توضیحات لاریجانی برای تصویب اف‌ای‌تی‌اف و رفع نگرانی‌ها

از دعوت شب گذشته آیت‎الله یزدی از رئیس مجلس برای برگزاری جلسه‎ای جهت بررسی لایحه FATF روایت‎های مختلفی نقل شده است.

به گزارش خبرآنلاین، آقایان امیرآبادی، ذوالنوری و علی لاریجانی در جلسه این تشکل حضور یافتند. قرار بود در این جلسه دیدگاه‌های نمایندگان استان قم و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره (FATF) بررسی شود. (اینجا)

صبح امروز حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جلسه ویژه شب گذشته به تسنیم گفت: متاسفانه علی‌رغم توضیحات اعضای جامعه مدرسین درباره عواقب تصویب این لایحه، آقای لاریجانی موافق تصویب FATF بود. (اینجا)

این در حالی است که آیت الله حسن ممدوحی دیگر عضو جامعه مدرسین، با بیان اینکه در این جلسه مباحث خوبی مطرح شد، جلسه مذکور را «بسیار خوب» توصیف کرد.

پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در خبری نوشت: در ابتدای این جلسه جناب آقای دکتر لاریجانی توضیحاتی را در ارتباط با پیوستن ایران به این کنوانسیون مطرح کرد و سپس اعضای جامعه مدرسین در فضایی صمیمانه به طرح برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود و جامعه نسبت به این لایحه و پیوستن به کنوانسیون مذکور پرداختند.

در پایان جلسه پس از بحث و تبادل نظر کارشناسانه و طرح دیدگاه های مختلف مقرر شد رییس مجلس شورای اسلامی اقدام های لازم جهت رفع نگرانی‌های مطرح شده را به انجام رساند.

گفتنی است امروز ایرادات شورای نگهبان به لایحه پالرمو در مجلس رفع شد اما بررسی لایحه «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم» معروف به CFT دو ماه به تاخیر افتاد. (اینجا

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    13 1
    لاری جانی با برجام هم موافق بود
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    11 8
    نمایندگان در خدمت دولت