عصر امروز اعلام شد که پرواز ام‌اچ ۳۷۰ هواپیمایی مالزی که روز ۸ مارس ۲۰۱۴ در مسیر کوالالامپور-پکن ناپدید شده بود، در جنوب اقیانوس هند تمام شده است.

گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وزیر حمل و نقل مالزی اعلام کرد جستجوها در محلی به وسعت ۲۰ هزار مایل دریایی برای یافتن بقایای بوئینگ ۷۷۷ ادامه دارد. (اینجا)

همچنین روزنامه فیگارو امروز گزارش داد؛ دفتر تجسس و تحقیقات فرانسه (BEA) امروز اعلام کرد آغاز جستجوهای زیردریایی برای شناسایی محل دقیق سقوط پرواز 370 MH خیلی زود آغاز شد و البته تحقیقات اولیه پیشتر منطقه ای محدودتری را به عنوان محل سقوط تعیین کرده بود.

طبق اطلاعات دفتر تجسس و تحقیقات فرانسه، طبق اخباری که امروز بدست آمده جستجو در منطقه ای بسیار گسترده تر آغاز خواهد شد که گفته می شود در این صورت، تحقیقات زیردریایی را بسیار دشوار خواهد کرد. این اظهارات دقیقا کمی پس از اظهارنظر نخست وزیر مالزی مبنی بر سقوط هواپیما در جنوب اقیانوس هند اعلام شد.

در اینفوگرافیکی که روزنامه فیگارو مشخص کرده، محل سقوط هواپیما ۵۱۵۰ کیلومتر از آخرین مشاهده راداری (البته پس از خاموش شدن فرستنده های رادیویی) در حوالی مالزی، ۲۲۶۰ کیلومتر با پرت استرالیا و ۱۳۵۰ کیلومتر با مجمع الجزایر کرگولن فاصله دارد. 

البته گفته شده که محل سقوط هواپیما هیچ مکان مناسبی برای فرود نداشته است. مجمع الجزایر کرگولن هم تقریبا خالی از سکنه است. این منطقه که تحت مالکیت فرانسوی‌هاست، محل تحقیقات مختلف اروپایی هاست. هرچند که با قطب جنوب فاصله دارد.

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    77 7
    اینجا قطعات هواپیما پیدا شده. میتونه مایلها دورتر خود هواپیما سقوط کرده باشه ولی امواج دریا قطعات رو بعد از چند روز به اینجا رسوندن
    • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      68 7
      دیگه بعد از یه هفته که ۵۰۰۰ کیلومتر موج سواری نکردن. فوقش ۵۰۰ کیلومتر جابجا شده باشه.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      57 5
      بی نام دوم اگه همون 500 کیبلومترم باشه اونم در جهتی که چندان مشخص نیس میدونی چقدر سخت میکنه جستجورو؟!
    • بی نام US ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      94 16
      مهندسین ایرانی هم نظر خود را اعلام نمودند
    • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      42 4
      امکان جابجایی چند هزار کیلومتر در یک هفته وجود دارد
    • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      29 3
      یه بیماری واگیردار تو ایران هستش به نام نظر ندی میمیری. در این بیماری فرد مجبور است برای التیام درد خود در همه زمینه ها نظر بدهد و خود را کارشناس پزشکی، مهندسی، هوانوردی، علوم اجتماعی، علوم قضا، علوم سیاسی، روابط بین الملل و غیره بداند. نمیشه ما منتظر باشیم ببینیم کارشناسا چی میگن؟!!
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    156 2
    امیدواریم بتونن جعبه سیاه هواپیما و اصل لاشه با قیمانده را دراقیانوس پیدا کنن تا معلوم بشه دقیقا چه بر سر این هواپیما امد و منجر به سقوط درمنطقه دورافتاده اقیانوس هند گردید.
    • مریم A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      13 45
      نشون دادند که تکنولوژی هاشون فقط به درد تهدید میخوره و کاری به نجات آدما ندارن
  • yaser h A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    14 72
    منتظر اعلام نکات جنابعالی بودیم.ماشالله به این همه ذکاوت
    • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      36 30
      خیلی بی ادب هستی .
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    28 61
    بیچاره مسافرا که جونشونو دادن دست دو نفر به اسم خلبان
    • علیرضا A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      78 3
      از اونجا که من شما علم غیب نداریم ترجیحا باید منتظر پیدا کردن جعبه سیاه بمونیم تا همه چی روشن بشه از کجا معلوم کار خلبان ها بوده باشه ؟ تندی قضاوت نکنین
    • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      49 3
      هنوز زوده خلبانهارو قربانی کنیم
  • بهزاد IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    27 12
    مگه جی پی اس دستی یا گوشی شونgps نداشته
    • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      12 1
      راست میگی ها.چرا این موضوع به ذهن خوشون نرسیده؟
    • بی نام DE ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      8 1
      16 روز گذشته از ماجرا تازه میگه لیلی زن بود یا مرد؟ جی پی اس با کمک ماهواره به شما که جی پی اس دستته میگه کجایی. حالا شما باید مختصات خودت رو بفرستی که بر فراز اقیانوس چنین پوششی وجود نداره، از سال 2018 پروژه ی ایرئون راه میافته و هواپیماها مختصات خودشون رو به ماهواره ها میفرستند.
  • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    7 113
    خلبان که مشکل اخلاقی داشته باشه معلومه عاقبتش چی میشه ;-)
    • بی نام A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      12 0
      پیشنهاد می کنم جنابعالی نظری به فیلم پرواز با بازی دنزل واشنگتون بندازی!!
  • میلاد GB ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    45 0
    با بدبختی بری مالزی،قیافتو تغییر بدی،پاسپورت جور کنی،به امید زندگی بهتر بشینی تو هواپیما،وسط ناکجاآباد سقوط کن،جسدتو پیدا نکنن،انگ تروریست بودن هم بت بزنن!! سرگذشت این دو جوون ایرونی،قطعا بدشانس ترین آدمای سال 2014 میتونن باشن!
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    4 5
    مسافرا چطور متوجه نشدن بعد از این همه طی مسیر ، به سمت چین نمیرن !
    • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      6 0
      به علایم راهنمایی کنار جاده توجه نکردن.. خوب بیچاره ها لابد داشتن استراحت میکردن خوب گیر نده بهشون
  • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    2 10
    ای بابا شما جقدر ساده اید ، حتما یک موجودات فضائی این هواپیما را منحرف کرده اند و یا انرژی خاصی آن رابه سمت معکوس کشانده وگرنه مگر میشه
  • ramin IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    10 2
    نمیدونم بر چه اساسی رییس جمهور مالزی با قاطعیت گفت هر 239 نفر کشته شدن!!!. این در حالیست که فقط قسمتهایی از هواپیما پیدا شده. شاید خیلی دورتر سقوط کرده بوشه و بعضیشون تونسته باشن نجات پیدا کنن و اون قطعات رو هم امواج به اونجا اورده باشه. خدایا همشون سالم باشن
  • بی نام A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    9 4
    خیلی ناراحت وپریشان شدم امیدوارم که صحت نداشته باشه وسرنشینان زنده باشند واقعا آدم دلش میگیره وقتیکه فکرش رومیکنه
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    10 7
    دروغ بید کار یکی از ناو های ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا بید که در روز حادثه در حوالی نقطه قطع ناگهانی رادیویی هواپیما در حال مانور بید ... این کار موشک بید ... کارشناس زبده ایران ... قل مراد
  • احسان IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    11 2
    امیدواریم دیگه از این دسته اتفاقات ناگوار نیفته ... خدا به بستگانشون صبر عنایت بفرماید
  • سارا IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    7 0
    امیدوارم این حرفها که میگن خلبان تو کابین یه کارایی میکرده دروغ باشه خدا بیامرزه همشونا
  • محمود A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    8 4
    اگه تو اقیانوس سقوط کرده پس چجوری موبایلاشون زنگ میخوردن؟!
  • ali A1 ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    5 4
    شما همتون به یک نکته توجه نکردید اونم این که تلفنشون تا یک روز بعد ماجرا زنگ میخورده واقعا گیج کنندست گیریم که تلفنشون ضد آب بوده ولی آخه تو عمق مگه آنتن میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    23 1
    کاپیتان زاهاری احمد شاه .آقای شاه با انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت مالزی که حکم زندان او ساعاتی قبل از این پرواز صادر شد نسبت خانوادگی دارد. در حین پرواز آقای شاه از دولت مالزی می خواهد که حکم دادگاه تعلیق شود و یا هواپیما را غرق خواهد کرد ولی دولت مالزی حاضر به گفتگو در این مورد نمی شوند و آقای شاه تصمیم به غرق کردن هواپیما در اقیانوس می گیرد . این تمام ماجراست . آمریکا هم این رو می دونه . می گید نه ، پس بشینید و تماشا کنید .
  • بی نام US ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    2 4
    مشكل اخلاقى؟
  • بی نام IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    7 1
    انها و تمام مسیلین زیربط از کلیات اگاه هستند خلبان اصلی زهیز شاه نیم ساعت قبل از پرواز با تلفنی در کابین هواپیما صحبت کرده است اما چطور می توانند واقعیت را بگویند چرا که خاناده قربانیان عکسل العمل غیر فابل تصوری از خود نشان وخاهند داد و ابروریزی ......بنابراین سعی کردن همینطوری تمامش کنند
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      6 1
      فارسی بگو بفهمیم
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    3 2
    خلبان هواپیما یک رز قبل از پراز ار زنش جدا شده بود و او هم چنین طرفداریکی از احزاب مخالف دولت هم بود که رهبر این این حزب روز قبلش به حبس و زندان محکوم شده بود
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    5 2
    فقط مسئله سياسي بوده و هست . تا كنون سابقه نداشته كه ناپدبد شدن يك هواپبما اينقدر طولاني باشد . حداقل از طريقه جعبه سياه رديابي ميشود . مطمئن باشيد يك دستهايي توي كار است كه سرنوشت آن جان مسافران هواپيما ميباشد .
  • neda IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    3 1
    بیچاره ها شدن عین لاست