لزوم دقت در ارزیابی معلمان در هفته بزرگداشت معلم

ایسنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است در هفته بزرگداشت معلم بر ارزیابی معلمان دقت لازم صورت گیرد تا نارضایتی ایجاد نشود.

اقبال عباسی در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ۱۶ هزار معلم در استان مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: باید جامعه را برای تکریم از مقام والای معلم پویاتر کنیم و فرهنگ تجلیل از مقام معلم اصلاح شود و این امر در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، همچنین لازم است همکاری لازم را بر اجرای مطلوب برنامه‌های این هفته داشته باشند.
وی افزود: لازم است خانواده معلمان و دانش‌آموزان در برگزاری برنامه‌های هفته بزرگداشت معلم مشارکت داشته باشند و در ارزیابی‌های معلمان دقت بسیاری صورت گیرد تا نارضایتی ایجاد نشود.
عباسی ادامه داد: در صورتی که در جامعه معلم وجود نداشته باشد جامعه توسعه نخواهد یافت، توان انسان‌ها افزایش نمی‌یابد و با رشد بخش‌های مختلف مواجه نخواهیم شد.
استاندار بر مشارکت و همکاری هر چه باشکوه‌تر برای برگزار شدن برنامه‌های با کیفیت‌تر هفته معلم تاکید کرد.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه امسال اقامت مسافران نوروزی در استان رشد ۲۰۶ درصدی داشته و چهارمحال و بختیاری در ضریب اسکان رتبه برتر را کسب کرده است، این نشان‌دهنده این است که استان پتانسیل و توانمندی جذب مسافر را دارد.
عباسی از فعالیت میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، هلال احمر، آموزش و پرورش و مساجد استان به دلیل اسکان دادن مسافران نوروزی در ایام نوروز تشکر و تصریح کرد: امید است شرایط بهتر با حداقل امکانات را در مدارس برای اسکان مسافران فراهم کنیم و فرمانداران وظیفه دارند از هم ‌اکنون به منظور جذب و خدمات رسانی بهتر به مسافران تابستان و نوروز سال آیند برنامه‌ریزی کنند.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها موظف هستند فرصت‌ها و پتانسیل‌های استان را برای جذب گردشگر تابستانی تبلیغ و اطلاع رسانی کنند.
در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: میزان اقامت مسافران نوروزی در استان نسبت به سال گذشته ۲۰۶ درصد افزایش یافته که ایجاد خانه‌های مسافر و اقامت‌گاه‌های بوم گردی در مناطق روستایی و عشایری و همچنین فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر، موجب افزایش اقامت مسافران نوروزی به استان شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال گذشته این شورا ۵۳ مصوبه داشته که از این تعداد ۴۳ مصوبه اجرایی، دو مصوبه اجرایی نشده و هشت مصوبه در حال پیگیری است.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های بزرگداشت روز معلم، افزود: تمامی سازمان‌ها و خانواده‌ها موظف به مشارکت در تکریم از مقام شامخ معلم هستند تا تکریم از آن‌ها به فرهنگ‌سازی منجر شود.
امیدی در ادامه گفت: امسال مسافران نوروزی در ۲۱ پایگاه،۱۱۱ مدرسه در قالب ۸۰۹ کلاس درس با همکاری ۱۹۷ نفر از عوامل اجرایی اسکان داده شدند که به دلیل ازدحام جمعیت سه پایگاه و ۲۲ مدرسه دیگر افزوده شد.
وی با اشاره به پذیرش ۱۲ هزار و ۲۷۲ خانوار در ستاد اسکان فرهنگیان، تصریح کرد: ۴۴ هزار و ۹۳ نفر در قالب ۸۸ هزار و ۱۸۶ نفر روز در ستاد اسکان فرهنگیان پذیرش شدند که بیش از ۴۰ درصد خانوارهای پذیرش شده در مرکز استان بودند.
امیدی ادامه داد: ۷۶ درصد از خانوارهای پذیرش شده فرهنگی و ۲۴ درصد غیر فرهنگی بودند.
وی خاطرنشان کرد: میزان رشد مسافر نوروزی به استان در نوروز امسال نسبت به سال گذشته رشد ۱۷۲ درصدی داشته است.
امیدی با اشاره به اینکه در این ایام در تمام مدارس استان دستگاه کارتخوان وجود داشت، خاطرنشان کرد: میزان درآمد حاصل از اسکان آموزش و پرورش استان در نوروز امسال ۲۱۶ میلیون تومان بوده که جوابگوی پرداخت حقوق عوامل اجرایی نبوده است.
وی عدم وجود تجهیزات مورد نیاز، محدودیت شدید منابع مالی، فرسوده بودن تجهیزات اسکان، آسیب‌رسانی به امکانات و تجهیزات مدارس و نرخ پایین تعرفه‌های اسکان و عدم تعادل میان هزینه و درآمد را از جمله مهم‌ترین مشکلات اسکان آموزش و پرورش بر شمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: ۲۰۰ یخچال، ۲۰۰ تلویزیون، ۲۵۰ تخته فرش، ۲۰۰ گلیم ودو هزار و ۵۰۰ پتو از اقلام مورد نیاز به منظور مدیریت بهتر اسکان برای مسافران تابستان بوده که اعتبار برآورد شده برای تامین این اقلام ۹۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =