ازای هر هفته 25 ساعت اضافه کاری می گیرند . میشه ازشون بپرسیم چند ساعت واقا کار می کنند که 25 ساعت اضافه کاری می گیرند . آخه یک هفته چند ساعت داره که می گن ما 44 ساعت کار می کنیم و حقوقمون کمه . اگه 25 ساعت را از 44 کم کنیم که میزان کار واقعی اون ها از مال فرهنگیان کمتر میشه . تازه نصفش هم توی اتاقشون دارند یا لباس عوض می کنند یا تلویزیون می بینند !!! ولی حرف این چیزها نیست . بینید از اختلاف ها چی عایدیمون میشه . پس بهتره دعوا نکنیم . همه دارند به اندازه کافی زحمت می کشند . و جامعه به همه ی اقشار به همین حالت کاری نیاز داره .ولی
  • محمد EU ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    13 3
    درود. قابل توجه دوستان عزیز. در کشورهایی مثل ژاپن و آلمان بیشترین درامدها رو معلمان دارند. جالبه بدونید که همین چند ماهه قبل خیلی از پزشکان و مهندسان جامعه آلمان اعتراضی جهت برابری حقوق خود با معلمان داشتند که مرکل با این ادبیات از معلمان دفاع کرد: چطور خواهان برابری حقوق با افرادی هستین که الفبای زندگی و علم رو از اونا یاد گرفتین؟ آیا در کشور ما هم کسی از سیستم آموزشی و نیروی انسانی ساز فردا حمایت میکنه؟ یادمه یکی از آقایان بزرگوار آموزشی ما رفته بود قم که بپرسه حقوق معلمان در فصل تابستان واقعا حلال هست یا نه؟! دیدگاه رو میبینی؟ رویکرد ما ایرانیا کم و بیش به مقام معلم و علم اینجوری هست. با اندکی افزایش حقوق اتفاقی نمی افتد. به جان هم نیفتید. مقایسه هم نکنید. موفق باشید
  • بدون نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    15 17
    معلمها 5 تا 6 ماه سال کار میکنند
    • بدون نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      10 6
      برید تو سایت world salary ببینید حقوق معلما تو کشورای دیگه چقدره واقعا دلم واسه این همه قضاوت ناعادلانه می سوزه
  • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    5 3
    اقاي نظر دهنده اول طوري حقوق كرگرا را بيان ميكند انگار كه كارگرا آدم نيستند ! واقعا كه!!!
  • دبیر IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    15 4
    سلام بر همگی بله تفهیم واموزش جزو کارهای سخت دنیاست مخصوصا به دانش اموز امروزی ودرکلاس های30نفر به بالای دولتی هیچ فکر نمی کردیم در این زمانه وباکاهش جمعیت دانش اموزی نسبت به سالهای دهه ی هفتاد اینهمه تراکم روافزایش بدن دوستان درکدوم سازمان هر80دقیقه بانزدیک به40ارباب رجوع ملاقات میشه؟خانم پرستار شما اینکار رو میکنی؟عزیزم شماوقتی منزل میری دیگه شغلتو نمیبری ولی ماهمیشه طرح سوال وبرکه امتحانی رو داریم
  • كارمند دولت IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    12 4
    قانون نظام هماهنگ پرداخت عجب رعايت ميشود در دولت شما !جناب رئيس جمهور! معلمي داراي برتري است ولي نه از نظر مالي بلكه از نظر معنوي . چون گذران زندگي و معيشت نبايد با هم تفاوت كنند اين در همه سيستمهاي دولتي دنيا صدق ميكند و همه شغلها داراي اهميت ويژه در اقتصادند پس تفاوت قائل شدن درست نيست . ولي حقوق 2 ميليوني كارمندي داريم با شرايط يكسان اداره ديگري 900 تومان ميگيرد. دولت حتي در اين مورد ساده ومشخص هم عدالت را نميتواند رعايت كند. حقوق كارمندان ساير قوا كه جاي خود دارد .
  • معلم IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    8 8
    این افزایش حقوق هم به نفع مدیر ومعاون ها است نه معلم زحمت کش که نصف وظایف معلمی را در خونه انجام میدهد
  • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    21 4
    کاش میتونستید 1 روز جای ما معلما بودین 3.30 صبح حرکت میکنم تا 7.00به کوره دهاتی محل تدریسم برسم با 32 دانش آموز که شاید 2تاشون شهرو به زور دیده باشن سروکله بزن نه جایی واسه اسکان نه هزینه ایاب وذهاب نه ... تا 4شنبه هم همونجام تو همون کلاسم میخوابم اونم با هزار التماس دادن بهم وقتیم میام خونه بچه ام فکر میکنه غریبه ام حالا فکر میکنی حقوق 597000 واسه یک معلم کافیه (صورتمون و با سیلی سرخ نگه داشتیم) بازم خدارو شکر ولی این انصاف نیست !
  • ناصر IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    9 5
    سرنوشت هرکشوری دست معلم هاست هرچقدر به ما برسند کم است اگه ما دغدغه مالی داشته باشیم نمی توانیم فرزند شما را تربیت کنیم آن وقت یقه پدر ومادر میگیرن اگه کسی افزایش حقوق معلمان اعتراض داره از بی انصافی ما معلمان حاضریم ماهیانه 500 هزار تومان حقوق بگیریم اما از تسهیلات یه بانکی بهرمند باشیم وام 70 میلیونی بانکی ها اما ادریغ از 5 هزارتومان وام به فرهنگیان البته سایر کارکنان مشابه بانکی ها امتیاز بهشان میدهند !
  • معلم IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    14 3
    معلم هستم با فوق لیسانس توی روستا درس میدم بخدا ماهی200 هزار پول ماشین میدم با حداقل حقوق... بخدا بی انصافیه پول کارگر هم نمیدن از7.30تا2.30 تلاش میکنم ... این فشارکاری و بی پولی بخدا خیلی سخته
  • بدون نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    14 6
    سایر مشاغل مرخصی دارن یک ماه معلم ها ندارن...سایرادارات کار مستمر ندارن توی اداره ولی معلم همش سر کلاس و زیر دید دانش آموزانن....سایر مشاغل درآمد نامستمر دارن .
  • آموزگار IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    17 6
    خواهر-برادر پرستار 1بچه توی خونه چقدر آرامش نیاز داره ؟من معلمم هر روز واسه 36تا بچه وقت میذارم تا در آینده به شما احترام گذاشتن رو بلد باشن.
  • عباس ب IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    35 4
    سلام حق معلمین بیشتر از این است قشر زحمت کش جامعه هستند
  • زیادن ولی زیادی نیستن. IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    12 4
    والا اواز دهل شنیدن از دور خوش است . بعد از بیست سال کار یکساله که خودم را بازخرید کردم وخدارا شکر حالا حقوقی را که باید یکسال از آموزش پرورش می گرفتم .توی یک کار ازاد یک ماهه در یافت می کنم .اخه چه کاری بود راحت شدم آخرش هم هیچی کاش زودتر اومده بودم بیرون. .البته از نظر کاری تو منطقه ی خودمون جزئ نمونه هابودم.خیلی همسخت موافقت کردند با رفتنم.ماشاالله که زمزمه ی چندر غازش هم گوش فلک را کر کرده .ولی خوب هنوزم یکجورایی دلتنگ همون کارم .اخه میدونید معلم بودن یه لذت خاصی داره.در هر صورت مجبور بودم .سعیم را کردم ولی نشد.متاسف شدم وقتی به عنوان ایرانی نظرات هموطنام را خوندم .ولی ماایرانی هستیم وحقمونه که خوب زندگی کنیم خواسته هامون را باید از کسانی دیگربخواهیم نه معلما.
  • دبیر IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    19 3
    فوق لیسانس فیزیک هسته ای زیر حکم698000دریافتی550000 (با افزایش سال 92)یک واقعیت تلخ
  • علی EU ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    12 9
    بله عزیز من در چین بهترین شاگردها معلم میشن ولی تو ایران چی؟؟؟؟ بهترین دانش آموزا پرستار میشن ؟ بهترین دانش آموزا دکتر میشن استاد میشن
  • بدون نام IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    14 3
    من معلم فیشم با برادر خانم که بهیار مقایسه کردم سال گذشته یعنی خدای دوبرابر من بود ایا این انصافه تازه من لیسانسم ایشان بهیاربا مدرک دیپلم در ضمن من دورترین ابادی استانم ایشان مرکز شهرهستند
  • بهنام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    17 5
    با سلام شغل معلمی کار بسیار سخت و پیچیده ای است و اگر حساب کنیم شما خانم پرستار و هر خانواده ای این همه تلاش می کنند بچه هاشون به جایی برسند . این ممکمن نیست جز با تلاش و هنر معلمی دوست داشتم فقط یک روز سرکلاس می رفتی می دیدی چقدر با در کلاس با آن علاقه خسته می شدی حقوق یک معلم تازه استخدام550 هزار در شهرهای بزرگ نیست. وقتی می گویند 25% اضافه شده برای 600 هزار در سال91 حکمش بوده که 100 هزار بابت تطبیق کم کن 500 هزار می مونه به این مبلغ 25% اضافه کن 125 هزار می شه 500 100 125=725 هزار در سال 92 آیا با این تورم چه طور می توان زندگی کرد ولی با این من از شغل معلمی ناراضی نیستم بار دیگر بگویند کدوم شغل انتخاب میکنی معلمی است. در کل در ادارات کوچک میزان حقوق و مزایا از آموزش و پرورش بسیار بالاتر
  • یک شهروند از تبریز IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    20 7
    با سلام متاسفم برای این افرادی که همین خواندن ونوشتن را از این معلمین عزیز یاد گرفتن و دارن علیه اونا تو این سایت نظر میدن یادتون باشه که تو هرکاری وشغلی باشین از زیر دست این زحمتکشها بیرون اومدین. متاسفم متاسفم متاسفم
  • علی .م IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    17 5
    این صحبتهایی که بر ضد معلمین زحمت کش میشه ، واقعا بی انصافیه ، من الان هفت ساله فوق لیسانسم ، محل کارم با محل زندگیم 1200 کیلومتر فاصله هست یه منطقه دور افتاده در بلوچستان ، بخاطر انتقالی ندادن ، فعلا در خانه مخروبه خانه معلمم با کمترین امکانات ، مجبورم هر سه هفته با پرواز هواپیما به خانه خودم در استان گلستان برم و برگردم ، این واقعا خیلی بی انصافیه ، نه تونستم مسکن بخرم و نه به جایی رسیدم ، معلمی فقط مشکلاته ، چند روز هم که توی مسیر راه بودم ، برام غیبت زدن و کلی هم حقوق کم کردن ، آیا این عدالته که در وزارت آموزش و پرورش داره ، خدا به این وزارت آموزش و پرورش یه کم انصاف بده ، حقوق پیش کششون
  • آرش IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    17 6
    من بیست سال سابقه دارم افتخار میکنم که معلمم آقایا خانم پرستار عذرمیخوام شما کجا تحصیل کردین یا همینطوری به دنیا اومدین سواد وتربیت ...داشتین ناراحت نیستم ازاینکه اینارو میگی ناراحتم از اینکه معلمت کارشو خوب انجام نداده که درک کنی کارباساعتش نیست که سنجش میشه تازه یادت باشه هر کسی معلم نمیتونه بشه معلمی یعنی عشق عاطفه یه پرستار جسم انسان بیمارورسیدگی میکنه ولی یه معلم روح صاف وسپید یه انسان وشکل میده خوب حالا خودتون قضاوت کنید کدوم بالاتره تا حالا یادم نمیاد جواب دانش آموزای خودمو سربالابدم ولی متاسفانه بعضی از دوستان شما حتی سلام بیماروجواب نمیدن پس بدون فرق من وشما اینه من معلمم به معلمی خودم افتخار میکنم شما هم دیر نشده میتونی بیایی معلم بشی شاید حقوقت 30 درصد اضافه شد پولدار شدی.ممنون
  • امین IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    12 1
    چرا از هر قشر یک حکم حقوق با سابقه یکسان قرار نمیدین که مشخص بشه کی راست میگه
  • حسين IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    7 16
    همه نظرات صحيح ولي خدايش معلمها نسبنت به مشاغل دولتي ديگه هم تعهطيليشون زياده وهم نسبتن حقوق زيادي داري كل سال رو 90 روز هم سر كلاس درس نيستن
  • صالحی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    11 1
    طبق نص صریح قانون اساسی دولت موظف است حداقل به اندازه نرخ تورم سالانه حقوق کارمندان را افزایش دهد.هیچ کدام از دولتها تاکنون به این قانون کامل عمل نکردند. چون اگر عمل می شد الان وضع ما معلمها و... به این شکل نبود. یک نمونه وضع مسکن را در منطقه ای که هستم دردودور دولت دکتر احمدیژاد بنگرید. درسال 1384 قیمت آپارتمان بطور متوسط 500هزار تومان بود. فعلا در همین منطقه 5میلیون تومان است.یعنی 10برابر شده. اما حقوق من در آن سال 400 هزار تومان بوده والان حدود یک میلیون تومان .یعنی هفت ونیم برابر قدرت خرید ما کارمندان کمتر شده است . پس این جور به هم پریدن اشتباه است.
  • بدون نام EU ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    14 2
    با سلا م به همه آنهایی که در مورد حقوق معلم نظر منفی یا مثبتی دارند من یک فرهنگی هستم واقعا این یک حسادته نه نظر دادن اگه دنبال واقعیتید چرا به حقوق نمایندگان مجلس و... اعتراض ندارید نماینده ای که چند میلیون تومان حقوق میگیره حتی حاضر نیست موقع رای دادن یک کلید بزنه که رئیس مجلس این همه اختار نده
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    5 23
    کاش من هم یک معلم بودم هفته ای سه نصفه ر وز کار پنج ماه تعطیل.....
  • علی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    12 0
    دوستان عزیز جوجه را آخر پاییز می شمرند. کمی صبر کنید ... اگر واقعا 25 درصد اجرا شد آنوقت بپرید سروکله همدیگه. سال گذشته که 15 درصد اعلام کردند و حکم هم زدند، اما بعدا حکم ها برگشت و 5 درصد اجرا شد. حالا ببینیم امسال چی خواهد شد.
  • مرادی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    10 0
    متاسفم برای افرادی که به جای از خود دفاع کنند دیگران را تخریب میکنندایران من انقدر ثروتمند هست که همه در رفاه باشند اما افسوس از این همه بی عدالتی که کمتر کسی سر جای خودش هست.
  • محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    11 1
    اکثر نظرات رو خوندم،من با مدرک لیانس به عنوان معاون فنی در یکی از هنرستانهای تهران مشغول بکارم.تمام این عزیرانی که انتقاد به حقوق معلمان داشتند خواستم چند نکته عرض کنم.اکثر شما دارای فرزند هستید.خیلی وقتا از اداره یه بچه تو محیط خونه عاجز می شید.اونوقت حساب کنید که یه معلم چطور باید 4 تا دانش آموزو سر کلاس کنترل کنه؟ خدا رو شاهد میگیرم که باور کنید.در طول این 6 ماهی که از این سال تحصیلی گدشته روزی نشده که توی مدرسه دعوا نشه،210 دانش موز و فقط 3 تا کادر اجرایی،بیشتر از 100 تا چاقو فقط از جیب دانش آموزا پیدا کردیم.بیشترین بی حرمتی از سمت دانش آموزا به این قشر میشه.اگه تربیت دانش آموز تو خونه درست شکل بگیره واقعا این مشکلا بوجود نمی آید.در شمن کادر اجرایی هرساله تا 15 تیر باید هرروز برن مدرسه
  • محمد IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    8 5
    توی تعطیلات دانش آموزان دیگه کشش ندارن که تو دنیا تعطیل هستن .لطفا فکر نکنید برای محبت به فرهنگیان تعطیله. ضمنا معلما باید در تعطیلات کار پژوهشی انجام بدن که متاسفانه باید دنبال کار دوم باشن تا خرجشون جورشه
  • نا شناس IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    3 4
    ما کار گذاران شرکت محترم مخابرات جمهوری اسلامی ایران به خدا روز عید هم مرخصی ما لغو کردنند نیمه سال91 حقوق ما130000 هزار تومان کم کردند باور بفرمایئد با سابقه20 سال کار370000هزارتومان به ما می دهند اگر همین فردا هم بیرون ماکنند حق هیچ گونه اعتراضی نداریم بیمه بیکاری هم نمی دهند
  • محمد IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    10 12
    از معلمان راحت تر کسی حقوق میگیره. یعنی میتونه پول در بیاره .. فکر نمی کنم
    • علی A1 ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
      5 1
      معلومه ازون درس نخوناش بودیا!!! اشکال نداره حالا که هیچی نشدی ، حتما تقصیر ما معلماس دیگه؟ بازم بگو بذا دلت آروم بشه!
  • علی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    2 5
    با سلام به همه ی دوستانی که نظر دادن من یه پرستارم اونقدر از اومدن به ارگان وزارت بهداشت پشیمون شدم که حاضر شدم چهارصد کیلومتر دورتر از شهر خودم و تو یه ارگان دیگه مشغول بشم تنها مزیتش کمتر شدن تشنج اعصابم بوده و نه حتی یک ریال افزایش حقوق تشنج اعصاب از سرکوفت خوردن همراه مریضی که به خاطر مسمومیت با الکل مریضش هرچی از دهنش در میاد به من میگه درحالی که میبینه من بالای سر مریضی که سکته ی قلبی کرده دارم شوک میدم.بدون توجه به اینکه توی این اورژانس سیزده تختخوابی با چهارتا پرستار هیچ پرستاریو نمیبینه بیکار وایساده باشه باور کنید به خداقسم هروقت به شرایط اون زمانم که توی اورژانس کار میکردم فکر میکنم به حال اکثر هم رشته ایام بغض میکنم.رشته ای که حتی توی خود بیمارستانم دفترچه ی بیمش رو واسه یه آزمای
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    46 2
    حقوق بازنشستگی ام 460هزارتومان است لازم باشه فیشم راخدمت تان می آورم معلم ابتدایی بودم بادیپلم 3سال مرخصی گرفتم چون مهدکودکهاتعطیل شده بودنددردهه شصت چی کارمی کردم بادوتاطفل معصوم به کارم هم نیازداشتم وعاقبت با20سال سابقه مفیدبازنشسته شدم درسال79.استخدامی سال 1355 بودم امروزنصف این پول راخرج درمان می کنم به خدای واحد20 سال مفیدکارکردم به اندازه 40سال انرژی گذاشتم معلم بی وجدان نیست .اگربه علل مختلف مدرسه هاتعطیل شوندمعلم بایدانرژی چندبرابری بگذاردتادرس هایی راکه درروزهای تعطیل ازذهن دانش آموزپریده دوباره به آنهاتفهیم کنداین کارسختی است ماهرگزازتعطیلی های بی موردخوشحال نمی شدیم زیراسختی کاربعدازتعطیلات برای مان سخت تربودتابستان هم تیرومردادتعطیل است.
  • دانوش IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    12 3
    شما هایی که حوصله پاسخ به یک پرسش فرزندتان را ندارید حسرت نخورید شمایی که در سن 40سالگی 60ساله به نظر نمی ایید حسرت نخورید /شمایی که جوانیتان در مدارس بدون کولر در گرمای 45درجه حنوب نگذشته است حسرت نخورید / شمایی که مثل بعضی معلمهانیستید که به دلیل دور بودن از محل زندگیتان کسی باان ها ازدواج نکرده است حسرت نخورید .شمایی که قدر معلمی را نمی دانید حسرت نخورید /اگر هم می خورید مقصر خودتانید که معلم نشدید من افتخار می کنم که اگر آسم بگیرم به خاطر گچ پای تخته است اگر بیمارم به خاطر خدمت به وطنم است من معلمم آری معلم
  • كميل IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    3 1
    شغل معلمي شغل انبيا ست .معلم اگر در رفاه نباشد . تعليم و تر بيت نسل آينده با مشكلاتي گره خواهد خورد آن اقايانيكه صاحب قلم و دفتر و دستك شده اند . بدانند اگر معلم نبود انها حتي قادر به نوشتن و خواندن هم نمي شدند . درس معلم ار بود زمزمه محبتي // جمعه به مكتب آورد طفل گريز پايرا . جانم فداي معلمان دلسوز و فداكاريكه به فرزندان جامعه ...
  • رضا IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    4 1
    به نظر میاد بهتره به دولت فشار بیاریم واسه افزایش حقوق دو گروه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش.نه همدیگه رو متهم کنیم به زندگی در رفاه!! به دلیل ضعف ما این دو ارگان توی شرایط فعلی کشور ما تولید کننده محسوب نمیشن بلکه بیشتر مصرف کننده هستند.در صورتی که توی کشورهای پیشرفته بیشترین حقوق ها و احترام ها رو دارن چون میدونن زیربنای یه کشور به ارتقاء سلامت و آموزش مردمشه بیاین سعی کنیم دیدگاه رو عوض کنیم تا عدالت اجرا بشه
  • ثنا IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    5 0
    بزرگواران نظرات بسيار ارزشمندي بيان نموده اند!!! ولي تنها مسأله‌اي كه بيان كرده اند مادي بوده است و اصلاً به تفاوت ها و ارزش هاي شغلي نپرداخته اند سؤال اينجاست؟!؟!؟! آيا واقعاً جايگاه يك معلم كه بايد الگو براي دانش آموز فعلي و آينده ساز مملكت باشد به خوبي ارزش گذاري شده است؟ فرهنگ برخورد با معلم واستاد در بين جامعه‌ي فرهنگي و اجتماع به طور كلي محو نشده است؟ اگر يك تعريف از معلم داشته باشيم فكر نمي كنيد كه معلم ايراني با تمام كشورهاي جهان تعريفش سبكتر است؟ رتبه بندي معلمان يعني چه؟ همان كه از دانشگاههاي معتبر كشور و مراكز تربيت معلم براي امر تدريس پرورش يافته با يك همكار ورودي از نهضت سواد آموزي يا سرباز معلم يا حق التدريس و شركتي و مع الذالك مقايسه مي شود و رتبه اش پايين تر است!؟ و ...؟!
  • هم وطن IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    6 1
    با سلام فرصتی شد تا زحمات بی دریغ کلیه خدمتگزاران این مرز و بوم را ارج نهیم و از معلم و پرستار گرفته تا کارمند شرکت نفت و وکیل و وزیر همه به دلیلی زحمت می کشند و کار همه آنها هم در نوع خود سخت و طاقت فرسا و همرا با فرسایش جسم و روح است نوشته های علی عزیز را خودم بارها شاهد بوده ام و از خداوند قوت و قدرت برای پرستاران عزیز خواهانم ضمنا در خصوص ساعات کار معلمی طبق استانداردهای جهانی هر ساعت آموزش معادل 8 ساعت کار می باشد که مسئولین ما بنا به دلایلی از طرح این مسئله طفره می روند حالا 200 روز مفید آموزشی در سال را ضربدر 4 ساعت (روزانه)ضربدر 8 کنید تا کار مفید یک معلم در طول سال بدست بیاید (6400 ساعت در سال)کار مفید یک کارمند با احتساب یک ماه مرخصی 11*176=1936 ساعت در سال میشود
  • قهرمانی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    4 1
    سلام اولا حقوق ما 25درصد اضافه شده اگرهم 30درصد می خواهند اضافه کنند باز کمه درمقایسه با سایر ارگانها که اضافه کاری ونمی دانم ........چه چیزهایی دیگری می گیرند ولی اگر راست می گن اگر حقوق ما زیاده یک ساعت بیان برن سر کلاس حدالقل 25نفری به خدا 5دقیقه ای فرار می کنند
    • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      0 0
      بله
  • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    3 1
    با سلام وخسته نباشید عزیزان دراین جهان برای همه جای هست جای واقعی خود را پیدا کنید! حقوق معلم وپرستارو... در مقایسه باتلاش انها ناچیز است بهتر است نگاهی به حقوق همکاران خود در دیگر کشور های هم سطح ایران .....وحق خود تان را از جای دیگر بگیرید
  • شهرام IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    5 1
    چرافقط ميزان افزايش حقوق معلمان گقته ميشه ؟چرا از كارمنداي ديگه كه چند برابر ما حقوق ميگيرن چيزي گفته نميشه؟چرا ديد جامعه به معلم با اين جور صحبت ها را بد مي كنيد ؟تازه حقوق معلمان 25درصد اضافه شده نه 30درصد
  • mohsen IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    6 0
    راستش بخاطر بیماری تازه بازنشسته شدم. آن هم پیش از موعد. 27 سال کار کردم. شش سال در مناطق محروم. دچار بیماری قلبی. کلیه. فشارخون و... شده ام. دکترها علت را همین شغل می دانند. دریافتی فعلا 615000 تومان! دو مدرک لیسانس فنی و ادبی دارم. اگر مجدد به دنیا بیایم معلم نمی شوم. بخاطر سلامتی خودم و خانواده ام. چون برای آنها هم به نوعی سربار شده ام. این تعطیلی های بیمورد به چه درد من خورده است که دیگران آرزویش را دارند!!!؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    2 5
    سلام بر معلمین عزیزی که همیشه خدا نالان و گریانند. شکر نعمت کنین بابا هنوز توی تابستون داغ و زمستون یخیندون سرکار نرفتین که بدونین کار یعنی چی . ظاهرا ریه های شما از ما حساس تر که توی آلودگی هوا در منزل استراحت می نمائید . حسرت موند تو دلمون یه روز برفی خونه باشیم و لذت ببریم یا مسافرت عید و تابستون که واسمون آرزو شده .
  • دوست US ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    3 1
    آره دیگه خیلی راحت بازیتون میدن...خبر در مورد معلماست اونوقت اولین نظر رو یه پرستار داده؟ جالبه واقعا...حقوقا پایین به جای اینکه حقوقارو ببرن بالا مردم رو سر هر چی میندازن به جون هم. به جای اینکه تو دریای دروغ غرق بشین شنا کنید و سرچشمه رو پیدا کنین...دوستان در مورد خبر حرف بزنین نه در مورد نظرات بقیه...دارید چی کار می کنین؟همدیگرو تخریب میکنین؟شاگرد معلمو و معلم شاگرد رو؟
  • فضه EU ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    2 3
    دوست عزیز اگه فیش دریافتی یک کارمند لیسانس شرکت نفت را میدیدی باید درجا خودکشی می کردی بگم دریافتی آنها چقدره دوازده میلیون تومان در ماه به غیر از سفرهای خارجی و پاداش های متناوب در سال و .... حا لا خودت بگو حقوق کی زیاده ؟
    • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
      3 0
      12 میلیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینا رو کجا دیدی، ما که تو شرکت نفتیم از این چیزا ندیدیم با فوق لیسانس مهندسی و رسمی تو جنوب ما خواب همچین حقوق و بقیه چیزایی رو که گفتی هم ندیدیم تا حالا اگه همچینی فیش دریافتی دیدی بیا با هم درجا خودکشی کنیم بهت می گم حقوق کی زیاده، حقوق همه کمه فضه
  • معلمی دلسوز EU ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    2 0
    دوستان عزیز هر قشری به یک یا چند چیز اداره اش می بالد و افتخار می کند ( زمینی که اداره اش می دهد، اضافه کاری که اداره اش میدهد، پاداشی که اداره اش می دهد، ماشین اداری که اداره اش در اختیارش قرار می دهد، عزت -احترام - منزلتی که ادارش به او می بخشد.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    3 1
    شعار معلم برابری =برادری
  • احمد IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    5 1
    با بیست سال سابقه خدمت اکنون دو سال است که با خرید چند وام توانستم برای خانواده ام سر پناه درست کنم. تازه مدتی است که قسط های عقب افتاده هم دارم . چرا ؟ چون عاشق معلمی بودم و بس . هرگز راضی نشدم به شغل دیگری بپردازم چون می ترسیدم نتوانم معلمی را به نحو احسن انجام دهم.و الان با وجود دو فرزند که روز به روز برای تربیت صحیح شان به امکانات مادی بیشتری نیاز دارم ولی .. .ولی واقعا تامین نیاز های روزمره هم سخت شده چه رسد به تربیت تمام وکمال آن ها. در ضمن آن همه تعطیلاتی که بعضی ها بر می شمرند برای منی که تا الان خانه نداشتم چه رسد به امکانات دیگر چه فایده ای می توانست داشته باشد البته از دیدگاه خودتان که همه چیز را مادی می پندارید.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    2 0
    برای همه ی شما متأسّفم که آب در آسیاب کسانی می ریزید که اختلاف بین شما را می خواهند. لطفا تا اطلاعات کافی از مشکلات و سختی های کار همدیگر کسب نکرده اید با صراحت و قاطعیت نظر خود را ابراز نفرمایید.
  • ناشناس IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    7 1
    من یه معلمم با مدرک دکتری به خدا الان که دارم این متن رو می نویسم دارم گریه می کنم دلم به حال این بچه ها می سوزه وای به حال ما اگر واقعا دیدمون نسبت به معلم اینه و تو خونه هم اینجوری راجع به معلم صحبت می کنیم همه ما خواه ناخواه یکی دو تا بچه داریم و میرن سر کلاس اگه با این دید بچه هامون بفرستیم پیش معلم چه انتظاری داریم از معلم .اگر معلم ذهنش مشغول باشه نمی تونه به بچه ها خدمت کنه خدا شاهده من به هیچ وجه بخاطر پول از درس بچه های مردم کم نذاشتمم و انتظاری هم ندارم بو حتی با بیست سال سابقه خدا شاهده این دو سال با میل خودم رفتم روستا یسواد هم نیستم حتی بین ده تا دانشجوی دکتری دوم شدم با معدل 18.5 اونم از دانشگاه دولتی ولی امشب برای اولین بار از خودم و کاری که می کنم بیزار شدم. من یه مرده ام
  • طه IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    2 0
    با سلام من خودم معلمم و به شغلم ارادت دارم ولی باید اینو هم بپذیریم که در آموزش و پرورش ما معلم(به معنای واقعی) خیلی کمه.
  • ایرانی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    2 1
    ادارات دیگه مثل شرکت نفت مخابرات و... بدون سو صدا حقوق کارمندان خود را افزایش میدهند به انها حق مسکن وپاداش وناهار وحق سرویس وکارانه و... میدهند اما به قشر فرهنگی که میرسه فقط فریاد است ودیگر هیچ خیلی از فرهنگیان ارزو دارند تعطیلی اجباری تاستان وعید را نداشتن وبه جای ان هروقت اراده کردند بنوانند از مخصی استفاده کنند نکته دیگر اینکه پرستارا وکارمندانوزارت بهداشت نیزحق خود را دریافت نمیکنند
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    3 1
    دوست عزیز که در ارگان های دیگری شاغل هستید شما این سواد وشغلتان را مدیون آن معلمی هستید که الان در موردش آن بی احترامی را می کنید .من یک معلم هستم و با رتبه سه رقمی وارد تربیت معلم شدم و شغلم را با هیچ شغلی عوض نمی کنم . ولی بهتر است که کمی آگاهی هایتات را در مورد شغل مقدس معلمی بالا ببرید و بی رحمانه حرف نزنید چون من با تمام وجودم سر کلاس کار می کنم .بارها شده که اولیا مدرسه می آیند و آن سر وصدای بچه های خود را نمی تواننند تحمل کنند .در ضمن شما ها در زیر سرمای کولر در تابستان و بدون هیچ سر وصدایی نشسته اید کارتان را انجام میدهید ما چه گناهی کرده ایم که زمستان هم با پالتو وکاپشن سر کلاس می نشینیم و تابستان هم انتظار دارید بیاییم سر کلاس هایی که یک پنجره درست و حسابی ندارد که باز کنیم ؟
  • معلم IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    4 1
    ای ول بابا ... خیلی خوبه اضافه کنن خوشحال میشیم .. حال هرکی معلم میا اینجا قرار حقوقمون اضافه بشه همین تیرماااااهههههه ... هرکی دلش خواست دلش بسوزههههههه .. حقمون تازه کممم هست .....ایشالله حقوق همه اضافه بشه .... من معلمم ..همسرم مخابراتی هههههههه ... همسرم بیشتر حقوق میگیره ... آقاااا میخواستین بیاین معلم بشین نرید شغلاااا دیگه ..ما هم با رتبه های خوب اومدیم معلم شدیم تازه خودممم مدرکم فوق لیسانسه .. یه خورده چشماتو باز کنید به آمار کارشناسی ارشد ها نگاه کنید تو هر کلاس ارشدی حداقل دو تا معلم هست البته بگذریم که چقدر از پیشرفت ما معلما خیلیا دلگیر و ناراحت میشن و سنگ میندازن جلومون اماااااا ما بلاخره به جای میریسیم ازدر هر کلاس دکترا یکیش معلمه ... البته اگه بذارن
  • معلم A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    9 1
    مطمئنید شما پرستارا شیفت شب رو کامل مراقب مریضا هستید ؟یعنی نمیرید بخوابید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همسر من به علت بی توجهی یکی از شماها نیمه شب بر اثر تشنج بعد از زایمان فوت کرد .شما تا ساعت 6 صبح اینو نفهمیده بودید
  • حبیب کلاه کج A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    7 2
    ای وای بر من که معلم شدم-من و همسرم هردو معلمیم ولی بخدا به زور امورات زندگی را میگذرونینم-آی معلمان زحمت کش خودتون یه کاری کنید-چه ایرادی داره صدای مارا مسئولین رده بالا بشنوند-تورو خدا یه کاری کنید-بخدا ما در قبال بچه های این سرزمین مسئولیم
  • محمد IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    3 2
    دربین کارمندان ومعلمان آموزش وپرورش نیز تبعیض وجود دارد چرا حقوق مدیر ومعاون از معلمان بیشتر است مگر واقعا کار کدام یک سخت تر است مدیر ومعاون یا معلمان ؟ پس چرا مدیر ومعاون یک ساعت تحمل تدریس در کلاس ندارند
  • اکبر اکبری A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    6 1
    من اشتباه کردم من غلط کردم که معلم شدم.الان هم راه برگشت ندارم. من بیماری قلبی گرفتم.اگر راهی وجود داشت از دست دستگاه آموزش وپرورش که سلامتی مرا گرفت شکایت می کردم. شکایت را به حقوق بشر می فرستادم که این اموزش وپرورش ایران حق حیات وسلامتی را از ما گرفته .معلمان افغانستان این طور زندگی نمی کنند ودرد نمی کشند.
  • معلم A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    2 1
    سلام محض اطلاع باید عرض کنم این عزیزان پرستارا واستادان دانشگاه که پیام گذاشتن قراردادین وبا مدرک فوق که خودشونو با قشر معلمی که توی دورترین نقاط خدمت میکنه مقایسه می کنند محض اطلاع حق التدرسی های ما ماهی 150 تومن هم گیرشون نمیومد محض اطلاع حقوق معلمین باسابقه بالا وپایین را با هرارگانی مقایسه کنید متوجه همه مسایل میشوید اگه توانایی یک جلسه کار کردن با دانش آموزان کاردانشی رو داشتین در خدمتیم قشر معلم خیلی زود فرسوده میشه حالا
  • ميلاد IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    2 0
    باسلام به كساني كه منطق حايلشون ميشه من نمي خوام چونه بزنم حقوق من كمه يا زياد حقوق اوشون زياده ياكم فقط اميد دارم به اين منطق برسيم كه جايگاه معلمان ما در جامعه بايد بالاتر از اين باشد كه است (دوستان مخالف اين حرفم به معلماي كشور هاي ديگر نگاه كنيد بعد تصميم حرف زدن بگيريد) از طرفي معلمان جامعه ما بايد اين حس رو داشته باشن كه جايگاه انبيايي دارند وبايد كاري كنند كه اصحاب چون سلمان ، ابوذر ،... تربيت كنند و تحويل جامعه اسلامي دهند و در انتها همه ما رو مجبور به انتخاب شغل هايمان نكردن پس خودمان مسوليم..... در قبال خودمان
  • فرهنگی بیطرف IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 1
    دوستان قرار نیست جون همدیگه بیفتیم و از هم انتقاد کنیم باید امیدوار باشیم مشکل همه حل بشه و هرکس به حق و حقوق خودش برسه. اما همه اینو در نظر داشته باشیم که هرکسی به هر شغلی میرسه نباید فراموش بکنه قبل از رفتن به مدرسه بچه خردسالی بوده که اصلا نمیدونسته شغل یعنی چی و سواد به چه معنی هست و حالا همه یاد گرفتن که سواد یعنی انتقاد از شغل اون کسی که سواد رو بهشون یاد داده. اگه هر اداره ای که نیرو استخدام میکنه هزینه 12 سال تحصیل اونرو به آموزش و پرورش میداد وضع تولیدکننده و مصرف کننده مشخص میشد! تعداد روزهای تحصیلی در طول سال در کشوری مثل سویس 188 روز ، در آمریکا 198 روز و ... و در ایران با ایام امتحانات 220 روز هست. پس اول این آمارها رو بدونیم بعد انتقاد بکنیم از تعطیلی آموزش و پرورش و ...
  • ي رهگذر IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    3 2
    جديدا معلمي از كارمند اومده بيرون؟............. پرستار6 ماه در سال تعطيله اون به چشم نمياد؟.......... به قول شما كارمند :)انواع و اقسام مرخصي داره ايا معلم داره؟......... اگه معلم نبد ايا شما ها الان مصلا كارمند بوديد؟........ يكم منطق خوبه والا.....
  • زن یک فرهنگی A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 1
    سلام توی فیش حقوقی تیر حقوق همسرم رو زده بودند 980 ولی هشصدوهشتاد ریختند چرا؟؟؟؟
  • معلم IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    2 2
    دوستانی که اعتراض دارن به حق و حقوق معلم ها و تعطیلی واینکه معلما کارشون فقط خوردن و خوابیدن و.. هست در طول سال آموزشی یک روز مدرسه در اختیار والدین قرار داره سعی کنید ارتباط بیشتری با مدرسه داشته باشید و حتما در این روز توی این کار شرکت کنید..مدرسه رو بچرخونید ببینید واقعا کار معلما خوردن و خوابیدنه آیا؟؟؟؟؟؟همه شغلها شریف هستن و هر شغلی مزایا و معایب خودش رو داره ..لطفا بدون آگاهی در مورد اونها نطر ندین...ماهم از وضعیت کارمندان سایر ادارات و حقوق و مزایاشون خبر داریم ..همسر خودم کارمند اداره برق هست! جدای از این مسایل همکاران فرهنگی که اینجا نظر دادن حقوق تیر ماه رو واریز کردن براتون؟ برای ما هنوز واریز نشده!!
  • یه نفر IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    5 1
    به نظر من باید یه طرحی داده بشه که هرکس کارمند میشه دو سوم حقوقشو به آموزش و پرورشی بدن که این فرد سواد کارمند شدنشو اونجا بدست آورده تا هم یه ذره از دینشو ادا کرده باشه و هم یادش نره اول کجا بوده که اراجیف درباره معلم و آموزش و پرورش بگه!!!! مگه نه؟؟؟؟؟!!!!!
  • یک هنر آموز IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    3 2
    من یک دبیرم.ما معلمین اصلاتعطیلی نداریم.ببینیدمادرسال حدودااز9ماه که یخوردش میخوره تواول فرودین(15 روز)ویه خورده هم میخوره تودی ماه (10 روز) یه خورده هم میخوره توعید(18روز)یه خورده هم میخوره توخرداد(12 روز) کلا باید 7 ماه را بیایم مدرسه ! پس هفت ماه . عرض به خدمتتون که ما هنرستانیها از هفت روز3روزرا میایم سر کار یعنی 24 ساعت در هفته پس از آن هفت ماه میماند سه ماه این سه ماه هم بالاخره تا بیاییم کتاب راخمع جور بکنیم و الکی امتحان بگیریم و زیر آبیایی که در همه وزارتخانه ها موجود است میماندیک ماه که حقوق بنده که کارشناسی فنی دارم با 20سال سابقه میشه به قرار ماهی هشتصد هزار تومان در یک سالش میشه حدودا 10 میلیون تومان.که این 10 میلیون در اصل حقوق یک ماه بنده است.عین یک کارمندشهرداری دیپلمه!
  • دانش آموز 20سال پیش A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    6 1
    فرهنگیان بنظر من آسیب دیده ترن و مظلوم ترین قشر جامعه ما هستند . لطفا کمی احترام !
  • مریم A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    6 1
    شما دوستان فقط 24ساعت کار مدرسه را میبینید،پس زمانی را که ما برای تصحیح اوراق امتحانی، طرح و تایپ سوالات امتحانی،ساخت نرم افزارهای آموزشی(پاور پوینت)و... در منزل میگذاریم چی؟ اینها همه روی هم بیشتر از 40 ساعت کار در هفته میشه، ضمن اینکه چیزی به عنوان مرخصی همانند سایر کارکنان نداریم، تازه اگر به دلیل بیماری غیبت کنیم باید برای جبران آن جلسه جبرانی برگزار کنیم، همه دوستانی که از تعطیلات تابستانی معلمان دلخور هستند،باید یک سال بیان تو سیستم آموزشی کار کنند آنوقت متوجه میشن که کار آموزشی چقدر سخت و طاقت فرسا است، و اگر این تعطیلات نباشد حال و روز بچه های شما دیدنی است. از ساعت 7:45 حضور در کلاس تا ساعت 12:30 یک سره باید حرف زد و گچ خورد،2تا 15 دقیقه زنگ تفریح را هم باید جوابگوی اولیا باشیم و...
  • جواد IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    3 1
    1- تعطیلی معلمان چون پشت سر هم هست زیاد به چشم میاد. همه ارگان ها تعطیلی و مرخصی دارن . و این تعطیلی حق قانونی انهاست. 2- شما که معلم نیستید و نرفتید سر کلاس بیجا میکنید در مورد معلمان نظر میدهید. 3- پرستاری کجاش جون کندنه؟؟؟؟؟ مگه زمین بیل میزنید؟ 4- حقوق ما کم یا زیاد به صنف خودمون مربوطه، ما عرضه داریم و حق خودمونو میگیریم، شما هم اگه عرضه دارید برید بگیرید. 5- معلمی جز حقوق هیچ مزایایی نداره. نه ماموریت، نه مرخصی پاداش، نه وام، نه بن و سبد کالا، نه زمین و.... هیچ . حقوقم خوشبختانه دیگه نمیتونن بده. ! و هزاران حرف دیگر راستی اگه زیاد شاکی هستند کارمندای دیگه میتونیم جاهامونو با هم عوض کنیم.
  • رها IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    2 0
    طاعات قبول.آهای شماها که نالان افزایش حقوق معلمایید.بد به حالتون. دانش آموزا وجوونای الانو با زمان خودتون مقایسه کنید جایگاه و حق معلمارو با اونموقع مقایسه کنید اونوقت میبینید که فرهنگو با همین افکارتون به لجن کشیدیدو همین بچه هاتون سرکلاس معامی که خیالش از زندگی اولیه راحت باشه بهتره یا کسی که با 600 دریافتی توسال 92نمیدونم با چه حالی زندگی میگردونه ؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط بگم که فکر سالم و آزاد نسل سالم میده.تازه بچه هاتونو تابستونم بفرستین بیان مدرسه مطمئن باشید معلم میاد زیاد داغ نکنین به خاطر تعطیلات.
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    2 1
    با احترام به شغل پرستاری،اما گفته بودند معلم بیخیاله دانش آموزه و پرستار جون آدمها در دستشه!!!1چه بسیار بیمارانی که از بی توجهی پرسنل بیمارستان وضعیتشون وخیمتر میشه!!! معلم اگه چند ماه تعطیلی داره در عوض توی ماههای تدریسش مرخصی نداره،من دوس دارم زمستون مرخصی داشته باشم اما بالاجبار تابستون دارم،بعد من معلم از بی پولی توی تابستون مسافرتی نمیتونم برم،همش توی خونم،من برای رسیدن به محل کارم سرویس ندارم گاهی 100 کیلومتر رو باید با پول حقوق برم و بیام،هیچ مزایایی نداریم جز یه عیدی سالانه مثل باقی کارمندها،هیچ وامی مفتکی نداریم،هیچ بن خرید سالینه و پاداشی نداریم،خونه سازمانی نداریم ، خانه معلم هم که پول میگیرند ،از 24 ساعت کاری حداقل 22 ساعتش مفیده ،برعکس خیلی از کارمندها که 10 ساعت هم مفید نیست
  • مغلم روستا A1 ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 3
    درسته معلمان تعطیلاتی دارن ولی هیچ کسی پیدا نمی شود در برف و یخبندان زمستان در روستاها به موتور سیکلت خود به عشق بچه ها زنجیر نمیزند و با ترس ناشی از روبرو شدن باحیوانات وحشی مثل گرگ مبارزه نمی کند
  • پ IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 1
    معلمان محترم وپرستاران زحمت کش جفتتون حقوق کم دریافت میکنید
  • واقیعت IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 0
    با سلام خدمت همه این را بگم که کلیه کارمندان به جز معلمان در ماه 500000تومان به خاطر اضافه کاری که کار نمیکنند میگیرند .
  • درست فکر کنید IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    1 2
    سلام هرکی میگه با بچه های مردم سرکله زدن راحته بسم الله تعطیلی چه فایده نه ماه با بچه ها سر کله زدن یعنی پول خون حالا فکرشو کنید بیایید معلم بشید تا ببینید که چه خبره................
  • ر.ح A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 1
    واقعا حقوق ما معلمان به درد نمیخوره من وشوهرم هردو فرهنگی با مدرک لیسانس وفوق لیسانس دریافتیمون به خاطر قسطهای زیاد ومستاجری روی هم 470تومانه هرماه 600 تومان هم کسری داریم بذاریم روی اون پوله تا قسط بدیم حالا چی بخوریم الله اعلم با دو فرزند خدا به داد ادمای بیکار برسه
  • عارف IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 0
    چقد جالبه که حقوق معلما 1در صد افزایش پیدا کنه همه ملت خبردار میشن ولی من تا الان نشنیدم مثلا کارمندای شرکت نفت با وضعیت مشابه معلما به لحاظ مدرک و سابقه چقد میگیرن یا اینکه برین ببینین نگهبان شرکت نفت که کار سخت بالا بردن زنجیر هنگام ورود ماشینو انجام میده چقد میگیره بابا انصاف خوب چیزیه
  • m A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام عليكم : احمدي نژاد خيلي ها را صاحب خانه كرد وروستاييان خوشحال وكاركندان سرافكنده وبازنشستگان آموزش و پرورش را نزد خانواده شان شرمسار وتحقير كرد نتيجه پايان زحمات اقاي رييس جمهور يك كشور