آمارها نشان می دهد در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار خودرو حدود ۹ نفر کشته می‌شوند، در حالی که ایران به ازای این تعداد خودرو، ۳۷ تن کشته می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سهم بالای تصادفات جاده ای در ایران در شرایطی است که اگر میانگین ۲۳ تا ۲۷ هزار کشته در حوادث رانندگی در طول سال را همراه با میانگین ۲۵۰ هزار زخمی این حوادث در نظر بگیریم، گویی هر سال در ایران یک زلزله بزرگ با این مقدار کشته و زخمی اتفاق می‌افتد. هم‌چنین تعداد تلفات جاده‌اي كشور در سال با تلفات يك جنگ تمام عيار برابري ‌مي‌كند.

علاوه بر مرگ و میر و صدماتی که به افراد وارد می شود، همه ساله هزینه های اجتماعی و اقتصادی به افراد وارد می شود. طبق آمارها روزانه ۳۲ ميليارد تومان ضرر اقتصادي ناشي از تصادفات را متحمل مي‌شويم. مرکز پژوهش‌های مجلس در آخرین گزارش خود از تصادف‌های جاده‌ای برآورد کرده است، هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی حدود ۸ درصد تولید ناخالص داخلی است.اما علل بروز این بسیاری از این تصادفات چیست؟

پلیس راهور ناجا قبلا اعلام کرده علل حوادث رانندگی و جاده‌ای به سه عامل بر می‌گردد که به عنوان عوامل وقوع حوادث به حساب می‌آیند؛ انسان، راه و وسیله نقلیه.

مهمترین عامل تأثیرگذار در بروز حوادث رانندگی و جاده‌ای که در تحقیقات مختلف به آن پرداخته شده، عامل انسانی است که درصد بالایی از تصادفات به این عامل برمی‌گردد.


ناجا درشرایطی عامل انسانی را مهم ترین عامل تصادفات رانندگی می خواند، که در کنار آن، عواملی مانند، کیفیت خودروهای داخلی، وضعیت جاده ها و بازدارندگی قوانین رانندگی نیز از علل موثر در تصادفات جاده ای است.

حالا شما نظر بدهید، عاملی که بیشترین تاثیر را در تصادفات جاده ای دارد، چیست؟

نظرات خود را در بخش کامنت‌های همین خبر برای ما بنویسید. نظراتی که پس از ساعت ۸ شب ارسال شوند، احتمال صبح روز بعد منتشر خواهند شد.

۴۲۴۲

کد خبر 455213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 109
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    عدم فرهنگ .کسی که این رو میدونه ماشینش آشغاله باید با سرعت کمتر برونه
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      92 26
      دقیقا عدم فرهنگ مردم محترمی که سوار شاسی بلند میشن و درجاده ها سرعت غیر مجاز می روند و باکی هم از جریمه ندارن و سرعت ماشینشون را امتحان می کنن بیشتر تاثیر داره و باعث می شود باقی ماشینا راه بازکنن تا این ماشین ها بروند که انقدر چراغ وبوق نزنند و تداخل ایجاد کنند و ما که ماشینمون آشغاله و 100 تا بیشتر نمی تونیم برویم شما که 145 می خوای بری دیه ما هم دستته که می تونی تازه به دیگر شاسی بلند ها که میرسی کری هم برای هم می خونید ما چه کاره هستیم .ما فقط می میریم .
    • رضا US ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      62 3
      یک نمونه عدم فرهنگ یعنی همین طرز فکر شما که فکر می کنی هر کی ماشینش بهتره باید تندتر بره. مگه مسابقه اتوموبیلرانیه؟ به نظر من این عوامل اصلیه: ۱ زیر پا گداشتن قوانین توسط مسئولین. مردم، قانونمند بودن رو از مسئولین و حاکمان کشورشون یاد می گیرند. ۲ نداشتن سرویس حمل و نقل عمومی گسترده و با کیفیت و قیمت ارزان داخل شهری و بین شهری. ۳ فرهنگ خود برتر بینی و بی توجهی به حقوق دیگران. ۴ کیفیت پایین و ایمنی ضعیف عمده خودروهای داخلی که بیشتر مردم از اینها استفاده می کنند. ۵ مهندسی و طراحی بد و همینطور عدم کیفیت راهها و جاده ها. ۶ نداشتن پایگاههای امداد و نجات در فواصل مناسب و امدادرسانی غلط در حین تصادفات.
    • میثم A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      37 13
      اقای بی نام 15:10 هفدهم شهریور ما که هرچی ماشین تو حوادث و تصادفات میبینیم پراید و پژو هست که دیوانه وار یا چپ کرده اند یا به در و دیوار و ستونهای شهر کوبیدند . شاسی بلند این وسط چکاره اس؟ علت تصادفات فقط بی فرهنگی در کنار ماشینهای بی کیفیت هست.
    • بی نام RO ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      15 0
      مثلث قابل احترام : قوانین راهنمایی و رانندگی مسیرهای تردد کیفیت خودرو زمانی که در یک خودروی با کیفیت بر روی جاده های مناسب و با کیفیت هنگام رانندگی بودیم و به قوانین احترام گذاشتیم اون وقت مرگ و میر در تصادفات جاده ای به حداقل ممکن می رسد. چیزی که متاسفانه هر سه تاش در ایران موجود نمی باشد و اگر هم باشد در بدترین شکل هست.
    • غلام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      24 1
      عدم فرهنگ و خطای انسانی باعث تصادف می شه اما قرار نیست هر وقت تصادف کردیم یه ضرب بریم قبرستون کیفیت بد خودرو ها که ایمنی لازم رو ندارن باعث میشه تلفات جاده ای زیاد داشته باشیم مردم دنیا تصادف می کنن و از ماشین پیاده می شن و ما تصادف می کنیم و میمیریم به همین سادگی . لطفا چاپ کنید
    • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      34 3
      بي نام دوم قطعا خودتون خوب مي دونين كه بدترين و خطرناك ترين رانندگان همين پرايد سواران هستند
    • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      31 2
      عامل تصادف: جاده هایی که ایمنی لازم ندارند و عدم فرهنگ رانندگی، اما عامل تلفات مطمئنا بی کیفیت بودن خودرو است اینا با هم فرق داره
  • مهدی A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    کیفیت خودرو......
    • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      80 8
      سرعت غیر مجاز کیفیته؟ سبقت غیر مجاز کیفیته؟عامل تصادف عامل انسانیه و بخشی هم جاده ها.حتی نقص فنی هم عامل انسانیه که به موقع اصلاح نمیشه مرگ و میر بالا کیفیت خودرو صد در صد تاثیر بسیاری داره
    • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      116 6
      کم پورشه و بی او و و نیسان و غیره دیدیم چپ کردن و مچاله شدن؟ فقط نداشتن فرهنگ رانندگی
    • ... A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      21 3
      سوال درمورد تلفات هست...کسی که با پورشه چپ میکنه احتمال زنده موندنش خیلی بیشتر از اونیه که با پراید چپ میکنه...بنابراین از نظر من کیفیت ساخت پایین خودرو ها عامل اصلی تلفاته و در مرحله دوم کبفبت جاده و فرهنگ و...
    • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      1 6
      تا دیروز میگفتین پورشه سوارا با سرعت بالاشون امنیت جاده های شهری و بیرون شهری رو پایین آوردن و باید شدیدا باهاشون برخورد بشه... نیگاه میکنین باد کدوم وری میوزه، همون وری نظر بدین؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    91 30
    عامل انسانی وعدم وجود وراعایت فرهنگ رانندگی .پراید و اسکانیا بهانه است مگه کم تصادف ب ام و و پورشه منجر به فوت داشتیم
    • مهدي A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      50 23
      خداوكيلي همه اينو قبول دارن كه بالاترين عامل رانندگي خودمونه ولي به خاطر اين كمپين فقط ميگيم كيفيت خودرو.
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    106 6
    عدم احترام به حقوق ديگران بزرگترين مشكل رانندگي در كشور است
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    118 5
    فرهنگ پایین مردم در رانندگی؛ انحراف به چپ و راستهای بی مورد فقط برای اینکه یکی دو ماشین جلو بیفتن
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    105 5
    بیشترین سهم را سهل انگاری خود راننده و پیروی نکردن از قوانین رانندگی می دونم ک باعث تصادف میشه اما کیفیت بد خودرو های داخلی هم سهم زیادی در این مرگ و میر ها داره..
    • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      70 7
      عامل تصادفات كه اكثرا بي احتياطي انسان ها و استاندارد نبودن جاده هاست. اما عامل اصلي اين همه كشته و نقص عضو در تصادفات ايران كيفيت مزخرف خودروهاي توليد داخل هستش.
  • عبدالکریم A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    13 58
    بی فرهنگی در رانندگی و غافل شدن از اصول انسانی و دینی و فراموش کردن یاد خدا در شروع هر کاری باعث مشکلات و گرفتاری ها می شود و رانندگی و تصادفات نیز از آن مستثنی نیست فلذا فقط گیر دادن به کیفیت خودروها و از یاد بردن مشکلات بالا امری ناپسند است .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    60 12
    عدم فرهنگ صحیح رانندگی 60 درصد،جاده های غیر استاندارد20 درصد،کیفیت نامناسب خودروها 20 درصد
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    50 9
    نداشتن مهارت کافی و بی توجه ای به قوانین رانندگی .
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    28 3
    در بروز تصادف باز هم تاکید میکنم بروز تصادف عوامل زیر بسیار دخیل هستند 1فرهنگ غلط رانندگی ما ایرانیها 2جاده های غیر استاندارد 3کیفیت بد خودروها ولی اگر بخواهیم علت مرگ های جاده ای را عنوان کنیم 1کیفیت بسیار پایین خودرو ها و مقاومت بسیار بسیار و حشتناک پایین خودروها 2جاده های غیر استاندارد 3فرهنگ غلط رانندگی
  • رر A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    38 5
    مهمترين عامل رانندگی بسیار بد افراد است ماشین بد و جاده بد با رانندگی خوب و ارام جبران میشود
  • بی نام RU ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    39 5
    اول نداشتن فرهنگ رانندگي ايرانيان است كه هيچ جاي توجيه و دفاع نداره، دوم پايين بودن ايمني خودروها و اينكه اكثر مردم خودروهاي داخلي بي كيفيت سوار ميشن، سوم استاندارد نبودن راه ها و گارد ريل ها و.. است، و چهارم نبودن جريمه هاي سنگين بازدارنده براي متخلفان
  • رادمرد A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    17 2
    باسلام ازجمله علت ها ناشي ازنقص فني جاده هاوعدم رفع نقاط پرحادثه ونيازسنجي وتشخيص اعتبار مرمت وبازسازي جاده ها و انتصابات براساس رابطه درراه وشهرسازي وباتوجه به تخصصي بودن كار ادغام نسنجيده وغيركارشناسي شده وزارت راه با وزارت مسكن ازاهم اين علل ميباشد.
  • علی A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    22 4
    به نظر من خود مردم بدون دلیل خط عوض کردن، راهنما نزدن، ورود ممنوع رفتن، ایستادن بی جا، پارک دوبله، دنده عقب رفتن بی دلیل، دور زدن در محل دور ممنوع، نحوه ورود به میدان، لایی کشیدن، انحراف به چپ و غیره. روی همه اینها موتوری ها را اضافه کنید که جدیدا فقط از توی ماشین آدم رد نمیشوند. کلا هر کاری که همه جای دنیا جرم محسوب میشه اینجا انجام میشه و هیچ کس هم عین خیالش نیست...
  • آراز A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    28 2
    به نظر من باید عامل تصادف را با عامل تلفات جدا کرد . در تصادفات اکثراً عامل انسانی وجاده ها موثر هستند و در مورد تلفات زیاد خودروهای بی کیفیت علت اصلی می باشد البته این مقوله در کل کشورها صادق است نه در ایران.
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    16 5
    اعصاب خراب
  • حسین IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    22 7
    مشکل اینجاست که ما وقتی رانندگی میکنیم فکر میکنیم بهترین راننده جاده ایم
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    21 4
    فرهنگ بد رانندگي 99
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 27
    شما فکر میکنید تمام راننده های کشورای دیگه با فرهنگ هستن و منضبط خیر اونها سوار ماشین های بسیار مناسب و همچنین دارای راههای بسیار مناسبتر از ما هستند راننده فقط یکی ار عوامله شما آمار بگیر ببین چند تا از کشته های ما سوار ماشین خارجی بودن چند تاشون داخلی بعد همه چیو میفهمین
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 3
    راننده برای رعایت نکردن قوانین وخودرو ساز نیز رعایت نکردن وجدان کاری دراستفاده ازقطعات نامرغوب
  • بهراد IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    9 14
    فقققققققققققققط خودرو ساز و قودرو ایرانی بیشترین سهم را دارند پراید پرو دهه هشتاد
  • سعید IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    22 3
    کیفیت پایین خودروها استانداردنبودن جاده ها عدم رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی از سوی اکثریت هموطنان
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    16 3
    اعتماد به نفس کاذب
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 4
    اولین مقصر راننده ها هستند، بعد از اون جاده های غیر استاندارد
  • سیاوش A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    7 2
    به ترتیب از بیشترین اثر 1 نقص جاده ها 2 ایمن نبودن خودرها 3 نقش ضعیف پلیس فقط پلیس دوربین به دست سرعت زیاد رو جریمه میکنه و با بقیه جرایم کاری نداره و خودروهای عمومی رو کنترل نمیکنه 4 فرهنگ بد مردم در رانندگی
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 3
    عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان بد ایرانی
  • بی نام RO ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 10
    خواب آلودگی پراید.
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 8
    وقتی خودرو ساز وانت پراید تولید میکنه و مردم می خرن این نشان دهنده فرهنگ و شعور پایین خودرو ساز و خریدار ست
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    9 3
    پلیس هم موثره چون فقط سرعت براش مهمه اگه کسی توی جاده دنده عقب هم بره و انواع تخلفات خطرناک رو ئاشته باشه کسی کاری باهاش نداره
  • محمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 3
    مهم ترین عامل در ایجان تصادف عدم وجود فرهنگ مناسب رانندگی است ولی مهم ترین عامل در مرگ و میر ناشی از آن، ایمنی پایین خودروها ست.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 3
    عدم تعلیم درست رانندگی، امتحان های ساده برای دریافت گواهینامه، جاده های غیر استاندارد، ماشین های نا امن
  • بانو A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 3
    اول كيفيت پايين ماشينا دوم جاده هاي وحشتناكي كه كاملا غير مهندسي ساختن
  • امیر IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 3
    در ابتدا راهنمایی و رانندگی به دلیل اهمال در اجرای قانون ،عدم استفاده از تکنولوژی های نوین ، عدم شناسایی خطوط سفید و علائم به معنای عنصر حیاتی در ترافیک . سپس رانندگان محترم به دلیل عدم اعتقاد به اینکه قانون لازم الاجراست و احتیاط شرط عقل در انتها برخی وضعیت برخی از راه ها و میادین و چهار راه هاست که خطر ساز می باشند.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    13 3
    فقر فرهنگی،فقرفرهنگی،فقر فرهنگی.هیچ راننده ای حاضر نیست به دیکران راه بده،کنی گذشت و صبر نداریم،بقیه همه بهانه ست
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 3
    عامل اصلي تصادف.... فرهنگ عامل اصلي مرگ و مير در تصادف.... ماشين بي کيفيت، جاده غير استاندارد
  • یوسف RO ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 2
    شرکت های بزرگ خودروسازی برای کاهش علل انسانی سیستم های کم کردن خطای انسانی مثل تشخیص نقطه کور،تثبیت کننده رانندگی ،ضد لغزش ، هوش مصنوعی و کلی سیستم دیگه رو ارایه میدن تازه با امار بسیار پایین در کشورشون اما با این آمار چیکار کردین این شرکت های داخلی؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 4
    همه جای دنیا علت تصادف تقریبا به صورت 100 درصد از سمت راننده است حالا یه جای دنیا کیفیت ماشین خوبه تصادف که شد نمی میرند یه جا دیگه هم ایرانه
  • محمد رحيمي IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 3
    به‌نظر من عامل انساني رانندگي نامناسب، خواب‌آلودگي و... يكي از مهمترين عوامل مرگ و مير در جاده‌هاست. بايد قبول كنيم كه هنوز فرهنگ رانندگي به‌طور كامل صحيح رو نداريم. به‌هرحال، با نظرسنجي نميشه اين مشكل رو ريشه‌يابي كرد و بايد به آمار و درصدهاي راهنمايي و رانندگي توجه كنيم.
  • مصطفی A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    8 7
    خودرو سازان محترم
  • خسرو دلیر A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    8 7
    با درود علل تصادفات در وهله اول انسانی دوم جاده های غیراستاندارد و یا با استاندارد پایین هستند. اما عامل اصلی تلفات فقط و فقط خودروی بی کیفیت مونتاژ داخل است.
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    10 4
    این جمله تکراریه ولی باور کنین فقر فرهنگی تو همه زمینه ها مشکل سازه/اکثر تصادفات برای نداشتن فرهنگ رانندگی و اکثر مرگ و میرها بر اثر کیفیت پایین خودروهای داخلیه
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 9
    جاده های خراب و غیر استاندارد و شیب معکوس در پیچها
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    9 3
    در این چند سال متاسفانه از نزدیک درگیر چند تصادف بوده ام و بطور خلاصه می گویم: 1 فرهنگ غلط اعم از راننده موتور سوار ، عابر پیاده 2 عدم تجهیز ماسین ها به کیسه هوا و کلاه ایمنی برای موتور سواران بیشترین فوتی های سر صحنه تصادف مربوط به ضربه به سر و ضربه مغزی است. تجهیز ماشین ها به کیسه هوا بخصوص اطراف سر و کلاه ایمنی برای موتور سواران بسیار بسیار موثر است.
  • بی نام RO ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    10 8
    خودرو ایرانی اللخصوص صفر
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    8 8
    کیفیت خود روهای داخلی.
  • فرشید IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    17 3
    من خودم راننده پایه یکم و خط ترانزیت کار میکنم در آلمان هم تصادف صورت میگیرد من خودم شاهد یک تصادف زنجیره در آزاد راه مونیخ بودم 83 خودرو با سرعت بالای 140 کیلومتر پشت سرهم به هم برخورد کردند اما در کل این حادثه 3 نفر کشته و 16 نفر مصدوم شدن حالا تصور کنید که این حادثه در ایران با پراید و پژو 405 صورت میگرف باید عزای عمومی اعلام میکردیم کاستن از شدت حاثه فقط با اتومبیلهای استاندارد و روز جهانی ممکن است راه و خطای انسانی مجموعآ 60درصد عامل تصادفات هستند
  • علی ابراهیم ... A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    8 3
    هر حادثه چهار دلیل دارد:یک: عوامل فردی یا همان انسانی عدم دقت در رانندگی ، تجربه کم دو : عامل ماشین آلات: که مربوط میشود به کیفیت ماشین آلات پراید و بنز سوم: عامل مدیریتی: مانند صدور گواهینامه با ظوابط و شرایط ساده، عدم نصب علائم ترافیکی و چهارم شرایط محیطی: مانند کیفیت نامناسب جاده و ... بنده کارشناس ایمنی و رئیس انجمن صنفی ایمنی و بهداشت کار استان زنجان هستم. علی ابراهیم نژاد
  • حسن IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    13 5
    کیفیت پایین خودروها، استانداردنبودن جاده ها ، عدم رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی از سوی اکثریت هموطنان عدم فرهنگ صحیح رانندگی
  • میرزا EE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    14 8
    زیرساخت جاده ها، آسفالت ها، علائم رانندگی و ... کیفیت خودرو آدمیزاد
  • فرهاد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    6 1
    کیفیت بسیار پایین خودرو داخلی که اکثر مردم از روی نداری مجبورند بخرند؛ و همچنین کیفیت پایین جاده های کشور؛ و عامل آخر و شاید مهمترین عامل، اعتبار پایین گواهینامه رانندگی است چرا که افرادی گواهینامه دارند که گاها اصلا رانندگی بلد نیستند و در بیشتر موارد تسلط کافی ندارند. به نظر اگر گواهینامه گرفتن اصولی نه سخت و بر اساس معیارها، استانداردها و مقررات دقیق باشد آمار تصادفات بطور چشم گیری کاهش پیدا خواهد کرد
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 1
    به نام خدا .پراید
  • جواد A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    فرهنگ پایین رانندگی که میتونه ناشی از آموزش کوتاه مدت، ریخته شدن قبح جرم، برخورد بعضا نادرست ماموران راهنمایی و رانندگی،باشه مسلما کیفیت ماشین 8000 دلاری، 12000 دلاری و 40000 دلاری با خم متفاپته و این راننده هست که امنیت را تامین میکنه بعد ما شاهد پرایدسوارانی هستیم که تو جاده های دوطرفه موبایل به دست از سوناتا و سانتافه سبقت میگیرند و بعد هم پزش را میدهند که فلانجا فلان ماشین را گرفتم و قس علیهذا،
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    عامل انسانی،نداشتن فرهنگ رانندگی، یک سری مسائل هستند که ربطی به ماشین و جاده ندارند اینکه مردم راهنما نمیزنن یا سبقت میگرن لایی میکشن با موبایل حرف میزنن تو اتوبان دنده عقب میرن تو بزرگراه سرعت مناسب نمیرن ربطی به ماشین و جاده نداره به فرهنگ رانندگی مربوط هست
  • بی نام EU ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    1سطح بسیار پایین فرهنگ صحیح رانندگی 2استاندارد نبودن جاده ها ومعابر چه از نظرمهندسی وچه از نظر کیفی 3ضریب ایمنی بسیار پایین خودروهای ساخت داخل
  • علي A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    به نظر من تك تك ماها مقصريم ،جاده ها خراب هست درست ،خودروها كيفيت ندارند درست اما انسان بايد با توجه به منابع موجود و در دسترس عمل كند وقتي هر يك از اينها را داريم بايد با صرف دقت بيشتر آن كاستي را پوشش دهيم به چند نمونه از اين موراد را كه همه ما انجام ميدهيم با هم مرور كنيم 1 وقتي راننده جلوئيمان سرعت مجاز را طي ميكند چراغ از زدن از پشت سر يعني چي؟ 2 وقتي راه سبقت بسته است سبقت از سمت راست چه معني دارد 3 چرا فكر ميكنيم كه فقط ما عجله داريم 4 چرا وقتي راننده اي درست عمل ميكند در هنگام سبقت به آن چپ چپ نگاه ميكنيم و غرغر مي زنيم 5 چرا فقط جايگاههاي احتمالي پليس را شناسايي ميكنيم و فقط در آن لحظه مواظب درست رانندگي هستيم 5 چرا فكر ميكنيم كه ماشينمان گرانتر هست خودمان هم فهيم تريم و الي.
  • حمیدرضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    14 2
    فرهنگ جهان سومی باعث شده تصادفات در مملکت ما به شدت بالا باشه ...
  • احسان A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    14 0
    فكر ميكنيم تصادف و مرگ براي بقيه ماشين هاست و ما اسوده هستيم به عبارتي هميشه فكر ميكنيم مرگ براي همسايه هست
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 1
    آخه یه نگاه به سایز چرخ خودروهای سنگین و کامیون های خارجی که در کشور اروپایی تردد می کنند با خودرو های سنگین و کامیون های ایرانی که در داخل کشور تردد می کنند بی اندازی متوجه اختلاف زیادی در اندازه چرخ خودرو و میزان ارتفاع از سپر تا کف جاده می شوی که همین باعث می شود تلفات افزایش یافت و خودروی سنگین و کامیون از روی خودرو رد شده و خودروی سواری رو پرس و له می کند و باعث کشته شدن سرنشینان خودرو های سبک و سواری می شود
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    1 خطای انسانی 2 جاده های غیر استاندارد 3 جاده های یک طرفه و کم عرض 4 ماشینهای غیر استاندارد با بدنه های ضعیف عدم راحتی راننده در هنگام رانندگی در اتومبیل های ایرانی نداشتن ایمنی در خودرو ها عدم ارزش انسان برای سازندگان خودروی ایرانی 5 قوانین بد رانندگی 6 اکثر جاده های ایران فاقد استراحت گاه هستن و اکثرجاده ها در جاهای خشک و بی اب و علف است که این مربوط به طبیعت این کشور است
  • موهمدلی A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    5 1
    متاسفانه اغلب کسایی که نظر دادن به سوال دقت نکردن و جوابای کلیشه ای دادن. این نظرا یعنی همه کسایی که بخاطر تصادف از بین رفتن فرهنگ نداشتن و قوانین رو رعایت نکردن در صورتیکه به هیچ وجه اینجوری نیست. این سوال رو باید با دقت جواب داد. آیا ماشین ایرانی که با سرعت 80 برخورد میکنه مچاله میشه یا اتیش میگیره اگر یه ماشین خارجی بود هم مچاله میشد و اتاق راننده پرس میشد و یا درا قفل میشد و ماشین آتیش میگرفت؟ عامل مرگ و میر قطعا بی کیفیت بودن اغلب خودروهای ایرانی ست و در درجه دوم بد بودن و غیر ایمن بودن جاده هاست. هیچ کس دوست نداره بمیره و ماشین ا و جاده ها اینقدر باید کیفیت داشته باشن و ایمن باشن که حتی خطاهای انسانی رو هم پوشش بدن و باعث نجات مردم بشن نه اینکه خودشون باعث مرگ و میر.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    33 2
    اینایی که میگن بی فرهنگی و عدم رعایت قوانین باعث مرگ و میر هست تحت تاثیر حرفای کلیشه ای و تبلیغات خودروسازا و برخی مسوولین این حرفا رو میزنن. اخه وقتی یه کامیون میزنه یه پراید بدبخت رو له میکنه پراید با سرعت 11 هم بره له میشه ولی اگه ماشین باکیفیت باشه باعث کشته شدن راننده نمیشه
    • بی نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      4 3
      حرف کلیشه ای و بی منطق شما میزنید که توقع دارید کامیون 10 تن به یه ماشین بزنه ماشین سالم بمونه اون جرم وقتی سرعت میگیره نیروی جنبشی بالایی داره و میتونه خیلی راحت هر ماشینی رو مچاله کنه
  • شهاب A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    11 3
    اول نداشتن فرهنگ رانندگی دوم نداستن کیفبت خودرو
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    15 4
    پرايد
  • امیر A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 2
    به نظرم، موثر ترین عامل تو تصادفات، "فرهنگ رانندگیه". بلا نسبت شما، بعضی ها مثل ... رانندگی می کنن؛ طرف با سرعت بالا راهنما نمی زنه، هرکجا که عشقش کشیده مثلا تو لاین سرعت یه خیابون اصلی پارک کرده، و متاسفانه هیچی هم نمی فهمه و نمیشه باهاش دهن به دهن شد... و بعضی ها هم مدام سبقت های غیر مجاز و یهو از سمت راست می گیرن، به خاطر اینکه نهایتا 7و 8 دقیقه زودتر برسن... من می گم اگه کسی حتی با همین ماشینای ساخت داخل، درست و با سرعت مطمئنه رانندگی کنه، هیچ اتفاقی نمیفته. شما تا حالا دیدید یا شنیدید که یه پراید با سرعت مثلاً 70 تا یه "تصادف شدید" کنه و سرنشیناش به شدت زخمی و یا کشته شده باشن؟ آموزش "فرهنگ و رعایت قوانین" قبل از دادن گواهینامه به آدما، خیلی مهمه.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    خداوند را شاکرم که این بیداری در مردم عزیز ایران وجود داره که عامل بیشتر تصادفات خطای انسانیه .... من در ایران نمی تونم رانندگی کنم چون کسی ملاحظه منو نمی کنه .... محمد جواد زوریخ
  • فرح A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    عجله. عجله. عجله. بابا ملت همه بیکارن نمیدونم عجله شون برا چیه. پشت چراغ قرمز رو خط عابر وایمیسن. گاز میدن برا سبز. البته اگه تو همون قرمز نرن میخوان از چپ و راست سبقت بگیرن. اگه زودتر از اونا بپیچی تو کوچه انگار فحششون دادی. یه لگن زیر پاشونه خودشونم میدونن هیچی نیس بازم... فکر میکنم غرور کاذب یه مشت علاف پرعجله دلیل این همه مشکله.
  • مهدی RO ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    این نظر منو بزار.... یک نفر خوب رانندگی میکنه همه چیزم رعایت میکنه ...ماشینشم پرایده...یکی دیگه بد رانندگی میکنه میزنه به این بدبخت خوب رانندگی میکنه...طرف ماشینش پرایده میمیره ...ما فرغون سوار میشیم تصادف میشه براحتی کشته میشه...خودروهای بی کیفیت اصلی ترین دلیل تصادفات وحشتناک و مرگ و میره
  • بی نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    همه جای دنیا تصادف و اشتباه انسانی وجود دارد ولی می بايست تمهيداتی پيش بينی شود تا خسارت ناشی از اشتباهات انسانی کاهش يابد واين تمهيدات افزايش ايمنی خودروها و جاده ها است به نظر من علت افزايش تعداد کشته ها در ايران یدليل غير ايمن بودن خودروها است
  • بی نام RO ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    فرهنگ. رانندگی همین با حوصله رانندگی کردن حالا با هر ماشینی از بس همه عجله رسیدن داریم و از مسیر راه و رانندگی لذت نمیبریم هم در موقع رفتن هم در موقع برگشتن حالا کیفیت خودرو کیفیت جاده بحث خودش رو داره فقط علت اصلی عجله و بی تجربه بودن بی حو صله هستش مدیریت صحیح تو رانندگی در هر جایی چه داخل شهر چه بیرون شهر باید باشه خودرو ها که کیفیت ندارن جاده ها که درست نیستن عجله و شتاب و سبقت هم که هنر ما رانندگان هست
  • پویا IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    کیفیت خودرو
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    پراید ونیسان آبی ،بی فرهنگی وعدم مهارت در رانندگی
  • افرین A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 0
    فرهنگ رانندگی. یه کلام. همه عجول و عصبی و کم تحمل.
  • بی نام US ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    آمریکایبا جدجدشون ماشین سوار بودن و به مرور زمان همزمان با افزایش فرهنگشون سرعت ماشیناشونم افزایش پیدا کرده اما ما وقتی خیلیا پدرشون هم تا حالا پشت فرنون ننشسته و این فرهنگ رانندگی بینشون جانیوفتاده وقتی یه پژو با سرعت 180 کیلومتر میخره فک میکنه باید با 180 برونه خیلی از کسایی که الان اوشهرا ماشین میرونن پدرشون یا پدربزرگشون یا ماشین نداشته یا تو روستا چهرپا داشته وقتی که تکنولوژی رو ما خودنون نسازیم و یدفه بهمون ماشین تقدیم کنن نتیحش میشه همین و ربطیم به کیفیت ماشین نداره چون قوانین رو رعایت نمیکنیم شما تو اتوبان برو ماشین پشتی میاد با فاصله 20 سانتی لزت میچسیه انگار داری پیاده روی میکنی
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    فرخنگ غلط رانندگی
  • محمد A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    1فرهنگ پایین رانندگی 2کیفیت پایین خودرو 3جاده های غیر استاندارد
  • پارسا IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    1 نبود فرهنگ رانندگی 2 کیفیت خودروها و راه ها 3 نبود فرهنگ رانندگی
  • مرتضی A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    وای به روزی که بگندد نمک..وقتی از یک فرعی وارد اصلی میشوید باید توقف کنید تا حق تقدم اصلی برود بعد حرکت کنید...این جور مواقع برای همتون پیش اومده که راننده بی فرهنگ عقبی دستشو گذاشته روی بوق وبا بی ادبی اشاره میکنه برو دیگه....یک بار من داشتم وارد اصلی میشدم برای کمتر از سه ثانیه جهت حق تقدم مجبور به کاهش سرعت شدم..ماشین عقبی دستش رفت رو بوق ممتد و سپس اژیر و سپس بلندگو که راننده فلان حرکت کن با بی ادبی تمام...وقتی که این ماشین محترم پلیس را در اصلی دنبال کردم دیدم که اصلا ماموریتی هم نداشتند و اهسته میرفتند و میخندیدند...ضمن تایید حرف دوستان که بی فرهنگی را عامل مهم تصادف میدانستند وای به روزی که بگندد نمک را هم اضافه میکنم
  • حاتم IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    4 0
    بي فرهنگي وعصباني هنگام رانندگي وغيراستاندارداتومبيل
  • موسا IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    2 0
    1 راننده های صفر کیلومتر 2 جاده های فرسوده و غیر استاندارد 3 پلیس راه
  • امید IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 0
    نبود تعادل روانی مردم
  • محسن IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    2 0
    به نظر من حدود 95درصد تصادفات رو خطای انسانی شامل میشه. ما ملتی هستیم که همیشه عجله داریم و میخواهیم با کمترین زمان بیشترین مسافت رو طی کنیم البته نمیشه هم از سهم جاده های نامناسب و ماشین های بی کیفیت بگذریم
  • مجید A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    عدم ایمنی کافی خودرووراههای کشور
  • مرتضی A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    60 کیفیت پایین خودروهای داخلی 20 عدم کیفیت مناسب جاده های ایران 20 عدم رعایت قوانین توسط رانندگان
  • بی نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    فکر کنم برای اولین بار نظر مردم و پلیس یکیه : فرهنگ رانندگی اشتباه گرفتن جاده با پیست و میدان جنگ
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    اول خودرو بی کیفیت و بعد بقیه عوامل مثل فرهنگ پایین رانندگی، جاده های غیر استاندارد و...
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 1
    اولین و مهمترین عامل نداشتن فرهنگ صحیح رانندگیه. این هم مثل خیلی چیزهای دیگه و موضوعات دیگه که ما در جامعه شاهد اون هستیم مانند استفاده کردن از وسایل عمومی و یا تخریب محیط زیست و ذباله ریختن در طبیعت....و این بی فرهنگی در کنه وجود اکثر مردم به عقیده من رخنه کرده و شاید خودمون هم متوجه خیلی از رفتارهای اشتباهمون نباشیم از جمله خود من. عامل دوم در بحث تصادفات بدون شک نداشتن کیفیت خودروهای داخلی است که البته با همت و همایت مسءولین به چند برابر قیمت به همین مردم فروخته میشه.ارزو می کنم قبل از هر چیز فرهنگ همبستگی و عدم خود خواهی رو ترویج کنیم و باعث بشیم که شرکت های سازنده خودرو کمی سر عقل بیان...
