طرح منطقه نمونه گردشگری «دیمه» تصویب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: کلیات ایجاد طرح منطقه نمونه گردشگری "دیمه" در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، بهمن عسگری سوادجانی در سیزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تصویب طرح منطقه نمونه گردشگری "دیمه" از سال 1389 تاکنون روندی طولانی داشت که با انتقادهایی همراه شده بود.

وی افزود: اجرایی شدن روند چنین طرح هایی در چهارمحال و بختیاری با توجه به نرخ بالای بیکاری در راستای اشتغالزایی، رونق اقتصادی و توسعه اجتماعی دارای ضرورت، اهمیت و اولویت ویژه است.

عسگری سوادجانی به ظرفیت های طبیعی گردشگری چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از مهمترین مناطق بکر و توریستی ایران اشاره و تصریح کرد: اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی با تصویب طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه به رونق اقتصادی، توسعه اجتماعی، محرومیت زدایی، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در این استان کمک کردند.

وی بیان داشت: طرح جامع منطقه نمونه گردشگری دیمه از سوی بخش خصوص در زمینی به مساحت 44.5 هکتار اجرا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای اجرای طرح جامع منطقه نمونه گردشگری دیمه سه هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه خواهد شد.

عسگری سوادجانی عنوان داشت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم 650 نفر فراهم می شود.

افزوده می شود، "دیمه" از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری همه ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی فراوانی بوده و در 90 کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

بهمن عسگری سوادجانی

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =