نظارت بر۱۵هزارو ۱۷۶ مرکز،‌ امکنه و سامانه آبرسانی چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: از تاریخ ۱۵ اسفندماه سال ۹۶ لغایت ۱۵ فروردین سال ۹۷ در قالب برنامه سلامت نوروزی بر۱۵هزارو ۱۷۶ مرکز،‌ امکنه و سامانه آبرسانی این استان نظارت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب دا، دکتر عبدالمجید فدایی افزود: از این تعداد یکهزارو ۷۵۸ مراکز تهيه، عرضه و فروش مواد غذايي، سه هزار و ۴۹۹ مورد اماکن عمومي، ‌۱۴۳ مورد اماکن بين راهي و ۷۷۶ مورد سامانه هاي آبرساني بوده است.
وی در مجموع تعداد بازدید های انجام شده از محل های مذکور را ۱۵ هزار و ۶۰۱ مورد اعلام کرد و افزود: با توجه به حساسیت سامانه هاي آبرساني اين محل ها طي اين مدت ۸۸۶ بار مورد بازديد قرار گرفتند.
دکتر فدایی گفت: همچنین برای ۱۵۷ مرکز تهیه ،‌عرضه و فروش مواد غذايي، ۲۶ امکنه عمومي، ۲۲ امکنه بين راهي اخطار نواقص بحراني صادر شد.
وی از معرفی ۲۷۷ مرکز تهیه و عرضه مواد غذایی،‌۳۶ امکنه عمومي ، يک امکنه بين راهي، ۴ مرکز عرضه كننده قليان به مراجع قضايي و سازمان هاي مسئول در اين مدت خبر داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه تعداد مراکز و امکنه عمومی و عرضه قلیان تعطیل شده را ۲۰ مورد اعلام کرد.
دکتر فدایی صدور یکهزار و ۵۲۲ کارت بهداشتی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستاي اجراي برنامه سلامت نوروزي در استان عنوان کرد.
وی، انجام ۳۶۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی، ۷۱ مورد نمونه برداري از مواد غذايي صنعتي و انجام دوهزار و ۸۱۳ سنجش با تجهيزات پرتابل ، نمونه برداري ميکروبي و سنجش کلر آزاد باقيمانده در آب آشاميدني و آب استخرهاي شنا را از ديگر اقدامات صورت گرفته در قالب اين برنامه برشمرد.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری در مجموع میزان مواد غذایي فاسد کشف و معدوم شده را ۱۴ هزار و ۹۶۴ کيلوگرم اعلام کرد و افزود: از اين ميزان يکهزار و ۷۷۰ كيلوگرم لبنيات، يكهزار و ۲۲۱ كيلوگرم مواد پروتئيني و گوشتي، ۲۹۰ كيلوگرم طعم دهنده ها و رنگ ها و سه هزار ۲۰۰ كيلوگرم شيريني، نان و آجيل بوده اند.
دکتر فدایی،‌میزان کنسرو، کمپوت، نوشابه و مواد مشابه کشف و معدوم شده را هشت هزارو ۴۸۳ کیلوگرم/ لیتر اعلام كرد.
وی تصریح کرد: طی این مدت به ۸۵ شکایت مردمي از طريق سامانه ۱۹۰ و ۲۱۶ گزارش متفرقه مردمي رسيدگي شد.
وی گفت: تعداد موارد برخورد با دستفروشان دوره گرد ۱۷۴ مورد بوده است.
دکتر فدایی تعداد موارد نظارتی و بازرسی مشترک با سازمان ها و دستگاه های درگير برنامه نوروزي را ۲۱۵ مورد اعلام کرد.
وی ضمن تقدیر از همکاری سایر ارگان های متولي برنامه سلامت نوروزي گفت: براي ايجاد هماهنگي هاي لازم طي اين يک ماهه ۷۰ جلسه درون بخشي و برون بخشي تشکيل شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اهمیت آموزش و اطلاع رسانی همگانی افزود: در اين راستا دوهزار و ۱۰۰ نفر از اصناف و ۴۵۸ نفر از پرسنل در برنامه هاي آموزشي شرکت داشتند.
وی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی ۵ برنامه راديويي و ۸ برنامه تلويزيوني پخش و ۶هزار و ۲۵۵ کتابچه و بروشور آموزشي چاپ و توزيع شد.
دکتر فدایی گفت: بطور میانگین ۱۸ اکیپ بازرسي و يک اکيپ نظارتي در هر روز در کل مناطق تحت پوشش فعاليت داشتند.
وی اظهار داشت: ۴ مرکز عرضه قلیان که بصورت زیرزمینی فعاليت داشتند شناسايي و نسبت به تعطيلي۳ واحد اقدام شد و متصدي يک واحد نيز خود اقدام به جمع آوري قليانها نمود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =