قسمت اول سریال معمایی و ماورایی «زیر گنبد» نزدیک به 17 میلیون نفر بیننده داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قسمت دوم سریال «زیر گنبد» درحالی اول ژوئیه روی آنتن شبکه سی‌بی‌اس می‌رود که قسمت اول آن حدود 17 میلیون نفر بیننده داشت.

قسمت اول این سریال 24 ژوئن روی آنتن رفت و در شبی پررقابت که برنامه‌های ورزشی متعددی هم روی آنتن بودند موفق شد 13.5 میلیون نفر را پای تلویزیون بنشاند. با احتساب پخش مجدد این سریال و همچنین سیستم پخش ویژه DVR آمار بینندگان اپیزود اول این سریال به 17 میلیون نفر رسید.

در بین سریال‌های درامی که در طول سال روی آنتن رفته‌اند، «زیر گنبد» به همراه «تعقیب» محصول شبکه فاکس بهترین آمار بینندگان اپیزود اول را در دست دارند. رقیب سریال «زیر گنبد» که دوشنبه شب‌ها ساعت 10 به وقت محلی روی آنتن می‌رود «معشوقه» محصول ای‌بی‌سی و «سایبریا» محصول ان‌بی‌سی هستند.

استیون اسپیلبرگ و شبکه کابلی او به نام «دریم ورکس تی‌وی» با شبکه سی‌بی‌اس اقتباس تلویزیونی رمان تریلر ماورایی و معمایی «زیر گنبد» را تولید کرده‌اند. اسپیلبرگ که امیدوار بود با «ترانووا» جایگزینی برای «لاست» پیدا کند حالا امیدوار است «زیر گنبد» به این موفقیت برسد.

«دریم ورکس تی‌وی» سال 2009 مدت کوتاهی پس از انتشار کتاب «زیر گنبد» نوشته استفن کینگ حق تولید آن را خرید. طرح این کتاب بیش از هزار صفحه‌ای را برای یک سریال تلویزیونی برایان کی. واوان نوشته است که در نوشتن سه فصل نهایی «لاست» همکاری کرده است.

«زیر گنبد» داستان ساکنان شهر کوچک چسترز میل است که ناگهان متوجه می‌شوند ارتباطشان با دنیای بیرون با پیدا شدن گبندی مرموز که شهر را فرا گرفته، قطع شده است. شهروندان از ترس به جان هم می‌افتند و در این بین یک گروه کوچک سعی می‌کنند آرامش را در شهر برقرار و از طرفی دلیل حضور گنبد را پیدا کنند.

اسپیلبرگ که مدیرتولید سریال است پییشتر با استفن کینگ همکاری کرده بود. این دو سال 1984 روی اقتباسی از «تالیسمن» نوشته کینگ کار کردند و 20 سالی می‌شود که اسپیلبرگ قصد ساخت آن را دارد.

استفن کینگ که از نزدیک در جریان نوشتن متن سریال بوده و مدیرتولید مجموعه هم هست، اخیرا در مصاحبه‌ای سریال «زیر گنبد» را بسیار خوب توصیف کرده و به علاقه‌مندان توصیه کرده آن را تماشا کنند.

قسمت دوم سریال که هر اپیزودش 45 دقیقه زمان می‌برد «آتش» نام دارد.

ورایتی / 30 ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    انها سریال میسازند و ماهم سریال صد در صد سفارشی و ... پر از ایراد و بی هدف هوش سیاه را به تقلید سری سازی می کنیم و ملتی رو سرکار میذاریم بدون اینکه نویسنده ای با بینش عمیق داشته باشیم
    • بی نام A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      160 8
      واقعا گل گفتی
    • امیرحسین IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      24 88
      دوستان لطفا هوش سیاه رو با سریال های اونا مقایسه نکنید. هوش سیاه خیلی بهتر از سریالهای آبکی شبکه های دیگه بود.
    • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      50 5
      کاملا میشه تاثیر مثتب آزادی رو در همه زمینه ها دید. یکیش همین بروز خلاقیتهاست
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      23 1
      احسنت
    • سپهر A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      23 32
      ای بابا چه گیری دادین شما ؟ زورتون گرفته؟! حالا خوبه این همه بودجه برای کارهای بسیار ضعیفی مثل کلاه پهلوی و ... به هدر رفته ! به نظر من سریال هوش سیاه یک کار نو و تازه بود که جاش توی تلویزیون ایران خالی بود.... شما هم اگه دوست داری برو همون فیلمای خارجی رو ببین یه وقت به کلاست بر نخوره !! واقعا برای بعضیا متاسفم که اینقدر ذهنشون بسته است!
    • رضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      20 24
      هوش سیاه سریال خوبی بود مشکل اینجاست که مرغ همسایه همیشه واسه ما غازه.دیگه وقتی سریالهای آبکی ترکیه ای رو مردم با یک هیجانی می بینن که انگار داره کینگ کنگ می بینن معلومه که سریالهای خوبی مثل هوش سیاه رو نمی تونن هضم کنن.البته می دونم که این سریالی که توی خبر اومده ترکیه ای نیست ولی می خواستم سطح نازل سلیقه ی مخاطبهای ایرانی رو بگم
  • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    خب به ما چه ربطی داره؟ از این اخبار زرد منتشر نکنید
    • emad IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      25 16
      راست ميگه ديگه ما كه نه ماهواره داريم نه اينترنت پر سرعت داريم نه به اين سريالا دسترسي داريم حالا مثلا به چه دردي ميخوره كه بدونيم اولين قسمت فلان سريال چند تا بيننده داشته ؟
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      7 0
      من هر 2قسمت رو دیدم و سریال خوبیه .من تو ماهواره ندیدم یعنی اصلا تو شبکه های برون مرزی شون پخش نمیشه .دی وی دیش رو خریدم
  • بی نام IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    66 3
    انشاا... بزودی دی وی دی اش رو میبینیم و در همین صفحه نظر میدهیم.
  • رضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    26 0
    بی نظیییییییییییره
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    7 0
    بهتر از سریال های آب دوغ خیاری داخلی است.
  • پ IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    2 2
    کسی میدونه آثار استفن کینگ رو از کجا میشه گیر آورد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