تعداد زیادی از کاربران خبرآنلاین معتقدند که پیام‌رسان‌های داخلی به‌دلیل عدم حفظ اطلاعات و حریم شخصی، کیفیت پایین و تلاش برای حذف پیام‌رسان‌های خارجی نتوانسته‌اند موفق باشند و باید حذف شوند تا بیش از این بودجه در اختیار آنها قرار نگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، آخرین آمار ایسپا نشان می‌دهد که ۷۹ درصد از مخاطبان پیام‌رسان تلگرام پس از فیلتر شدن این پیام‌رسان هنوز از آن استفاده می‌کنند. در همین میان نظرسنجی‌ای در خبرآنلاین با عنوان «پیام‌رسان‌های داخلی برای جذب مخاطب چه کارهایی باید انجام دهند؟» منتشر شد که در ادامه آن، کاربران خبرآنلاین نظرات خود را اعلام کرد. این نظرات را می‌شود در سه فاکتور مهم طبقه‌بندی کرد؛ اعتماد و امنیت، جذب مخاطب و کیفیت.

در مورد فاکتور اول تعدادی معتقد بودند که در صورت استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، حریم و اطلاعات شخصی ما حفظ نمی‌شود و اعتماد ما به این پیام‌رسان‌ها از بین رفته است. در مقابل گروه دیگری نیز بودند که می‌گفتند اطلاعات شخصی در پیام‌رسان‌های خارجی هم رصد می‌شود. فاکتور دوم جذب مخاطب است که گروهی می‌گفتند فیلترشکن‌ها هم باید مسدود شود و استفاده از تلگرام را جرم اعلام کنند. در واقع این گروه معتقد بودند که تنها با زور می‌شود مردم را به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ترغیب کرد.

ایده‌ای شکست‌خورده که می‌گوید همه چیز را حذف کنیم، تا مردم به آن چیزی که می‌خواهیم جذب شوند. در حالی که گروه مقابل این اظهارنظرها می‌گفتند اگر قرار است مردم جذب پیام‌رسان‌های داخلی شوند، باید از هر نظر پیشرفت کند و امکاناتی در اختیار مردم بگذارد که آنها را ترغیب کند. فاکتور سوم هم که در مورد کیفیت است و اکثر کاربران در مورد کیفیت پایین این پیام‌رسان‌ها نظر مشترک دارند و می‌گویند اینها کپی‌برداری از نمونه‌های خارجی است و هیچ نوآوری‌ای ندارد. به همین دلیل طبیعی است که مردم سراغ آنها نروند.

برخی از نظرات کاربران خبرآنلاین را اینجا بخوانید:

 

اعتماد و امنیت

اعتماد چیزی است که بسیار سخت و مشکل به‌دست میاد ولی به‌هر دلیلی از دست برود برگرداندش غیرممکن است

هم از نظر امکانات نرم‌افزاری و هم عدم اعتماد و نداشتن آزادی پس از بیان و ... سرویس‌های داخلی از خارجی کمتر مورد قبول و اعتمادند

عدم اطمینان از حفظ اطلاعات شخصی، عدم اطمینان از امانت‌داری این پیام‌رسان‌ها و کیفیت پایین خدمات.

جذب مخاطب

باید فیلترشکن‌ها مسدود شوند و استفاده از تلگرام جرم اعلام شود

فیلترینگ تلگرام چرا ناقص اجرا شد؟ باید کل فیلترشکن‌ها غیر فعال شوند؛ هاتگرام و تلگرام طلایی هم باید حذف شوند. مردم باید از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند حتی به زور.

برای من سواله که برخی تو پیام‌رسان خارجی چکار می‌خوان انجام بدن که تو پیام‌رسان داخلی نمی‌شه یا نمی‌خوان یا نمی‌تونن انجام بدن؟

کیفیت

پیام‌رسان‌های داخلی اولا کپی‌برداری ضعیف هستند، درثانی برای بزرگ‌نمایی خود گزینه حذف اکانت ندارند و از همه مهم‌تر حفظ حریم اشخاص رعایت نمی‌شود؛ پس باید به کاربران حق داد تمایلی به این پیام‌رسان‌ها نداشته باشند.

من به خاطر اینکه خیلی از دوستانم عضو سروش نیستن ازش زیاد استفاده نمی‌کنم؛ اما انصافا سروش در حال حاضر هیچ کمبود فنی نسبت به تلگرام ندارد.

بنده که رفتم سراغ سروش نزدیک 1 ماه که کلا قطع بود و بعدش اونقدر کند بود که استفاده از فیلترشکن رو ترجیح دادم. الان هم شنیدم که رایگان بودنش رو هم هنوز 6 ماه نشده برداشتند. احتمالا از سال دیگه هزینه اضافی هم می‌گیرن. متاسفانه اکثر نرم‌افزارهای ایرانی اولش رایگان شروع می‌شه و بعد خدماتشون کاهش پیدا می‌کنه و بعدا تا جیب مردم رو هم خالی نکنن بیخیال نمی‌شه.

 

 

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    12 1
    بخاطر اينكه امن نيستن
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    12 1
    مورد اعتماد نیستند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    4 0
    به خاطر هیچ کدوم از اینا نیست تنها دلیلش اینه که خواستین مردمو وادار کنید به استفاده که اینکار همیشه نتیجه عکس میده