ایلنا نوشت:معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: کشور در شرایط خطیری است و طبیعتا در برابر محدودیت‌های ایجاد شده به مشکل برمی‌خوریم اما این به معنای بن‌بست نیست و باید در کنار محدودیت‌ها از فرصت‌های به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم.

اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه رییس بانک مرکزی با اشاره به عملکرد سیف گفت: در پنج سالی که سیف سکاندار بانک مرکزی بود، با کمک دوستان در تیم اقتصادی دولت سیاست‌های مناسبی را در پیش گرفتند که نتیجه آن در شاخص‌های اصلی اقتصاد نمایان است.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: در پنج سال اخیر شاهد رشد مناسب در سرمایه‌گذاری، صادرات غیر‌نفتی توسط مشکلات بخش خصوصی، کاهش تورم و... بوده‌ایم و از طرف خود و رییس‌جمهور و هیات دولت از ایشان سپاسگذاریم. در دوره مدیریت جدید هم با شناختی که از همتی داریم حتما دوره ایشان نتایج خوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: کشور در شرایط خطیری است و طبیعتا در برابر محدودیت‌های ایجاد شده به مشکل برمی‌خوریم اما این به معنای بن‌بست نیست و باید در کنار محدودیت‌ها از فرصت‌های به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم و این در گرو شناخت شرایط و اقدامات متناسب با این شرایط است.

جهانگیری با اشاره به اقدامات آمریکا گفت: آمریکا کشور بزرگی است و اقداماتی را در راستای صفر رساندن فروش نفت ایران و ایجاد محدودیت‌های بانکی کرده است و باید در مقابل این اقدامات واکنش مناسبی داشته باشیم تا آسیب‌ها را به حداقل برسانیم. همچنین در شرایط جنگ اقتصادی علیه ایران نباید از رشد ، توسعه و معیشت مردم غافل شد و این بر دوش نخبگان و کارشناسان اقتصادی است.

وی ادامه داد: آمریکا به کمک اسرائیل و کشورهای منطقه شروع به یک جنگ رسانه‌ای کردند تا افکار عمومی را به تصرف درآورند و امید را نشانه گرفته‌اند، بنابراین تمامی صاحب نظران در این حوزه باید برای غلبه بر دشمن و افزایش اعتماد مردم فعالیت کنند.

معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: براساس مصوبات اخیر هیات دولت، طرح‌های نیمه‌تمام نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز داشتند تا با شرایط تسهیلی به بخش خصوصی واگذار شود و این سیاست‌ها باید در اولویت بانک مرکزی باشد.

جهانگیری نقل و انتقالات ارزی، نقدینگی و سیاست‌های ارزی را چالش‌های اصلی بانک مرکزی اعلام کرد.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    1 0
    اقاي برادر لطفا بن بست را تعريف كنيد
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    2 0
    شما یک راه باریکه به ما نشان بده تا دلمون خوش بشه. از میزان افزایش هر روزه قیمت ها خبر دارید و دست روی دست گذاشته و تماشا می کنید؟ زندگی در این پایین با زندگی در میان کاغذها و اعداد و ارقام فرق می کنه. گرانی از حد گذشته و همه تماشاچی هستند. این وزیر کشور چه می کنه تو این مملکت؟