رییس صندوق بین المللی پول می گوید که کشورها برای تغییر و حتی رشدهای بیشتر آماده هستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی،کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول روز سه شنبه گفت که اقتصاد جهانی رشد گسترده ای را داشته، اما چشم اندازجهانی نشان می دهد که اقتصاد جهانی با افزایش ریسک هایی مثل نزاع های تجاری،سیاست های پولی و تغییرات تکنولوژی روبروست.

لاگارد که در کنفرانس صندوق بین المللی پول در جاکارتا برای آماده سازی نشست سالانه اکتبر در بالی ،سخن می گفت،اظهارداشت:ما انتظار داریم که رشد اقتصادی سال 2018 و 2019 به میزان 3.9 درصد باشد.

پیش بینی صندوق بین المللی پول از ماه ژانویه که 3.7 درصد برای سال جاری میلادی اعلام شده بود،تغییر نکرده است. لاگارد گفت که کشورهای آسیای جنوب شرقی( آ سه آن) برای افزایش نرخ بهره همچون ایالات متحده آمریکا و اروپا آماده می شوند، اما در عین حال هشدار داد  که  سیاست گذاران نیاز به مراقبت از جریان های سرمایه و ثبات مالی دارند.

او اضافه کرد: ما می دانیم که این موضوع در سراسرجهان تاثیرات گسترده ای خواهد داشت.ما از قبل درباره آن اطلاع داشته ایم.

به گفته او هنوز مشخص نیست که این تصمیم ها چه تاثیری بر سایر کشورها،شرکت ها،مشاغل و درآمدها خواهد گذاشت.کشورهای عضو آسه آن نیاز به مدل های جدید رشد دارند که برافزایش تقاضای داخلی با تجارت منطقه ای،تنوع اقتصادی ، آماده سازی تغییرات تکنولوژی مثل افزایش اتوماسیون کارخانه ای،هوش مصنوعی،بیوتکنولوژی،تکنولوژی های جدید مالی و ارزهای دیجیتال تاکید داشته باشد.

درحالی که این می تواند برخی شغل ها را از بین ببرد، اما مهم است که کشورها تلاش خود را برای آموزش کارکنان خود به منظور آماده سازی از نتایج فناوری های جدید افزایش دهند.

لاگارد می گوید:خیلی از مشاغل ازاین موضوع تاثیر خواهند گرفت، بعضی از آنها ممکن است از بین برود، اما خیلی ها هم ممکن است به دلیل اتوماسیون جدید تقویت شود.بنابراین ما نیاز داریم که درباره آینده بیشتر کار کنم.

به گفته او این راه مختص به یک کشور نیست و خیلی از کشورها در این مسیر راه خود را خواهند ساخت.

 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =