میراث فرهنگی روستاها ثروت و دارایی ناملموس است که می تواند منجر به اشتغال گردد

سرفرازی اظهار داشت: میراث فرهنگی در روستاها را ثروت و دارایی ناملموسی در این مناطق عنوان نمود که می تواند بستر بسیار مناسبی در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در این مناطق باشد و می طلبد مردم روستا با تلاش و همت از این ظرفیت های موجود استفاده نمایند.

به گزارش خبرآنلاین؛ بی بی عصمت سرفرازی معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی رییس‌جمهور در نخستین جشنواره روستایی و عشایری شهرستان طارم که با حضور مسئولین ارشد کشوری استانی و شهرستانی در محل ییلاق دیزاب شهر آب بر برگزار گردید؛ اظهار داشت: امروز کشور در شرایط حساس قرار گرفته است و بایستی همانند سال های گذشته با در کنار هم بودن، اعتماد به دولتمردان و مدیران و تلاش و خدمت صادقانه مدیران، این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به پیام رییس جمهور در اجلاس سران کشور مبنی بر اینکه من رییس جمهور تمام ملت ایران هستم و امروز ضرورت دارد تمام مردم در کنار دولت قرار بگیرند افزود: امروز با نوع دیپلماسی فعالانه سیاسی دولت موضع گیری کشورهای اروپایی در مورد ایران متفاوت از آمریکاست و با سیاست های آمریکا در مورد ایران همراهی نمی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد : شرایط نسبتا سخت اقتصادی که امروز بر مردم تحمیل می شود با اتحاد و همدلی مردم و مسئولین و تلاش مضاعف مسئولان این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم چرا که تاریخ نشان داده است هر اتفاقی که در کشور با مشارکت و همراهی اقشار مختلف مردمی همراه بوده پیروزی را به دنبال داشته است.

معاون سرمایه‌گذاری فرهنگی اجتماعی رییس جمهور در این جشنواره با اشاره به نگاه ویژه دولت به حوزه روستایی عشایری گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای مناطق روستایی عشایری و شهر های زیر ۱۰ هزار نفر اختصاص یافته است .

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: با این نگاه مثبت دولت، شرایطی فراهم شود گام های موثری در حوزه اشتغال و بیکاری در مناطق روستایی عشایری برداشته و باعث ماندگاری مردم در این مناطق باشیم.

سرفرازی به نگاه ویژه دولت به حوزه گردشگری و طبیعی تصریح کرد: ظرفیت های ویژه ای در حوزه گردشگری و طبیعی در کشور وجود دارد که می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها شود.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم یادآور شد: اشتغال زنان در حوزه روستایی بیش از سایر مناطق است و این قشر نباید در ایجاد اشتغال پایدار مورد غفلت قرار گیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =