در نظرخواهی خبرآنلاین، پاسخ دهندگان به چند دسته تقسیم شدند؛ عده زیادی نداشتن فرهنگ رانندگی را دلیل تصادفات و تلفات جاده ای دانستند و برخی هم کیفیت خودرو را در حوادث جاده ای مقصر می دانستند.

زهرا تالانی: کمپین نه به خرید خودرو، حواشی متعددی دارد. بسیاری از اهالی شبکه های اجتماعی تصاویری از تصادفات هولناک در جاده های ایران را دست به دست می کنند تا مردم را به نخریدن خودروی داخلی تشویق کنند. به عقیده ترویج دهنده های این تصاویر، عامل مرگ و میر بالا در جاده های ایران، کیفیت پایین پراید و دیگر خودروهای داخلی است. 

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان در سوانح رانندگی کشته می‌شوند. در این میان ایران در رده پنجم کشورهای دارای بالاتری میزان مرگ ناشی از تصادفات است. آنگونه که کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند به علت تصادفات رانندگی، سالانه خسارتی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان بر اقتصاد ملی ایران وارد می شود.

چندی پیش سردار تقی مهری، رییس پلیس راهور ناجار در آماری، اعلام کرد: مهمترین دلایل تصادفات سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی و عدم استفاده از کمربند ایمنی است. عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی با ۳۷ درصد بیشترین فراوانی را در تصادفات دارد. (اینجا)

در همین حال، خبرآنلاین در یک نظرخواهی از کاربران خود سوال کرد که مهمترین عامل تأثیرگذار در بروز حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای عامل انسانی است یا کیفیت خودروهای داخلی، وضعیت جاده ها و بازدارندگی قوانین رانندگی. (اینجا) نظرات دراین باره متفاوت بود و البته به چالشی میان مخاطبان بدل شد.

گفتنی است در این نظرخواهی خبرآنلاین بدون هیچ قضاوتی تنها به چالش مخاطبانش دراین‌باره به نظاره نشست. بدیهی است، این نظرخواهی نمی تواند به عنوان مستندات هیچ گزارشی درباره مقصر جلوه دادن هرکدام از عوامل تصادفات و تلفات جاده ای، و تصمیم گیری و حتی تبلیغات مثبت و منفی در موضوع تصادفات و تلفات جاده ای و یا کمپین‌های مرتبط با آن استفاده شود.

البته وعده می دهیم به زودی در گزارش‌هایی، تاثیر عوامل مختلف در تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر ناشی از آن بررسی کنیم.

بی توجهی به فرهنگ رانندگی

در جدول زیر اظهارنظرهایی که در مورد عامل انسانی و فرهنگ اشاره دارد، آورده شده است؛

ردیف نام شرح اظهار نظر
1 رضا  یک نمونه عدم فرهنگ یعنی همین طرز فکر شما که فکر می کنی هر کی ماشینش بهتره باید تندتر بره. مگه مسابقه اتوموبیلرانیه؟ به نظر من این عوامل اصلیه: ۱ زیر پا گداشتن قوانین توسط مسئولین. مردم، قانونمند بودن رو از مسئولین و حاکمان کشورشون یاد می گیرند. ۲ نداشتن سرویس حمل و نقل عمومی گسترده و با کیفیت و قیمت ارزان داخل شهری و بین شهری. ۳ فرهنگ خود برتر بینی و بی توجهی به حقوق دیگران. ۴ کیفیت پایین و ایمنی ضعیف عمده خودروهای داخلی که بیشتر مردم از اینها استفاده می کنند. ۵ مهندسی و طراحی بد و همینطور عدم کیفیت راهها و جاده ها. ۶ نداشتن پایگاههای امداد و نجات در فواصل مناسب و امدادرسانی غلط در حین تصادفات.
2 بی نام کم پورشه و بی او و و نیسان و غیره دیدیم چپ کردن و مچاله شدن؟ فقط نداشتن فرهنگ رانندگی
3 غلام عدم فرهنگ و خطای انسانی باعث تصادف می شه اما قرار نیست هر وقت تصادف کردیم یه ضرب بریم قبرستون کیفیت بد خودرو ها که ایمنی لازم رو ندارن باعث میشه تلفات جاده ای زیاد داشته باشیم مردم دنیا تصادف می کنن و از ماشین پیاده می شن و ما تصادف می کنیم و میمیریم به همین سادگی . لطفا چاپ کنید
4 بی نام عامل انسانی وعدم وجود وراعایت فرهنگ رانندگی .پراید و اسکانیا بهانه است مگه کم تصادف ب ام و و پورشه منجر به فوت داشتیم
5 بی نام فرهنگ پایین مردم در رانندگی؛ انحراف به چپ و راستهای بی مورد فقط برای اینکه یکی دو ماشین جلو بیفتن
6 عبدالکریم بی فرهنگی در رانندگی و غافل شدن از اصول انسانی و دینی و فراموش کردن یاد خدا در شروع هر کاری باعث مشکلات و گرفتاری ها می شود و رانندگی و تصادفات نیز از آن مستثنی نیست فلذا فقط گیر دادن به کیفیت خودروها و از یاد بردن مشکلات بالا امری ناپسند است .
7 مهدی خداوكيلي همه اينو قبول دارن كه بالاترشتن به قوقين عامل رانندگي خودمونه ولي به خاطر اين كمپين فقط ميگيم كيفيت خودرو.
8 بی نام بیشترین سهم را سهل انگاری خود راننده و پیروی نکردن از قوانین رانندگی می دونم ک باعث تصادف میشه اما کیفیت بد خودرو های داخلی هم سهم زیادی در این مرگ و میر ها داره..
9 بی نام عدم فرهنگ صحیح رانندگی 60 درصد،جاده های غیر استاندارد20 درصد،کیفیت نامناسب خودروها 20 درصد
10 بی نام در بروز تصادف باز هم تاکید میکنم بروز تصادف عوامل زیر بسیار دخیل هستند 1فرهنگ غلط رانندگی ما ایرانیها 2جاده های غیر استاندارد 3کیفیت بد خودروها ولی اگر بخواهیم علت مرگ های جاده ای را عنوان کنیم 1کیفیت بسیار پایین خودرو ها و مقاومت بسیار بسیار و حشتناک پایین خودروها 2جاده های غیر استاندارد 3فرهنگ غلط رانندگی
11 بی نام اول نداشتن فرهنگ رانندگي ايرانيان است كه هيچ جاي توجيه و دفاع نداره، دوم پايين بودن ايمني خودروها و اينكه اكثر مردم خودروهاي داخلي بي كيفيت سوار ميشن، سوم استاندارد نبودن راه ها و گارد ريل ها و.. است، و چهارم نبودن جريمه هاي سنگين بازدارنده براي متخلفان
12 بی نام عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان بد ایرانی
13 محمد مهم ترین عامل در ایجان تصادف عدم وجود فرهنگ مناسب رانندگی است ولی مهم ترین عامل در مرگ و میر ناشی از آن، ایمنی پایین خودروها ست.
14 بی نام فقر فرهنگی،فقرفرهنگی،فقر فرهنگی.هیچ راننده ای حاضر نیست به دیکران راه بده،کنی گذشت و صبر نداریم،بقیه همه بهانه ست
15 محمد رحیمی به‌نظر من عامل انساني رانندگي نامناسب، خواب‌آلودگي و... يكي از مهمترين عوامل مرگ و مير در جاده‌هاست. بايد قبول كنيم كه هنوز فرهنگ رانندگي به‌طور كامل صحيح رو نداريم. به‌هرحال، با نظرسنجي نميشه اين مشكل رو ريشه‌يابي كرد و بايد به آمار و درصدهاي راهنمايي و رانندگي توجه كنيم.
16 بی نام این جمله تکراریه ولی باور کنین فقر فرهنگی تو همه زمینه ها مشکل سازه/اکثر تصادفات برای نداشتن فرهنگ رانندگی و اکثر مرگ و میرها بر اثر کیفیت پایین خودروهای داخلیه
17 بی نام عامل اصلي تصادف.... فرهنگ عامل اصلي مرگ و مير در تصادف.... ماشين بي کيفيت، جاده غير استاندارد
18 بی نام در این چند سال متاسفانه از نزدیک درگیر چند تصادف بوده ام و بطور خلاصه می گویم: 1 فرهنگ غلط اعم از راننده موتور سوار ، عابر پیاده 2 عدم تجهیز ماسین ها به کیسه هوا و کلاه ایمنی برای موتور سواران بیشترین فوتی های سر صحنه تصادف مربوط به ضربه به سر و ضربه مغزی است. تجهیز ماشین ها به کیسه هوا بخصوص اطراف سر و کلاه ایمنی برای موتور سواران بسیار بسیار موثر است.
19 علی ابراهیم هر حادثه چهار دلیل دارد:یک: عوامل فردی یا همان انسانی عدم دقت در رانندگی ، تجربه کم دو : عامل ماشین آلات: که مربوط میشود به کیفیت ماشین آلات پراید و بنز سوم: عامل مدیریتی: مانند صدور گواهینامه با ظوابط و شرایط ساده، عدم نصب علائم ترافیکی و چهارم شرایط محیطی: مانند کیفیت نامناسب جاده و ... بنده کارشناس ایمنی و رئیس انجمن صنفی ایمنی و بهداشت کار استان زنجان هستم. 
20 بی نام عامل انسانی،نداشتن فرهنگ رانندگی، یک سری مسائل هستند که ربطی به ماشین و جاده ندارند اینکه مردم راهنما نمیزنن یا سبقت میگرن لایی میکشن با موبایل حرف میزنن تو اتوبان دنده عقب میرن تو بزرگراه سرعت مناسب نمیرن ربطی به ماشین و جاده نداره به فرهنگ رانندگی مربوط هست
21 ناشناس در ایران بیش از همه عدم رعایت قوانین در حالی که 99درصد ملت سوار بر ماشین های نامطمئن داخلی هستند و در جاده های غیر استاندارد رانندگی می کنند.یعنی3مورد که عدم رعایت قوانین/سوارشدن برخودروهای غیراستاندارد داخلی/جاده های غیر استاندارد
22 بی نام 1سطح بسیار پایین فرهنگ صحیح رانندگی 2استاندارد نبودن جاده ها ومعابر چه از نظرمهندسی وچه از نظر کیفی 3ضریب ایمنی بسیار پایین خودروهای ساخت داخل
23 شهاب اول نداشتن فرهنگ رانندگی دوم نداستن کیفبت خودرو
24 امیر به نظرم، موثر ترین عامل تو تصادفات، "فرهنگ رانندگیه". بلا نسبت شما، بعضی ها مثل ... رانندگی می کنن؛ طرف با سرعت بالا راهنما نمی زنه، هرکجا که عشقش کشیده مثلا تو لاین سرعت یه خیابون اصلی پارک کرده، و متاسفانه هیچی هم نمی فهمه و نمیشه باهاش دهن به دهن شد... و بعضی ها هم مدام سبقت های غیر مجاز و یهو از سمت راست می گیرن، به خاطر اینکه نهایتا 7و 8 دقیقه زودتر برسن... من می گم اگه کسی حتی با همین ماشینای ساخت داخل، درست و با سرعت مطمئنه رانندگی کنه، هیچ اتفاقی نمیفته. شما تا حالا دیدید یا شنیدید که یه پراید با سرعت مثلاً 70 تا یه "تصادف شدید" کنه و سرنشیناش به شدت زخمی و یا کشته شده باشن؟ آموزش "فرهنگ و رعایت قوانین" قبل از دادن گواهینامه به آدما، خیلی مهمه.
25 فرح عجله. عجله. عجله. بابا ملت همه بیکارن نمیدونم عجله شون برا چیه. پشت چراغ قرمز رو خط عابر وایمیسن. گاز میدن برا سبز. البته اگه تو همون قرمز نرن میخوان از چپ و راست سبقت بگیرن. اگه زودتر از اونا بپیچی تو کوچه انگار فحششون دادی. یه لگن زیر پاشونه خودشونم میدونن هیچی نیس بازم... فکر میکنم غرور کاذب یه مشت علاف پرعجله دلیل این همه مشکله.
26 بی نام فرهنگ. رانندگی همین با حوصله رانندگی کردن حالا با هر ماشینی از بس همه عجله رسیدن داریم و از مسیر راه و رانندگی لذت نمیبریم هم در موقع رفتن هم در موقع برگشتن حالا کیفیت خودرو کیفیت جاده بحث خودش رو داره فقط علت اصلی عجله و بی تجربه بودن بی حو صله هستش مدیریت صحیح تو رانندگی در هر جایی چه داخل شهر چه بیرون شهر باید باشه خودرو ها که کیفیت ندارن جاده ها که درست نیستن عجله و شتاب و سبقت هم که هنر ما رانندگان هست
27 سعید اصلی ترین عامل تصادف خطای انسانیه. ولی اصلی تری دلیل قابل پیشگیری تلفات عدم امنیت لازم خودروها. هر کی که تصادف میکنه که نباید بمیره
28 سام ﻣﻦ ﻛﺎﻧﺎﺩا ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﻢ. ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﺮﺩﻡ ﻣﺸﻜﻞ ﺟﺎﺩﻩ ﻫﺎﻱ اﻳﺮاﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻭﻟﻲ ﭘﺎﺭﺳﺎﻝ ﻛﻪ ﺁﻣﺪﻡ اﻳﺮاﻥ ﺩﺭﺟﺎﺩﻩ ﻫﺎﻱ ﺑﻴﻦ ﺷﻬﺮﻱ اﻳﺮاﻥ ﺭاﻧﻨﺪﮔﻲ ﻛﺮﺩﻡ و ﻓﻬﻤﻴﺪﻡ ﺟﺎﺩﻩ ﻫﺎﻱ اﻳﺮاﻥ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺏ و اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻣﺸﻜﻞ ﺗﻠﻔﺎﺕ اﻭﻝ ﺷﻜﻞ ﺭاﻧﻨﺪﮔﻴﻪ و ﺩﻭﻡ ﻏﻴﺮاﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻫﺎﻱ ﺳﺎﺧﺖ اﻳﺮاﻧﻪ. ﺑﺮاﻱ ﻣﺸﻜﻞ ﺭاﻧﻨﺪﮔﻲ ﻣﻴﺸﻪ ﺟﺮﻳﻤﻪ ﺑﻴﻤﻪ ﻫﺎﺭﻭ ﺑﺮاﻱ ﺗﺼﺎﺩﻑ ﻣﻘﺼﺮﻫﺎ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩ, ﺑﻪ ﺷﻜﻠﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻮاﻇﺐ ﺑﺸﻮﻧﺪ. ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﺨﺼﻮﺹ ﺷﺒﻜﻪ ﻫﺎﻱ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﻴﺘﻮﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻛﻤﭙﻴﻦ ﻫﺎﻱ اﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺭاﻧﻨﺪﮔﻲ ﺻﺤﻴﺢ ﺭا ﺟﺎ ﺑﻴﻨﺪاﺯﻧﺪ. ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺭا ﻣﻴﺸﻪ ﺁﺭﻭﻡ ﺁﺭﻭﻡ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩاﺩ. ﻭﻟﻲ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻱ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﺩ ﺗﻨﻬﺎ ﻛﺎﺭﻱ ﻛﻪ اﺯﺩﺳﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮﻣﻴﺎﺩ ﻧﺨﺮﻳﺪﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺻﻔﺮ و ﻓﺸﺎﺭ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﻫﺎﺳﺖ. ﻧﻖ ﺯﺩﻥ ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ ﺭﻭ ﻋﻮﺽ ﻧﻤﻴﻜﻨﻪ. ﺑﺎ اﺣﺘﺮاﻡ اﺯ ﺗﻮﺭﻭﻧﺘﻮ
29 آفرین فرهنگ رانندگی. یه کلام. همه عجول و عصبی و کم تحمل.
30 محمد 1فرهنگ پایین رانندگی 2کیفیت پایین خودرو 3جاده های غیر استاندارد
31 پارسا 1 نبود فرهنگ رانندگی 2 کیفیت خودروها و راه ها 3 نبود فرهنگ رانندگی
32 مرتضی وای به روزی که بگندد نمک..وقتی از یک فرعی وارد اصلی میشوید باید توقف کنید تا حق تقدم اصلی برود بعد حرکت کنید...این جور مواقع برای همتون پیش اومده که راننده بی فرهنگ عقبی دستشو گذاشته روی بوق وبا بی ادبی اشاره میکنه برو دیگه....یک بار من داشتم وارد اصلی میشدم برای کمتر از سه ثانیه جهت حق تقدم مجبور به کاهش سرعت شدم..ماشین عقبی دستش رفت رو بوق ممتد و سپس اژیر و سپس بلندگو که راننده فلان حرکت کن با بی ادبی تمام...وقتی که این ماشین محترم پلیس را در اصلی دنبال کردم دیدم که اصلا ماموریتی هم نداشتند و اهسته میرفتند و میخندیدند...ضمن تایید حرف دوستان که بی فرهنگی را عامل مهم تصادف میدانستند وای به روزی که بگندد نمک را هم اضافه میکنم
33 حاتم بي فرهنگي وعصباني هنگام رانندگي وغيراستاندارداتومبيل
34 مهدی این نظر منو بزار.... یک نفر خوب رانندگی میکنه همه چیزم رعایت میکنه ...ماشینشم پرایده...یکی دیگه بد رانندگی میکنه میزنه به این بدبخت خوب رانندگی میکنه...طرف ماشینش پرایده میمیره ...ما فرغون سوار میشیم تصادف میشه براحتی کشته میشه...خودروهای بی کیفیت اصلی ترین دلیل تصادفات وحشتناک و مرگ و میره
35 بی نام اگر افراد خوب رانندگی کنند این مشکلات کیفیت خودرو و جاده همش بهانه است. فرهنگ رانندگی نداریم
36 حمیدرضا فرهنگ جهان سومی باعث شده تصادفات در مملکت ما به شدت بالا باشه ...
37 علی به نظر من تك تك ماها مقصريم ،جاده ها خراب هست درست ،خودروها كيفيت ندارند درست اما انسان بايد با توجه به منابع موجود و در دسترس عمل كند وقتي هر يك از اينها را داريم بايد با صرف دقت بيشتر آن كاستي را پوشش دهيم به چند نمونه از اين موراد را كه همه ما انجام ميدهيم با هم مرور كنيم 1 وقتي راننده جلوئيمان سرعت مجاز را طي ميكند چراغ از زدن از پشت سر يعني چي؟ 2 وقتي راه سبقت بسته است سبقت از سمت راست چه معني دارد 3 چرا فكر ميكنيم كه فقط ما عجله داريم 4 چرا وقتي راننده اي درست عمل ميكند در هنگام سبقت به آن چپ چپ نگاه ميكنيم و غرغر مي زنيم 5 چرا فقط جايگاههاي احتمالي پليس را شناسايي ميكنيم و فقط در آن لحظه مواظب درست رانندگي هستيم 5 چرا فكر ميكنيم كه ماشينمان گرانتر هست خودمان هم فهيم تريم و الي.
38 بی نام خود مام هستیم که باعت تصادفهای  می شیم
39 بی نام عدم فرهنگ .کسی که این رو میدونه ماشینش آشغاله باید با سرعت کمتر برونه


کیفیت خودرو و ایمنی جاده ها

اما برخی از کاربران هم معتقدند که استاندارد نبودن جاده ها و پایین بودن کیفیت خودرو آمار تصادف در کشور را بالا برده است. در جدول زیر اظهار نظر آنها آورده شده است؛

ردیف نام شرح اظهار نظر
1 بی نام سرعت غیر مجاز کیفیته؟ سبقت غیر مجاز کیفیته؟عامل تصادف عامل انسانیه و بخشی هم جاده ها.حتی نقص فنی هم عامل انسانیه که به موقع اصلاح نمیشه مرگ و میر بالا کیفیت خودرو صد در صد تاثیر بسیاری داره
2 رادمرد باسلام ازجمله علت ها ناشي ازنقص فني جاده هاوعدم رفع نقاط پرحادثه ونيازسنجي وتشخيص اعتبار مرمت وبازسازي جاده ها و انتصابات براساس رابطه درراه وشهرسازي وباتوجه به تخصصي بودن كار ادغام نسنجيده وغيركارشناسي شده وزارت راه با وزارت مسكن ازاهم اين علل ميباشد.
3 محمد آخه با این همه خودرو و جاده باریک و کمبود وسایل حمل و نقل عمومی اعصاب برای آدم نمی مونه که فرهنگ فرهنگ می کنید. خداییش همه جای دنیا با این حجم جمعیت و این همه لگن قراضه، جاده های پر رفت آمد دو بانده و یه بانده است و اینقدر تصادف میشه، یا ترن های با سرعت 200 ، 300 کیلومتر در ساعت دارند؟ هواپیماهامونم که قربونش برم گرون که هستند هیچ، هم تاخیر چند ساعته دارند و هم احتمال سقوطشون و امکانات مزخرفشون آدمو از زندگی سیر می کنه.
4 سیاوش به ترتیب از بیشترین اثر 1 نقص جاده ها 2 ایمن نبودن خودرها 3 نقش ضعیف پلیس فقط پلیس دوربین به دست سرعت زیاد رو جریمه میکنه و با بقیه جرایم کاری نداره و خودروهای عمومی رو کنترل نمیکنه 4 فرهنگ بد مردم در رانندگی
5 بی نام جاده های خراب و غیر استاندارد و شیب معکوس در پیچها
6 حسن کیفیت پایین خودروها، استانداردنبودن جاده ها ، عدم رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی از سوی اکثریت هموطنان عدم فرهنگ صحیح رانندگی
7 اراز به نظر من باید عامل تصادف را با عامل تلفات جدا کرد . در تصادفات اکثراً عامل انسانی وجاده ها موثر هستند و در مورد تلفات زیاد خودروهای بی کیفیت علت اصلی می باشد البته این مقوله در کل کشورها صادق است نه در ایران.
8 بی نام 1 خطای انسانی 2 جاده های غیر استاندارد 3 جاده های یک طرفه و کم عرض 4 ماشینهای غیر استاندارد با بدنه های ضعیف عدم راحتی راننده در هنگام رانندگی در اتومبیل های ایرانی نداشتن ایمنی در خودرو ها عدم ارزش انسان برای سازندگان خودروی ایرانی 5 قوانین بد رانندگی 6 اکثر جاده های ایران فاقد استراحت گاه هستن و اکثرجاده ها در جاهای خشک و بی اب و علف است که این مربوط به طبیعت این کشور است
9 میرزا زیرساخت جاده ها، آسفالت ها، علائم رانندگی و ... کیفیت خودرو آدمیزاد
10 بی نام همه جای دنیا تصادف و اشتباه انسانی وجود دارد ولی می بايست تمهيداتی پيش بينی شود تا خسارت ناشی از اشتباهات انسانی کاهش يابد واين تمهيدات افزايش ايمنی خودروها و جاده ها است به نظر من علت افزايش تعداد کشته ها در ايران یدليل غير ايمن بودن خودروها است
11 بی نام طراحی هندسی بد جاده ها در حقیقت شعاع انحنای پیچ و خم ها و همچنین سرعت مجاز برای افزایش شاع انحنا مقدار ناچیزی هست و همچنین عرض کم جاده ها نه نداشتن استاندارد در جاده ها برای شانه ها خاکی و لاین سبقت و یکطرفه نبودن جاده ها
12 بی نام خودرو ایرانی اللخصوص صفر
13 عماد عدم کیفیت خودروها، اشتباهات رانندگان، جاده های خراب، علائم انندگی این تابلوها که از 30 سال پیش تا حالا تغییر نکردن بخصوص در شمال کشور که فواصل شهر ها کم و بین آنها روستا ها فراوان هستند، سرعت گیرها در شمال کشور
14 بی نام اموزش اموزش اموزش. متاسفانه مفاد و محتوی و قوانین راهنمایی و رانندگی، شیوه اموزش و نحوه ازمایش افراد متقاضی در ایران بسیار قدیمی و غیر علمی است. مثلا هنوز که هنوز است برای پلیس خاموش نشدن خودرو در حین ازمون مهم‌تر از همه چیز است قوانین راهنمایی و رانندگی نیاز به بازنگری اساسی دارند. شیوه اموزش افراد تحت تعلیم هم همیچنین. به عقیده من که سال‌ها در کانادا زندگی و رانندگی کرده‌ام، پلیس راهور ناجا می‌تواند از قوانین و شیوه اموزش و ازمون در این کشور الگو بگیرد. خودرو و جاده‌ها اگرچه که نقش مهمی را ایفا می‌کنند اما راننده اموزش دیده می‌تواند تاثیر منفی انها را کاهش دهد.


47232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • پیمان A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    244 7
    نمیخریم بی کیفیته پراید پفکه لگد بزنی مچاله میشه این تصادف بکنه ببین چی میشه ...ماشین اروپایی تو تصادف مقاوم ترین ذهن مردم با این حرفا منحرف نمیشه دستون رو شده
    • بی نام EU ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      129 5
      باو به ماشين دوستم ٢٠٦ مدل ٩٢ تكيه دادم رفت تو ... بعد اين تو تصادف ميخواي سالم باشي توش؟
    • ولی غلامی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      39 1
      من یه پراید 132 داشتم خیلی باهاش تند میرفتم ، ماه پیش یه بار ترمزش نگرفت رو سرعت 80 تا، زدم به یک 405 که بعد از خسارتی بهم وارد شد. دیگه گذاشتم کنار و ماشین سوار نشدم تا جمع کنم یه ماشین خارجی درست و حسابی بخرم چون جونم رو خیلی دوست دارم
    • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      17 24
      بابا این چه حرفیه؟؟؟کسی که در حالی که خابالود هست رانندگی میکنه یا با سرعت غیر مجاز میره یا سبقت بیجا میگیره و شاخ به شاخ میشه و تصادف میکنه که ربطی به کیفیت ماشین نداره...درسته کیفیت ماشین هم خیلی تاثیر گذاره اما مهم ترین دلیل بی دقتی خود رانننده هاست..
    • علیرضا IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      14 0
      ببینید، علت تصادف یه چیزه، علت مرگ و میر بالا یه چیز دیگه. درسته که عوامل انسانی باعث بروز تصادف میشه، اما آنچه باعث میشه در یک تصادف کوچک چندین نفر کشته شوند، فقط و فقط کیفیت پایین خودروهاست. در اروپا و آمریکا با توجه به میانگین سرعت بالای خودروها در بزرگراه ها، تصادفات به مراتب هولناکتر هستند. اما تلفات در آنجا بسیار کمتره، چون خودرو ایمن ساخته شده
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
      2 1
      من نمیدونم اگه خدا به این پرایدی ها بنز میداد چی میشد؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    46 49
    بازم میگم فرهنگ رانندگی اینکه بارها دیدم تو اتوبان دنده عقب گرفته میشه دلیلش چیه؟راننده اون ماشینی که تو ازادراه دنده عقب میگیره باید تیمارستان بستری بشه،لایی کشیدن نشونه چیه؟با سرعت 70 تا تو لاین سرعت رفتن نشون چیه؟حالا هی دوستان بگن پراید پراید،پراید اگه درست برونی مشکلی نداره ماشین خیلی خوبی نیست ولی میشه باهاش سر کرد بعد مگه پورشه ندیدید تصادف کنه له بشه؟کم باکستر بوده که چپ کرده؟
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      60 5
      بله حوادث رانندگی بالای نود درصد به مبالاتی و خطاهای انسانی ربط دارد و فرهنگ رانندگی ایرانیان مانند خیلی از فرهنگهای دیگر مانند آپارتمان نشینی افتضاح است اما دقیقا ایمنی تولیدات صنعتی مانند خودرو باید مهم باشد بخاطر همین خطاهای انسانی
    • علی رضا A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      46 0
      درحقیقت جاده های ایران برای ماشین پیشرفته ای مثل پراید طراحی نشده مسئولین باید جاده ها رو درحد منزلت پراید بسازند لطفا منتشر کنید.
    • محمد A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      31 0
      یکی از کارکنان اورژانس بین جاده ای هستم.اره راس میگین بی فرهنگی وعدم رعایت قوانین وعیب های جاده ای هست اما عوارض تصادف با پراید خیلی بیشتر از ماشین های مدل بالا وبا کیفیته فقط تو یه ماموریت که شاهد بودم تو یه تصادف رخ به رخ بین یه پراید وتویوتا کمری فقط راننده تویوتا دچار شکستگی از ناحیه دو پا شد اما 5 نفر از هموطنانمان در پراید در دم جان خودشون رو از دست داده بودن
    • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      4 0
      کل کل اقا جان کل کل هم دخیله تو تصادف،یکی میپیچه جلو یکی طرف میگه باید حالشو بگیرم این معکوس میکشه میره میکشه رو اون اونم میگه نه من باید این و ادم کنم و این شروع یه فاجعه است
  • کارشناس امنیت A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    56 1
    هم باید فرهنگ سازی بشه هم ایمنی ماشین ها بالا بره. خدا رو شکر فرهنگسازی خوبی در این زمینه توسط رسانه ها و صدا و سیما انجام شده اما ایمنی و کیفیت خودروهای تولید داخل و چینی هست که بلای جان مردم شده.
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    37 4
    عزیز من همه این عوامل نقش دارند منتهی اگر ماشینی که سوارش هستی محکم باشه با هر تصادف الکی له نمیشه و تلفات کاهش پیدا میکنه ضمن اینکه اتومبیل های خارجی اروپایی و امریکایی کیفیت بالاتری دارند و تصادفات ناشی از نقص فنی رو شدیدا کاهش میدن کشوری که فرهنگ رانندگی درستی نداره لا اقل باید ماشیناش محکم باشن که تصادف شد تلفات کم بشه نه اینکه هم فرهنگ پایین باشه و هم ماشین ها حلبی باشن این فاجعه تلفان بالا الان به همین دلیله میزان جریمه های رانندگی رو برای دو سه تخلف سرنوشت ساز مثل سبقت و سرعت غیرمجاز به یک میلیون برسونن و حسابی سخت گیری کنن اینطوری حداقل 20 درصد کشته ها یعنی 4000 نفر ادم جونشون شاید نجات پیدا کرد.خلاصه علت تصادف ممکنه انسانی باشه ولی تلفات به کیفیت خودرو خیلی بستگی داره
  • بی نام GB ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    39 3
    با هر نوع رفتار چه خوب چه ناهنجار باید اجناس تولید شده با کیفیت باشن دلیل نمیشه که با ماشین سرعت نرن یا رعایت نکردن قوانین باعث بشه سایپا و ایران خودرو اتومبیلهایی با پائین ترین استاندارد و بالاترین قیمت به ملت همیشه در صحنه غالب کنن
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      18 1
      قربون منطقت؛ دلیل نمیشه که با ماشین سرعت نرن
  • محمود محب IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    24 0
    مهمترین عامل تأثیرگذار در بروز حوادث عدم رعایت قوانین توسط راننده میباشد و مهمترین عامل مرگ ومیر دراین حوادث عدم رعایت استانداردهای لازم درتولید خودروو همینطور جادههای کشورمیباشد.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      26 4
      با ماشینی که کیفیت نداره نباید پرواز کرد
    • موهمدالی A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      16 1
      دوستی که گفتی نباید پرواز کرد، مشکل اینه اگه با سرعت 20 تا هم بری یکی بیاد بزنه توی ماشینت ماشینت پرس میشه. اگه با سرعت 50 بخوری به ماشینی که با ضربه مشت هم میره داخل چی ازش میمونه؟ با سرعت 30 بخوری یه جایی یهو ماشینت دراش قفل بشه و آتیش بگیره چی؟ چرا فکر میکنید هرکی تو تصادف میمیره حتما سرعت رفته؟ یا اصلا اون فرد حتما مقصر بوده؟ حادثه در هر صورت پیش میاد ناخواسته ولی ماشین نباید اینقد بی کیفیت باشه که مثل اسباب بازی از هم باز شه و یا مچاله بشه و یا دراش قفل بشن و آتیش بگیرن
    • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      5 0
      فرهنگ رانندگی ما بده و ماشین های قرص و محکم باید توی جاده ای ما تردد کنن عزیز من نباید بگی با ماشین بی کیفیت پرواز نکن باید بگی ماشین بی کیفیت نباید توی جاده ها باشه هر کسی بالاخره 60 تا 80 تا ر و با سرعت میره و تصادف هم پیش میاد وقتی فرهنگ رانندگی پاییینه باید ماشین هم بی کیفیت باشه؟ بله باید فرهنگ بالا بره ولی وقتی ماشین بی کیفیت در جاده باشه فاجعه بوجود میاد. شما با نصف سرعت مجاز هم رانندگی کنی و تصادف کنی هم سوار پراید باشی له میشی.
  • هوشنگ A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    29 1
    اینا 2تا موضوع متفاوته عامل تصادفات بیشتر خطای انسانی هست ولی عامل تلفات حتما ماشینهای بیکیفیت از جمله پراید هست
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    26 12
    خبرآنلاین حالا که این بحث شد خواهش میکنم یه آمار بگیرین ببینیم چند درصد تصادفات و تلفات جاده ای بخاطر نقص فنی خودرو هستش واقعا متاسفم برای اونایی که پراید و ... رو باعث تصادف میدونن عزیز من قرار نیست شما با ماشینی که به قول یکی از دوستان لگد میزنی مچاله میشه 150 تا بری. طرف هیچ یک از قوانینرو اجرا نمیکنه میگم چرا؟ میگه نمیدونی چه کیفی داره سرعت. خب عزیز من این چه ربطی به پراید داره؟ درضمن چرا گیر دادیم به پراید؟ چرا mvm 110 رو نمیگیم؟ م منتقد ماشین های داخلی ام شدید ولی فرهنگ رانندگی بعضیا واقعا درحد زیر صفره بعد ادعای بی کیفیت بودن ماشین رو هم میکنیم خواهشن منصف باشیم.
  • بی نام RU ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    15 4
    عامل اصلی تصادفات انسانیست مهمترین عامل فرهنگی هم اینه که ما مردم ایران برا همدیگه ارزش و احترام قایل نیستیم تو رانندگی هم حاضر نیستیم به حقوق همدیگه احترام بزاریم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    13 9
    هشتاد درصد خطای انسانی است و نوزده درصد خطای راه و خیابان سازی غیر استاندارد است و یک درصد پراید.
  • ds A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    12 0
    خوب حالا که میگن فرهنگ و اینا بزارین مردم خودور خارجی با کیفیت با قیمت جهانی سوار شن دیگه چرا ماشین بی کیفیت ایرانی با قیمت گران ؟
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      4 17
      شما با ۲۰ میلیون تومن کدوم ماشین با کیفیت خارجی می تونی بخری؟
    • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      2 1
      شما که گفتی با 20 میلیون تومن چه ماشین خارجی میتونی بخری به این نکته توجه نکردی که یه ماشین خارجی خوب حقوق دو سه ماه یه کارمند ساده در اروپا و امریکاست ولی به علت کم ارزش بودن پول ملی ما و درامدهای بسیار پایین مردم ایران و وجود تعرفه های سنگین باعث میشه که ما نتونیم با 20 میلیون که حقوق 20 ماه یه کارمند هست ماشین خارجی بخریم وگرنه اگر مثلا ماشینهای خارجی با قیمت واقعی شون و نه دوبرابرو نیم به ما میرسید و پول ما با ارزش بود و به جای 3هزار برابر کمتر از دلار 1000برابر کمتر بود با 20 هزا دلار میشد ماشینای بسیار خوبی خرید
    • حسن A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      3 0
      با 7000دلار خیلی ماشین های خوبی پیشه خرید تازه با سود بانکی 5 درصد وام گرفتن میشه کامرون سوار شد
  • ناشناس IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    30 0
    در نبرد ملت با مافیای خودروسازان ان شاء الله پیروزی از آن ملت است
  • همشهری IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    12 1
    چرا فقط یک ماشین اونم پراید تمامی تولیدات ایران خودرو به اضافه سایپا بی کیفیت هستند ولی در تصادفات نقش عوامل انسانی نیز با هرنوع وسیله ای دو از انتظار نیست
  • بی نام RO ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    9 0
    کیفیت ماشین ها خیلی پایینه
  • عماد A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    11 0
    در کشورهای اروپایی هم خطای انسانی وجود دارد ولی امنیت وکیفیت خودرو ها انقدر بالاست که تلفات جانی خیلی کمی دارد ولی با پراید با 60سرعت تصادف کنی باید بری بهشت رضا.
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    8 0
    هم فرهنگ سازی لازمه هم بالا بردن کیفیت . پرایدی که مال 15 سال پیشه و فقط آرم روش عوض میشه 111و141و132و131و.... چه انتظاری ازش میشه داشت تازه خودرو ساز هم زیر بار بی کیفیتی خودرو نمی ره و فقط قیمت بالا می بره . تویوتا برای تعویض طلق چراغ سقف فراخوان می زنه توی ایران میگن اگه نورش اذیت می کنه سیمش و قطع کن یا اگه گیربکس زوزه داره صدای ضبط را زیاد کن تا صداش قطع بشه
  • hamed IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    9 0
    یکی از عواملی که همیشه مطرح است اشتباهات انسانی می باشد ولی این نکته را باید نظر گرفت اگر جاده ها کیفیت مطلوب داشته باشند به طور مثال که جاده ها یک طرفه باشد تا راننده مجبور نباشد سبقت خطرناک در جاده ی دو طرفه بگیرد و موارد دیگر مورد بعدی امکانات یک خودرو می باشد که می تواند اشتباهات را کاهش دهد مثل ترمز و شتاب خوب سیستم هشدار برای جلوگیری از خواب راننده وغیر ه که متاسفانه خودرو های ایرانی در سطح پایینی از امکانات قرار دارند در روزگاری که خوردرو های بلاد خارج 8 تا 13 ایربگ دارند در خوردرو های ایرانی یک آپشن و به قیمت بالا و با کیفیت پایین عرضه می شود به طور کلی مسولان همیشه دوست دارند تقصیر را به گردن مردم بندازند
  • آرش A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    11 1
    اگه تو یک تصادف یکی مقصر باشه و یکی دیگه مقصر نباشه، تکلیف اون شخصی که مقصر نبوده و فرهنگ رانندگیش درست بوده چی هست؟ آیا خودوسازان فکر اینجا رو کردن؟ ایا به هزینه جان افرادی که برای دولت و خانواده ها این همه هزینه داشته تا به سن بلوغ برسه اینا اهمیتی داره؟ یا باید ما ملت همچنان زاد و ولد کنیم و این خودروها بکشن اندکی تفکر و آینده نگری برای مسوولین خوبه
  • حامد IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    29 2
    عمر دست خداست پراید بهانست
    • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      6 2
      بهانه نه وسیـــــله
  • وحیدرک IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    21 0
    یک موضوع تصادف هست و موضوع دیگر مرگ و میر بعد از تصادف. قطعا آمار مرگ و میر بعد از تصادف برای پراید و لکسس یکسان نیست.
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    6 6
    جریمه ها باید به حد میلیون برسه در جاده بخصوص سبقت و سرغت رو به دو سه میلیون برسونید با جان مردم بازی نکنن چرا راننده ای که خوب میرونه باید تصادف کنه خاتواده اش بخاطر بی احتیاطی راننده مقابل از بین برن؟ ده میلیون تومن هم جریمه برا سرعت زیاد کمه بخدا
  • هیوا A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    7 0
    دوست دارم فکر کنم شما کاملن ییطرفانه طرح سوال کردی و جوابهای شما هم جهت فریب افکار عمومی نیست عامل تصادفات هر چه که باشد عامل مرگ و میر و نقص عضو و داغدار شدن خانواده ها در تصادفات رانندگی چیز دیگریست اگر نود درصد تصادفات به دلیل بی احتیاطی هموطنان است که در تمام دنیا تصادفاتناشی از مواردیست که شما ذکر کرده ای اما عامل قتل عام مردم در تصادفات رانندگی کیفیت نازل خودروهای چینی و ایرانی است.
  • رضا IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    6 2
    وقتي پرايد را با بنز مقايسه ميكنيم، ايا بي انصافي نيست پرايد سوار را هم با بنز سوار مقايسه نكنيم. متاسفانه بنابه دلايل نامعلوم سطح فرهنگ پرايد سوارها از بنز سوارها پايين است. از نظر من اتومبيل ارزان قيمت جامعه را به گند ميكشد.
  • احسان IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    8 1
    شاید خطای انسانی مهمترین عامل در تصادفات باشه ولی اصلترین علت مرگ و میر در تصادفات کیفیت نامطلوب خودروهاست قرار نیست هر تصادفی منجر به مرگ میر شود
  • یکی داشت می گذشت A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    6 0
    http://www.khabaronline.ir/detail/455851/provinces/s این لینک خبر خودتونه.. همه دنیا انسان ها شبیه همند چرا اینجا اینطوریه جای دیگه اوضاع خوبه فقط به مدیریت ها بستگی داره به خدا ژن های انسانها زیاد تفاوت نداره اونا از یه کره دیگه نیومدن ..........
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    14 0
    خودروساران گرامی تو این سی و چند سال چقد پیشرفت داشتین؟ خداییش چند نفرتون سوار این خودروها میشین؟ چرا این خودروها تو کشور همسایه نصف قیمت اینجاس؟ ...
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    23 0
    وقتی یک کامیون از کنار پراید عبور میکنه و زه وار های روی درب و بالای شیشه کنده میشه باد میبره،اینم خطای انسانیه یا دزدی در کیفیت
    • وحید A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      3 0
      گل گفتی....
  • : IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    5 0
    درسته ماشین های ما استانداردهای لازم رو ندارند. خب منی که میدونم چرا باید با سرعت بالا رانندگی کنم لایی بکشم سرعت غیرمجاز داشته باشم سبقت غرمجاز بگیرم. فکر میکنم که حادثه فقط برای دیگرانه. بعضی از رانندگان محترم فقط پدال گاز ماشین رو از رانندگی بلدند. توی اتوبان داری با 100 تا میری میبینی یه پراید پشت ماشینت چسبونده و چراغ میزنه، لایی میکشه. جاده هراز میری ترافیک شده میبینی یک سری به اصطلاح راننده ازخاکی میندازند میروند و خاک به خورد مردم میدند. خب این اقایون با وضع رانندگی کاملا مشخصه روزی تصادف خواهند کرد. ما توی همه چیز باهم تعارف میکنم ولی توی رانندگی که میشه به برادر خودمون هم راه نمیدیم. هنوز نمیتونیم توی لاین خودمون رانندگی کنیم و مدام جلوی این و اون میپیچیم. فرهنگ رانندگی نداریم.....
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    4 0
    مرگ دست خداست، پراید وسیله است...
  • خالت میکشم IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 0
    تصادفات زیاد ما ایرانیها که مسلما نشان از فرهنگ بسیار پایین ما داره ،کاش فقط تو این زمینه بی فرهنگ بودیم همین فرهنگ رو خوب قطعا خودروسازامون هم دارن دیگه خوب اونا هم مثل ما ایرانین و همین فرهنگ رو دارن و قطعا آشغال تولید میکنن و به ما تحویل میدن تازه کلی هم سر ما منت هم میزارن بعد هم با فرافکنی میخوان هیچ تقصیری رو از محصولات مسخرشون به گردن نگیرن خوب اون دوستی هم که تو وزارت میگه ما ضد انقلابیم هم ایرانیه و از همین فرهنگ پس ما همه مقصریم چون از خودمون شروع نمیکنیم و دیگران رو مقصر میدونیم ایرانی عزیز وقتی میدونی ماشین در شآنت نیست و تا میبینی شرایط میزارن سریع به فکر شخص خودت نباش به فکر فرهنگ این کشور باش نخر.ایرانی عزیز اگه تو جاده رانندگی میکنی واسه خودخواهی هی از شونه خاکی ...
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    خودروهای بی کیفیت باعث تشدید در تصادف هستند خودروی بی کیفیت یا تصادف غیر جرحی را جرحی و یا غیر فوتی را فوتی می کند.جاده های ناایمن و خطرناک نیز تشدید در تصادف هستند وآخرین و مهم ترین دلیل تصادفات بالا در ایران فرهنگ غلط رانندگی است،اگر لذت رانندگی را برای مردم جا بیاندازیم مردم با سرعت مجاز حرکت می کنند اگر افراد فقط یکبار رانندگی با سرعت مجاز را امتحان کنند بخوبی متوجه می شوند که رانندگی کردن خودش یک تفریح است البته نبود رستورانهای خوب بین راهی و باز هم فرهنگ غلط زود رسیدن و نه فرهنگ درست لذت بردن از مسیر جاده یکی دیگر از علل تصادفات شدید است متاسفانه افراد گمان می کنند سفر یعنی رسیدن به مقصد در صورتی که خود مسیر نیز جزئی از سفر است و باید از مسیر نیز لذت برد. درصدها 3030و آخر40
  • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    2 0
    علل تصادفات: 1فرهنگ پایین رانندگی 2جریمه های سبک رانندگی 3نقص فنی 4جاده های شلوغ 5جاده بی کیفیت حالا علل تلفات: 1سرعت بسیار زیاد 2اتومبیلهای داخلی بسیار بی کیفیت حالا راه حل: 1رساندن جریمه سبقت و سرعت غیر مجاز به حداقل یک میلیون تومن و برای اتومبیل هایی که بالای 30 میلیون هستند سه میلیون و بالای 100 میلیون 10 میلیون همینطور بره بالا، ابطال گواهینامه و معرفی به دادگاه و حداقل 3 ماه زندان و عدم صدور گواهینامه تا 5 سال اگر تکرار کرد مادام العمر محروم بشه و زندان هم برهادمهایی که میخان خلاف کنن میان چونه میزنن که چرا زیاده ولی همین نشونه موفقیتشه 2افزایش کیفیت اتومبیل ها ترجیحا با کنارگذاشتن خودروهای ایرانی و احتمالا چینی 3افزایش کیفیت راه ها
  • محمد ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 2
    واقعا جاي تاسف است يعني تا حالا هم نمي دانيدپرايد به اندازه تمام دشمنان ايراني ايراني را كشته برويد امار كشته هاي تمام تصادفات ايران وجهان را سرچ كنيد ان وقت معلوم ميشود پرايد رتبه چندم مياورد
  • reza IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 1
    دقل بازین صدیم ک بی فرهنگ باشیم دلیل نمیشه که تاوانه بی فرهنگیمونو با جونمون بدیم در ضمن مسئول این بی فرهنگیها کیه؟ اگه بخواین با این خبرهاتون توپ بندازین دوباره تو زمین مردم و به بهانههای دیگه گند چیزه دیگه در میاد بهتر که وجدان کاری داشته باشد و کارتونو درست انجام بدین.
  • راننده US ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 0
    فرهنگ عامل تصادف کیفیت خودرو عامل افزایش مرگ و میر در تصادف 1 عدم رعایت فاصله مجاز تو اتوبان طرف میاد می چسبونه پشت ماشین در حالیکه راننده جلویی هم با سرعت مجاز میره و هم سمت راستش پره 2 عدم رعایت سرعت مجاز چه حداکثر چه حداقل 3 عدم حرکت بین خطوط در آزاد راه ها 4 سبقت از راست با سرعت صوت 5 حرکت مارپیچ همون لایی کشیدن حالا اون راننده بدبختی که با نور بالاهای ممتد و چسبوندن به عقب ماشین با سرعت 140مجبوری گرفته راست و با راستی تصادف کرده، هیچکدام هم مقصر نیستن به دلیل کیفیت بد خودرو باید بمیره در مورد مرگ راننده مقصر شماره 1 نظری ندارم چون خود خواسته را تدبیر نیست. می خواست ادم باشه
  • بدون نام ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    4 0
    پراید =قوطی روغن
  • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    4 2
    پدرم یک پراید داره که به خاطر مریضیش دو ساله تو حیاطه تکون نخورده. در مدت این دو سال بدنش داغون شده توسط گربه. آخه کدوم بدنه ماشین هست که اینقدر نامقاوم باشه. اگه با فرهنگترین رانندگان جهان هم باشیم پراید ماشین با کیفیتی نیست نیست نیست
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    2 2
    درسته راننده ها بی دقتن.ولی اگه ماشین کیفیت داشته باشه بعد از تصادف اتفاقی نمی افته،وگرنه همه جای دنیا تصادف میشه پس چرا انقدر تلفات ندارن؟؟
  • فرهاد ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 2
    چرا هر چپ كردن پرايد مرگ بايد داشته باشه چرا حتي شاخ به شاخ شدن فوتي داره اصن چرا همين ماشيناي مثلا لوكس وارداتي كه اصلا لوكس محسوب نميشه كلا تصادف كم ميبينيم چرا بعد منحرف شدن ماشينهاي داخلي جمع كردن و فرار از صحنه حادثه سخته تمام اينا ثابت ميكنه خاب الودگي و حتي فرهنگ رانندگي بعد از كيفيت بد ماشين مسبب حادثه است
  • کلانتر IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    2 0
    ای کاش و ای کاش قبل از اینکه تکنولوژیی به دست ما ایرانی ها بیفتد قبلش فرهنگ استفاده ان را کسب کنیم. در همه موارد ایرانی ها از فرهنگ استفاده همه چیز کاملا دورند .از طرفی دولتمردان نیز نسبت به خواسته های مردمش سفره پهن میکنه که کرده است.موبایل رو برای ارتباط در تمام نقاط شهر و کشور و دنیا اختراع کرده اند و ما در فکر استفاده نا صیحی ان هستیم.خودرو برای رساندن انسان در موعد مقرر به مقصد طراحی شده است طلا برای امنیت روحی و روانی و اقتصادی ان اختراع شده وحتی زن برای ارامش و اسایش خانواده اختراع شد اما ما در همه ابعاد استفاده ناصحیح از داشتها میکنیم.تا ابد اگر تفکرات ناصیحیح در ما وجود داشته باشد اوضاع ما همینه که هست.لذت بودن در چنین جامعه ای را ببرید که خلایق هرچه لایق ./
  • iraj IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    2 0
    مشکل ما ملت متوهم هستند اون که پراید داره فکر می کنه لکسوس سواره اون که لکسوس داره فکر می کنه هواپیما سواره طرف راهنما زده همون موقع هم فرمان و می چرخونه فکر می کنه راهنما یک نفر تو صندوق عقبه سریع میاد واسش خیابون و میبنده تا این رد شه.
  • محسن A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 1
    خبر انلاین خدا وکیلی این نظر من رو بررسی کنید . یه جاده هست به نام جاده هرات شهربابک یکی از شهرستان های یزد و کرمان این جاده 70 کیلومتری بررسی کنید تا حالا چند نفر ادم کشته این همه سال این همه ادم کشته و 70 کیلومتر رو درست نمیکنن
  • بی نام A1 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 1
    جناب نمیتونید خواست مردم رو متوقف کنید بهتره کارخونه هاشون با خاک یکی بشه تا اینکه پول مردم به آشغال تبدیل بشه ,پولی که تو این کشور باکلی بدبختی بدست میاد جونشون هم بماند که روش بحثی نیست
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    محصولات چینی همه حرام و غیر قابل ارزش هستند و حتی پولهایی که در ساخت این محصولات استفاده میشه غیر انسانی و کثیف هستن.کشوری که هیچ قانون انسانی و بشری نداره چرا باید شریک اقتصادی مملکتی باشه که دم از انسانیت و پاکی میزنه؟؟؟؟؟کشوری که گوشت انسان غذای لذیذشون حساب میشه حتی مخصولاتشون هم غیر قابل استفاده و حرام هستند.خرید محصولات بی کیفیت چه داخلی و چه خارجی ممنوع.ما ایرانی ها تمام محصولات چینی رو هم تحریم کردیم برای خودمون .باید بهترین محصولات بین الملی وارد ایران بشه و در این فرصت خودروسازان کمی به خودشون بیان و کیفیتشون رو در حد ارزش ایرانی بالا ببرند و بتونن رقابت کنن.اونوقت خریدن محصولات خارجی و غیر ایرانی رو ببینین مردم چطور حرام اعلام میکنند و از تولیدکننده داخلی با جان و دل حمایت میکنند.
  • با نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    یک سوال از خبر انلاین : آیا آماری هست از نسبت خودرهای فعال خارجی نه همش لوکس ، و خودروهای داخلی که تعداد تصادفات منجر به فوت رو نشون بده مثلا درصد ماشین های داخلی و خارجی رو مقایسه کنیم ببینیم اگر محصولات داخلی 70 درصد بازار رو دارن چندتا کشته دادن و محصولات خارجی که 30 درصد خودروها رو دارن چندتا کشته داده به هر حال راننده همون ایرانیه و جاده هم برا همه یکیه من هرچی گشتم نتوستم همچین آماری رو گیر بیارم قربون مرامت لطفا یه پیگیری صادقانه کن این مطلب هم بزار شاید یکی جواب ما رو داد.
  • رضا IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    پراید وقتی تصادف میکند مثل قوطی همش جمع میشه پس تصادف با پراید برابر با مرگ صدرصد پس چرا دولت برای جمع کردن پراید کاری نمی کند تا جان مردم بیکنا به خطر نیفتتد شاید منتظره مردم همه از بین برن تا شاید ...