  • بي نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 1
    خبرآنلاين جون از قصدا و برعليه اقتصاد ملي خواستي غيرمستقيم تيتر بزني كه مردم علت اصلي مرگ و مير جاده اي رو كيفيت خودرو بگن عكس صفحه اصلي رو از قصد تصادف شديد يه پرايد و پژو پارس گذاشتي تا افكار عمومي كمي منحرف بشن به سمت هدفت غافل از اينكه مردم عزيز ايران بسيار باهوشن و گول اين بازي هاي تو رو نميخورن. عامل اصلي بي توجهي و عدم فرهنگ صحيح رانندگيه نه اون چيزي كه تو دنبالشي. نمي دونم اسم سايت هايي مثل تو رو چي بايد گذاشت كه كتمان واقعيات دنيا رو براي حفظ منافع خودت ميكني. مي دونم مطلبم منتشر نمي شه اما خواستم خودت بدوني همه مثل خودت ... نيستن. يه روز هم همين مردم فهيم حتما كمپيني عليه شما فرافكن ها و سوئ استفاده گرها راه خواهند انداخت.
  • بی نام BE ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 0
    رانندگی ها بد قبول ، ولی انصافا تو تصادف مشابه با سرعت مجاز 120 تو اتوبان بین شهری به هر دلیلی یه پراید یا پژو چپ کنه با یه لندکروزر یا بنز یا حتی ارزون ترین هیوندای مثل آی 20 که چپ کرده تلفات مشابه دارن ؟ و یا اصولا سیستمهای کنترل پایداری ماشینهای به روز اصلا اجازه میده ماشین چپ کنه ، واقیعت اینه که سی و چند ساله جون مردم به حراج گذاشته شده واسه جیب یه عده .
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 1
    1نداشتن فرهنگ رانندگی و ترافیک 2 ماشین های بی کیفیت و اشغال 3 جاده های نا امن 4 نداشتن سیستم حمل و نقل شهری و بین شهری استاندارد
  • ابوالفضل A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 1
    با درود و احترام. اکثر تلفات مرگ و میر :1 مربوط به طرز ناصحیح رانندگی،2کیفیت پایین ساخت خودروها،3 استاندارد نبودن جاده ها،سه راس مثلث مرگ در ایران.با تشکر.
  • سعید IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    فقط اینکه مثل ادم بیرون شهر بین خطوت رانندگی کنید. هرچقدر تند بری سبقت بگیری اخر سر ۱۰ دقیقه زود میرسی تو مسیر یک ساعته اونم میای خونه نیم ساعت پیام بازرگانی میبینی اشغال ترین ماشین هم باشه فاصله راعیت کنی هیچ تصادفی موجب مذگ نمیشه....ماشین واسه اسایش مردم ساخته شده باعث مرگ کسی بشه باید اتیش زد
  • بی نام CN ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    2 0
    من الان چندین و چند سال ایران بر نگشتم و چین زندگی میکنیم، توی چین هم فرهنگ رانندگی کم میباشد، هم کیفیت ماشین های چینی خیلی جالب نیست، ولی آمار مرگ در اثر تصادف کم هستش، به دلیل نسبتا استاندارد بودن جاده ها هستش و ترس راننده از باطل شدن گواهینامهسیستم گواهی نامه اینجا خیلی جالس هستش خلاصه کیفیت و استاندارد جاده نقش مهمی را بازی میکنه، فرهنگ رانندگی هم هم چنان. و کیفیت ماشین هم موثز هستش. به بالا بردن کیفیت و استاندارد جاده ها و ماشین ها و کمی شعور رانندگی ایمنی، ایم مشکلات قابل حل هستش. خودم دوستی داشتم که چند ماه پیش با 206 تصادف کرد و جوان مرگ شد که خیلی ناراحت کننده بود
  • مصطفي9108 A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 0
    عامل اصلي راننده وعامل دوم جادهو عامل سوم بي کيفيتي خودرو
  • جاسم IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 0
    طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سالانه 1200000هزار نفر ذرجهان بر اثر تصادفت جان خود را ازدست میدهند که ایران رتبه 5 جهان را به خود اختصاص یافته این سازمان خسارات ناشی از تصادفات در ایران را سالانه 12000میلیارد تومان اعلام کرده است اینم لینک خبریش http://www.khabaronline.ir/detail/455566/society/urbanبه نظر من دولت اگر سایپا و ایران خودرو را تعطیل و همین حقوق فعلی را به کارکنان آنها بپرداخت کند سالانه میتواند 150000 اتومبیل لکسوس آخرین مدل به عنوان هدیه به مشتریان اتومبیل این شرکتها هدیه دهد بازهم بسود دولت تدبیر و امید است خواهشمند است اقتصاد دان محترم به ریاست محترم جمهوری مشاوره ذهند نه وزیر محترم صنعت
  • جواد A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    عامل تصادفات،اول كيفيت خودرو٤٠ فرهنك رانندكي وسرعت٤٠ ونقاط خطرناك و حادثه ساز در راهها ،كه متاسفانه با انكه مسوولان مي بينند كه بيشتر تصادفات منجر به وازكوني در انجا ها رخ مي دهد،ولي تا امار كشته ها از يك حد مشخص مثلا ١٠ نفر در سال بيشتر نشود متاسفانه مسوولان اقدامي جهت تصحيح اين راه نمي كنند