۲ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

ایسنا نوشت: یک اقتصاددان با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای گذشته این نرخ را بین حداقل ۸ هزار تومان تا حداکثر ۱۴ هزارتومان در نوسان توصیف کرد.

محمود باغجری، استاد دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به تحولات نرخ ارز و قیمت سکه در بازارهای سرمایه‌ای اظهار کرد: اگر مردم همه حجم نقدینگی را که در دست دارند بخواهند به بانک مرکزی بدهند و بانک مرکزی هم در قبال آن بخواهد ذخایر طلا و دلار خود را به آنها بدهد، باز هم در بدبینانه ترین حالت قیمت دلار در همین بازه ۱۴ هزار تومان ثابت خواهد ماند.

دلار

او با بیان اینکه می‌توان حتی قیمت دلار را به ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان هم رساند ادامه داد: به لحاظ پارامترهای اقتصادی آستانه قیمتی دلار از ۱۴ هزار تومان نباید بیشتر شود. اما اگر بیشتر از این میزان برود احتمالا به خاطر هیجان های ناشی از بدبینی نسبت به شرایط سیاسی بین المللی خواهد بود.

این اقتصاددان همچنین با بیان اینکه دلار در خوشبینانه ترین حالت های اقتصادی و سیاسی، دیگر به زیر۸۰۰۰ تومان برنمی‌گردد گفت که باید منتظر ماند و دید که تحریم های آبان ماه سال جاری تا چه میزان به صورت جدی اعمال می شود.

در روز گذشته نرخ دلار از حدود ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان قیمت شروع و رو به افزایش رفت و تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان هم رسید، ولی برای
دقایقی روند ریزشی به خودش گرفت و تا ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. این قیمت هم فقط برای چند دقیقه کوتاه بود و مجددا دلار تا زمان تنظیم گزارش تا حدود ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    7 32
    ددلار زیر ۸۰۰۰خواهد شد این رو به عنوان کسی که ۲۰ یال تو اقتصاد بوده میگم بار قبل هم تو سایت ایسنا گفتم دلار و سکه سه برابر میشه وشد ولی حالا علارغم اجرای تحریم ها میگم کاهش پیدا میکنه
    • بی نام GB ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
      2 0
      با کدوم منطق و دلیل ؟ یا رو هوا میگی ؟
  • بی نام A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    5 2
    متین
  • بی نام A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    10 0
    یعنی چی ، بالاخره چنده؟
  • اکبر A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    19 0
    یعنی این پیشبینیش منو کشته یعنی الان چیرو پیش بینی کرد دلار چند میشه میگه از 8 تا 14 میره زحمت کشیدی میگه یا میره بالا یا میره پایین یا میشه 8 یا میشه 9 شاید هم بشه 14 حتی ممکنه از 14 هم بالا تر بره
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    0 0
    کی به اینها گفته اقتصاد دان ؟ دقیقا چه تحلیلی کرد ایشون ؟
  • مصطفي ف IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    0 0
    قيمت دلار ناشي از دو عامل : خريد هيجاني مردم و خواب سنگين مسئولين. بعبارتي سوء مديريت مسئولين باعث شده اطمينان و اعتماد مردم از دست بره واسه همين دلار هر روز گرونتر ميشه چون مردم هجوم ميارن واسه خريد دولتم ارز نداره هي قيمت بالا ميره. البته هيچوقت درست نميشه چون مردم ما مردمي نيستن كه بخوان با مملكت خودشونفكر كنن و منافع يه عده خاص اين وسط هست كه نميذاره دلار ارزون بشه از طرفي مسئولين بي لياقت ما در خواب سنگين به سر ميبرن و اگر مثبت بينديشيم از اوضاع بي خيرن . نمونش سخنراني رئيس جمهور كه برگشته ميشگه دلار تنها 1 درصد در اقتصاد تاثير داره. يعني شما فكر ميكنيد اوضاع درست ميشه؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    1 0
    اقایون اقتصاد دان که هی می گفتید نرخ ارز باید برد بالا تا صادرات زیاد شود چه عددی مد نظرتون هست که صادرات رو ببره بالا؟