نشریه «کیو اس» امروز رتبه بندی دانشگاه ها را در سال 2015-2016 اعلام کرد که در آن دانشگاه ام آی تی (موسسه تکتولوژی ماساچوست) همانند سال قبل اول شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «کیو اس» یک نشریه است که سالانه لیستی از 800 دانشگاه برتر دنیا منتشر می کند.این نشریه از سال 2004 تا 2009 با مجله آموزش عالی تایمز همکاری می کرد اما پس از آن از هم جدا شدند و هر کدام لیست های جدایی منتشر کردند.

امروز «کیو اس» لیستی از رتبه دانشگاه ها سال 2015 و 2016 منتشر کرد که در آن دانشگاه «ام آی تی» امسال  همانند سال قبل اول شد،دانشگاه هاروارد نیز که سال قبل چهارم شده بود امسال پیشرفت داشته است و دوم شده است.
لندن تنها شهری بود که در میان 50 دانشگاه اول 4 دانشگاه داشته است پس از آن بوستون و نیویورک 3 دانشگاه در 50 دانشگاه اول داشته اند.
شهردار لندن که شهرش را «پایتخت آموزش جهان» نامیده است در این رابطه گفت: قسمت آموزش شهر مان روز به روز قوی تر می شود.

ترجمه: نیو صدر / منبع: QS

237 42

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    4 32
    در بين شهرهاي كشورمان نيز تهران يك شهر دانشگاهي است
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    24 32
    آرزوم گرفتن دکتری تو ام آی تی هست ولی چیکار کنم که نه پول دارم و نه بورسیه زیرمیزی
  • حمید US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    8 10
    این رتبه بندی خیلی معتبری نیست و شانگهای رنکینگ از این معتبر تره به عنوان مثال دو دانشگاه از سنگاپور در رتبه های 12 و 13 در جهان قرار گرفتند و یک دانشگاه چینی در رده 25. در این رتبه بندی بیشتر سعی شده تا رتبه ها بین کشورها تقسیم بشه و به خیلی از دانشگاه های معتبر دارای سوابق علمی درخشان رتبه های پایینی اختصاص داده شده به عنوان مثال دانشگاه هایدلبرگ آلمان که دارای 56 برنده جایزه نوبل در تمامی رشته هاست دارای رتبه 66 داره و چهار دانشگاه از هنگ کنگ دارای رتبه بهتری نسبت به هایدلبرگ هستند و حتی یک دانشگاه ناشناخته در هنگ کنگ دارای رتبه 28 و جالبتر اینه که دو دانشگاه سنگاپوری که اشاره کردم از دانشگاه برکلی و یو سی ال ای رتبه بهتری دارند. لطفآ از رتبه بندی های معتبر تری مثل شانگهای رنکینگ استفاده
    • شاهرود A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
      5 0
      شانگهای چینی و اعتبار؟؟ولمون کن.اصلا تو دنیا اساتید به شانگهای نگاه میکنن که اعتبار داشته باشه.شایدم چون فقط در این شانگهای رتبه دانشگاههای ایرانو نسبتا خوب زده میگین؟؟؟کیو اس و تایمز و یو اس نیوز ول کنن بزن دنبال رتبه بندی بی ارزشی مثل شانگهای.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    5 0
    رتبه بندی چینی و اعتبار؟؟خیلی از دانشگاهها تو این رتبه بندی شرکت نمیکنن چه برسه به اعتبارش.