رضا امیرخانی درباره چگونگی چاپ مقالاتش درباره فرار مغزها در قالب یک کتاب توضیح داد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا امیرخانی داستان‌نویس سرشناس، در تازه ترین اثرش با عنوان «ره‌ش» به سراغ مسئله شهرنشینی و مشکلات و مسایل آن رفته است. او در این کتاب سعی کرده دغدغه هایش را در قالب داستانی به مخاطب منتقل کند.

امیرخانی که برای انتشار این کتاب مهمان کافه خبر بود، در بخشی از گفت وگو درباره اینکه چگونه تصمیم گرفت مقالاتش را درباره مهاجرت و فرار مغزها در قالب کتاب «نشت نشا» منتشر کند توضیح داد: «نشت نشا» را در روزنامه چاپ کردم و سپس مورد استقبال مجلاتی قرار گرفت و بازنشر داده و تمام شد. سال 82 یک روز موبایلم زنگ خورد و معاون یکی از وزرا گفت که استاد امیرخانی شما در «نشت نشا» چه کرده‌اید؟ من سوالاتی از شما دارم و باید ملاقاتتان کنم. گفتم که من استاد نیستم، رضا امیرخانی‌ام و روز آینده اگر فرصتی داشتم همدیگر را ملاقات کنیم.»

او افزود: «مدتی بعد مشاور آقای خاتمی تماس گرفت و گفت مقاله «نشت نشا» را می‌خواهم، پرسیدم برای چه؟، گفت چک کردم «نشت نشا» طولانی‌ترین مقاله راجع به مهاجرت نخبگان است و ما روز آینده جلسه‌ای با آقای خاتمی درباره فرار مغزها داریم و هیچ متنی هم درباره این رویداد نداریم جز مقاله تو. اینجا بود که دیدم این مقاله چه خوب گرفته است و مجموع آن‌ها را در قالب یک کتاب منتشر کردم که با استقبال و فروش خوبی همراه شد، این اولین تجربه مقاله نویسی من بود.»

مشروح گفت وگوی امیرخانی را اینجا بخوانید.

58243

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =