روز دوم نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران با حضور اغلب نوجوانان و جوانان به کار خود در مصلای امام خمینی(ره) ادامه داد.

 

با هم مروری می کنیم بر رخدادهای روز دوم نمایشگاه:

 

کارگاه تخصصی unreal script در دومین روز از سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.
علیرضا صحاف نایینی از متخصصان عرصه گیم در این کارگاه انریل اسکریپت، ساخت بازی های مختلفی با الویت سبک سوم شخص توسط موتوربازی سازی UDK را آموزش داد.

کامبوزیا پرتوی کارگردان فیلم سینمایی «کافه ترانزیت» گفت: ‌بازیسازان داخلی برای ارائه اثرات مطلوب باید زمان و هزینه زیادی صرف کرده تا در بازار این صنعت مخاطبان بازی های غربی را به خود جذب کنند.

سالن نمایش غرفه "اسرا" در نمایشگاه بازی های رایانه ای فضای مفرحی را ایجاد کرده تا کودکان و نوجوانان بدون رایانه در این فضا با استفاده از ابزار آسان به بازی بپردازند.  سالن نمایش این نمایشگاه که در زیر مجموعه غرفه "اسرا"(نظام و رده بندی بازی های رایانه ای) قرار دارد شرایطی را پدید آورده تا کودکان و نوجوان در یک فضای کاملا مفرح و شاد بدون وجود هیچ گونه امکانات رایانه ای به بازی بپردازند.

صفدری متخصص عرصه گیم گفت که تعامل بازی سازان و کارشناسان آموزشی امری ضروری است و این مهم به تولید گیم های آموزشی کمک می کند.

بازی سوپر غول های گرسنه در کارگاه آموزشی طراحی بازی های رایانه ای نقد و بررسی شد. در این کارگاه «آیدین ذوالقدر» تجربیات 9 ماه ساخت بازی موبایل سوپر غول های گرسنه را در اختیار شرکت کنندگان قرار داد و درباره این بازی موفق توضیحاتی را ارائه کرد.

غرفه "سلامت روان" که امسال برای نخستین بار در سومین نمایشگاه گیم تهران دایر شده فضایی را فراهم آورده تا رفتار کودکان و خردسالان را براساس علایق و نقاشی های آنها بررسی و به سلامت روان آن ها پی بریم.

کارگاه تخصصی unreal script در دومین روز از سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد. علیرضا صحاف نایینی از متخصصان عرصه گیم در این کارگاه انریل اسکریپت، ساخت بازی های مختلفی با الویت سبک سوم شخص توسط موتوربازی سازی UDK را آموزش داد.

کارگاه تخصصی طراحی بازی و ساخت بازی های چند نفره تحت شبکه با عنوان « با هم بازی کنیم» توسط امیر حسین فصیحی آموزش داده شد. در این کارگاه که با حضور علاقه مندان و فعالان ساخت بازی های چند نفره تحت شبکه تشکیل شد، روش های تجربه کردن بازی به همراه دوستان و سایر بازیکنان تحت عنوان یکی از مهم ترین بخش های صنعت مورد بررسی قرار گرفت.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گیم راه اندازی رشته بازی های رایانه ای در دانشگاه ها را اتفاق قابل توجه و نیاز امروز علاقه مندان به گیم دانست. کارگاه تخصصی متدلوژی های مهندسی نرم افزار با حضور دکتر محمد حسین رضوانی رییس دنشگاه علمی کاربردی گیم در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

قائم مقام شورای عالی اطلاع رسانی گفت: نمایشگاه بازی های رایانه ای با وجود قدمت کم در این دوره به دستاوردهای فراوانی رسیده و با استقبال خوبی از جانب مخاطبین روبرو شده است اما این نمایشگاه برای جهانی شدن راه های زیادی پیش رو دارد. حجت الاسلام سعید سالاریان ضمن بازدید از سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای افزود: با توجه به فرصت کوتاهی که برای بازدید از غرفه های نمایشگاه داشتم به نظرم در این دوره نسبت به دوره گذشته نمایشگاه منسجم، دقیق و منظم تر شده است و غرفه داران رضایت بیشتری دارند.

دو بازی مسابقه ای شوفیر ساخت شرکت "ژووری مانگ" و هلیوم ساخت شرکت "بازی سازان جوان" در نمایشگاه گیم تهران رو نمایی شد.

صداپیشه عروسک سنجد گفت: زمان و استفاده درست از بازی های رایانه ای در نمایشگاه گیم تهران برای کودکان و نوجوانان آموزش داده شود. نگار استخر افزود: بازی های رایانه ای و فرهنگ استفاده از آن از نکات بسیار مهم و قابل توجه برای خانواده ها است و نگرانی بیشتر والدین در میزان استفاده فرزندانشان از بازی های رایانه ای است.

طراح بازی فریاد آزادی گفت: ایده مهمترین بخش برای تولید یک بازی رایانه ای است و همه آثار هنری در ابتدا یک ایده بوده اند.  کارگاه تخصصی روند طراحی و ساخت محیط بازی از concept تا نمایش در موتور توسط احسان ابراهیم زاده برگزار شد.

شش کارگاه آموزشی در چهارمین روز(جمعه) سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران با حضور متخصصان عرصه گیم برگزار خواهد شد.به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، کارگاه آموزشی درآمدزایی از بازی های آنلاین به مدیریت فرزام مُلک آرا روز جمعه 25 مردادماه در ساعت 11 تا 13 برپا خواهد شد.

امروز و در سومین روز از این نمایشگاه (پنج شنبه 24 مرداد ماه ) از بازی های موبایل شامل : لاک پشت دوقلو، بازی توپی و بازی بینگو رونمایی خواهد شد .

 

 

منابع تصویری: بنیاد ملی بازی های رایانه ای

5656

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یسنا A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    2 31
    از بازیای رایانه ای متنفرم داداشام شورشو درآوردن اه اه اه
    • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      15 0
      بازی های رایانه ای هم احتمالا از شما متنفر هستند. چون تو متنفر بودن شورش رو در آوردید اه اه اه !
    • من IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      8 3
      به ماچه الآن