مالزی و ترکیه همانطور که انتظار می رفت گوی سیقت محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان اسلام را از آن خود کردند.

هادی معیری نژاد- مالزی ، ترکیه و امارات متحده عربی رتبه های بالا را در جدول شاخص مسافرتی مسلمانان جهان در سال 2014 بدست آورند.

براساس داده‌های بدست آمده از موسسه مستر کارت و هلال، کشورهای مالزی ترکیه  وامارات درسال 2014 به ترتیب سه کشوربرتر درجدول شاخص سفر مسلمانان جهان در سال 2014 شدند.

طبق همین گزارش کشورهای عربستان و قطر و اندونزی نیز از دیگر مقصدهای برتر ومحبوب برای گردشگران مسلمان جهان بوده اند که پس از سه کشور یاد شده قرار دارند.

جدول زیر نشان دهنده امتیاز این کشورها است

رتبه کشور امتیاز
1 مالزی 83.8
2 ترکیه 73.8
3 امارات 72.1
4 عربستان 71.3
5 قطر 68.2
6 اندونزی 67.5
7 عمان 66.7
8 اردن 66.4
9 مراکش 64.4
10 برونئی 64.3

 

رنک توریسم

 

ایران در این رنکینگ مقام سیزدهم را با 63.9 امتیاز داراست.

این گزارش از آن رو حایز اهمیت است که طبق همین بررسی‌ها، گردشگران مسلمان جمعیت درحال رشدی هستند که به صورت بخشی شناور برای اقتصاد گردشگری جهان در سال 2014 بیش از 145 میلیارد دلار درآمد تولید کرده‌اند.

کشور سنگاپور نیز برای نخستین بار درمیان مقصدهای برترمسافران مسلمان قرار گرفته است.

"راقو ماهوترا" رییس بخش خاورمیانه و شمال افریقای موسسه مالی "مستر کارت" بااشاره به شاخص‌های اعلام شده می‌گوید:«مسلمانان جمعیت مهم و درحال رشدی در صنعت گردشگری جهان هستند و ارائه این اطلاعات و این جدول رتبه بندی م‌‌تواند کمک مهمی برای مشتریان ما باشد که به گونه آگاهانه‌تری تصمیم بگیرند.»

کشور ترکیه در سال‌های اخیر و با بروز بحران های داخلی در کشورهای منطقه خاورمیانه موفق شده است بیش از هر کشور دیگری توجه مسلمانان عرب وثروتمند منطقه را بخود جلب کند. مالزی اما در سال‌های اخیر در تامین امکانات و تسهیلات گردشگری حلال نسبت به دیگر کشورهای اسلامی پیشگام بوده است.

این دو کشور که برنامه‌های بلند مدت و منسحمی را برای جذب هرچه بیشتر گردشگران مسلمان درپیش گرفته و هدف‌های بزرگ تری را درسال های آینده تعیین کرده‌اند، بر سال‌های اخیریشترین تعداد گردشگر مسلمان و درآمد را از محل سفر مسلمانان از آن خود کرده اند.

منبع: اکسپرس تراول وورد

4646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    6 69
    ترکیه و امارات خاور میانه رو به آشوب کشوندن از این آب گل آلود هم برای خودشون ماهی میگیرن
  • مهاوي A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    53 2
    امارمسافرهاي ورودي ايران راقطعا فقط عراقيها شامل ميشود كه واسه زيارت ودرمان به ايران مي ايند
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    7 51
    ایران اسلامی ما باید اول باشه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    38 15
    پارسال عيد من رفتم تبريز و اروميه و خيلي به من خوش گذشت ، درواقع بهترين سفر عمرم بود ، من چند باري هم خارج رفتم ولي هيچكدامشان به اندازه سفر پارسال عيد به من نچسبيد ، از نظر من نوروز را بايد در ايران گذراند ، چون هيچ جاى ديگر حال و هواى عيد خودمان را ندارد .
    • محمد A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
      11 3
      بی انصافی کردین اردبیل نیومدین امسال بیایین اردبیل
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    28 14
    ایران از نظر توریستی بهترین جای دنیاست ولی مردم ایران چشم و هم چشمی دارند که بگن ما میدان تقسیم ترکیه را دیدیم ۰۰۰ طبیعت شمال و ایلام و کردستان را کمتر جایی در جهان دارد البته کویرهای شرق ایران هم آرامش خاص خودش را دارد