هشتمین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی در سال 94 با حضور معاون رئیس جمهور و مشاور وزیر در امور زنان و خانواده برگزار شد.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، صبح امروز با حضور مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، فرمندپور مشاور وزیر در امور زنان و خانواده ، سعادت استاندار آذربایجان غربی ، معاونین استندار و اعضای شورای اداری استان در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه ، نادر صفر پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و دبیر شورای اداری استان گفت : نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و هفته فناوری نانو در آذرماه امسال در آذربایجان غربی برگزار می شود که از تمام اساتید دانشگاهی دانشگاه های استان و پژوهشگران برای برگزاری هرچه بهتر آن دعوت می کنیم.

وی افزود : مجموعه مدیریتی استان و تمامی مدیران و مسئولین استانی برای توسعه ، بهبود و ارتقای شاخص های توسعه (سلامت / درآمد سرانه / سواد) تلاش می کنند.

در ادامه شهلا تاجفر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی هم گفت :از 3.080.576 نفر جمعیت استان، 1.525.449 نفر زنان هستند که تنها 22 نفر در شوراهای شهر و 24 نفر در شوراهای روستا مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه 174 تعاونی در حوزه زنان وجود دارد .

سعادت استاندار آذربایجان غربی هم با اشاره به وجود 40هزار فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در استان گفت : متاسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدارک لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در استان بیکار هستند که این اتفاق به یکی از دغدغه های جدی و اصلی خانواده ها تبدیل شده است.

وی افزود : استان آذربایجان غربی پتانسیل های زیادی ازجمله هم مرزی با سه کشور ، تنوع قومیت های مختلف و وجود معادن مختلف دارد اما متاسفانه بدلیل مشکلاتی چون عدم توسعه زیرساخت ها در دولت نهم و دهم ، وجود عناصر ضدانقلاب و ... تاکنون از نظر شاخص های توسعه در وضعیت و جایگاه ضعیفی قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد : در دو سال گذشته موضوعات ، مشکلات و تنگناهای استان را جمع آوری کرده ایم و در تلاش هستیم بتوانیم با رفع موانع در راستای بهبود این شرایط گام برداریم.

در پایان شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به وضعیت نامناسب تورمی کشور در دولت قبل گریزی رد و گفت : اکنون با تلاش دولت تورم به وضعیت قابل قبول تری نسبت به قبل رسیده و حتی با وضعیت کنونی جزو معدود کشورهای با تورم دو رقمی هستیم که با تاکید مقام معظم رهبری در تلاش برای کاهش و تک رقمی کردن آن هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =