نحوه نگهداری از درختان در معابر شهر مشهد توسط شهرداری این کلانشهر، مورد اعتراض برخی از مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مخاطبان که نسبت به نحوه نگهداری از نهالهای کاشته شده در معابر مشهد معترض است این عکسها را به همراه متن زیر برای سرویس مشکلات مردم فرستاده:

چند سال است فضای سبز شهرداری مشهد نهال های را که در معابر می کارد، با سیم فلزی و مفتول دو طرف آنها را می بندد. این کار نه تنها از نظر فنی هیچ ارزشی ندارد، بلکه فقط پول مردم را هدر می رود و باعث مشکلات دیگری هم می شود.
از جمله اینکه به درختان آسیب وارد می کند، چراکه درختان همواره در حال رشد هستند و بزرگ می شوند و سیمهای فلزی مانع رشد آنان می شود، در بعضی از موارد هم نهال ها را کاملا خم کرده و مانع از رشد ساقه نهال شده است.
از تمامی همشهریان در خواست می کنیم نسبت به طبیعت شهرمان بی تفاوت نباشند و تصور نکنند که چون عده ای در یک سازمان تخصصی مانند فضای سبز شهرداری حضور دارند حتما یک چیزی می دانند که این کار را کرده اند، خیر، اینطور نیست. مگر این همه درختان از ابتدای خلقت و در طول حیات زمین با سیم بکسل بسته شده بودند و رشد کردند؟
خواهش می کنیم به فضای سبز محیط زیست خودمان بی تفاوت نیاشیم و و از طریق تلفن گویای شهرداری مشهد 137 اعتراض خود را درباره آزار رساندن به درختان شهر اعلام کنید.


45231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 1
    راستش رو بگین قرار است شهردار مشهد تخریب و برکنار شود و این آتش تهیه است؟
  • مهدی عابدی A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    1 0
    در شکور های اروپایی برای اینکه نهال درختان تشکیل تنه صاف و محمی بدهد و از آصیب محفوظ باشد. دور تنه را با یک لایه پوشش از نی محصور می کنند و نیز با طناب از 3 جهت محکم می کنند. بنابراین این مسئله جنبه علمی دارد. اما با سیم بوکسل داستان متفاوت است و باعث آسیب به درخت می شود. پیشنهاد می شود از همان تجربه کشورهای اروپایی در فضای سبز استفاده شود
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    7 2
    احترام به درخت و طبیعت معیار تفاوت دنیای پیشرفته و بقیه مکانهاست
  • عطا IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    1 2
    عزیزم آنها را به این خاطر بستند که 1 باد خمشان نکند 2 آدم نماها نهال تازه را از جایش در نیاورند ببرند باهاش کباب درست کنند