۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳
عید عاشیق‌ها ١٣ ساله می‌شود

ایسنا نوشت: در سیزدهمین سال برگزاری عاشیقلار بایرامی، از عاشیق حاج مسلم عسکری، پیشکسوت موسیقی عاشیقی با ٨٠ سال سن تجلیل می‌شود.

حمید بیات، برگزار کننده این مراسم توضیح داد: «عاشیقلار بایرامی به معنای عید عاشیق‌هاست که هر سال ٣١ فروردین ماه برگزار می‌شود اما امسال به دلیل شرایط خاص حاج مسلم عسکری پیشکسوت این بخش از موسیقی و بیماری‌ای که پشت سر گذاشته است، این مراسم را با تاخیر برگزار می‌کنیم.»

او ادامه داد: «این برنامه ١٣ سال است که با هدف حفظ سنت‌های دیرینه و کمک‌های مردمی اجرا شده است. محمد رزاقی مؤسس این همایش است و تا کنون سیزده دوره آن را برگزار کرده است اما امسال بنا به دلایلی این برنامه را به نیابت از او هدایت می‌کنم.»

بیات اعلام کرد: «این همایش هر ساله با حضور استادان بزرگ و عاشیق‌های سراسر ایران برگزار می‌شود. این مراسم پیش از این در خانه‌ها برگزار می‌شده است.»

او اضافه کرد: «در این دوره نیز عاشیق‌های مناطق مختلف از جمله آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، قم، همدان و مرکزی حضور دارند. حتی پیش از این در یک دوره از عاشیقلار بایرامی از کشور جمهوری آذربایجان نیز مهمان داشتیم.»

به گفته بیات، سیزدهمین سال عاشیقلار بایرامی با همکاری اداره ارشاد زنجان، ١٥اردیبهشت در سالن فرهنگسرای ارشاد این شهر برگزار می‌شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =