۰ نفر
۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

سفیر عربستان سعودی در روسیه روز دوشنبه اعلام کرد مذاکرات درباره تحویل سامانه های موشکی اس - 400 به عربستان سعودی در مرحله نهایی است و دو طرف در حال گفتگو درباره جزییات فنی و لجستیکی هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رائد بن خالد القرملي سفير عربستان سعودي در روسيه گفت :« دربارۀ سامانه هاي موشکي اس400 گفتگوهاي مفصل بين دو طرف دربارۀ ترتيبات نهايي ادامه دارد. ما در حال گفتگو درباره مسائل فني به ويژه درباره انتقال فن آوري و دانش فني آن هستيم.»

پيشتر ولاديمير کوژين دستيار رئيس جمهور روسيه در امور همکاري هاي فني و نظامي در مصاحبه با روزنامه کومرسانت گفته بود اسناد مربوط به تحويل سامانه هاي موشکي اس - 400 امضا و درباره همه پارامترهاي آن توافق شده است.

سامانه هاي موشکي اس 400 روسيه در واقع جديدترين سامانه موشکي ضد هوايي دوربردي است که در سال 2007 مورد بهره برداري قرار گرفت. اين سامانه موشکي براي هدف قرار دادن هواپيما، موشک هاي بالستيک و کروز از جمله موشک هاي ميان برد و اهداف زميني طراحي شده است.

رادار اين سامانه موشکي، اهداف هوايي را در فاصله بيش از 600 کيلومتري ( 373 مايلي ) رهگيري مي کند. موشک هاي سطح به هوا ( 48N6E3 ) اين سامانه مي توانند اهداف ايروديناميک را در ارتفاع ده هزار تا 27 هزار متري و تهديدات بالستيک را در ارتفاع دو هزار تا 25 هزار متري هدف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاري ايتارتاس از مسکو، بر اساس گزارشهاي اوليه، چين نخستين کشوري است که براي دريافت چنين سامانه هايي قرارداد امضاء کرد. پس از آن روسيه توافق نامه بين دولتي را براي فروش سامانه اس - 400 با هند امضا کرد. در سال 2017 نيز چنين قراردادي با ترکيه امضاء شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    31 2
    روسهای نامرد، سالیان سال ما رو سر دواندند برای اس400
  • زهرا IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    32 1
    هنوز هم روسها در حال خنجر زدن به ما هستند،
  • زهرا IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    28 0
    ضرر نداره الان ایران روسها را امتحان کنه، ببینیم چند سال طول می کشه به ما اس400 بدهند
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    3 2
    واقعا بازی سیاست با توهمات جور در نمیاد . به نظرم همه مردم ما بخصوص مسئولین ما باید سیاست مداری و توجه به منافع ملی رو سر لوحه خودشون بکنند.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    9 1
    ما چماق روسیه شده ایم . فقر و جنگ مال ملت ماست وانها پول در می اورند.. ماجرای چین و کره شمالی است.
  • بی نام EU ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    10 1
    ای کاش مسئولین ما یکم شرم داشتنو و میگفتن چرا اینقدر به این روس ها باج میدیم.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    9 1
    ما بعد سالها تازه بهمون اس 300 دادن حالا داره به عربستان اس 400 میدن و به همراه انتقال تکنولوژی به عربستان
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    6 1
    روسيه هميشه و به درستى فقط منافع خود را دنبال كرده و ايران و عربستان نميشناسه من هنوز علت دشمنيمون با آمريكا و دوستيمون با روسيه شوروى سابق را نفهميدم ما زمان شاه با آمريكا دوست بوديم هميشه هم مدرن ترين جت هاى جنگنده و تانك و ... مال ايران بود الان با روسيه دوستيم نه جنگنده ميده به ما و سامانه دفاعي اس ٣٠٠ قديمى را ميده به ما اس ٤٠٠ را به عربستانى كه رفيق آمريكاست بازنگرى در كل سياستهامون الزاميست
  • بی نام DE ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    0 1
    اس ٣٠٠ ايران از اس ٢٠٠ بهتره.
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    0 0
    خیانت روسها درطول تاریخ بیش ازآمریکا ست