سایت رسمی فدراسیون کشتی نوشت: مراسم تجلیل فدراسیون کشتی از مدال آوران نوجوان کشتی آزاد و فرنگی ایران با حضور مادر گرانقدر سه شهید، تنها بانوی پاکبان کشور، نماینده کودکان کار و رضا سالاری و جامعه کشتی در فضای باز فدراسیون کشتی برگزار شد.

در این مراسم مادران شهید خالقی پور، خانم صغری خانی شهر آباد تنها بانوی پاکبان کشور از استان خراسان شمالی، سجاد خوش تیغ نماینده کودکان کار، رضا سالاری کشتی گیر زاهدانی که دچار ضایعه نخاعی شده است، حمید جاسمیان، کاپیتان سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، ضیاء عربشاهی و مرتضی فنونی زاده پیشکسوتان فوتبال ایران، قاسم رضایی قهرمان جهان و المپیک، کمیل قاسمی نایب قهرمان  المپیک، حسن رحیمی قهرمان جهان و نفر سوم  المپیک ، حسن یزدانی، قهرمان جهان و  المپیک، سعید عبدولی، قهرمان جهان و نفر سوم المپیک، یگانه غریب گشته نماینده بانوان کمیسیون ورزشکاران و اعضای شوراهای فنی کشتی آزاد و فرنگی به همراه بسیاری از کشتی گیران و کادر فنی تیم های ملی و مسئولان فدراسیون حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مادر شهیدان خالقی پور بر روی سن رفت و طی سخنانی کشتی‌گیر را نماد مردانگی و غیرت دانست و افزود: وقتی که اسم کشتی می‌آید صحبت از مرودت و مردانگی می‌آید . کشتی‌گیر اول با نفس خود کشتی می‌گیرد و پس از قالب شدن بر نفس به دنبال کسب افتخار برای ایران است. و ادامه خانم صغری خانی شهرآباد تنها بانوی پاکبان کشور از اینکه در کنار کشتی گیران حضور دارد ابراز خوشحالی کرد.

در ادامه‌ این مراسم سجاد خوش تیغ، یکی از کشتی‌گیران نوجوان ایران و کودک کار پشت تریبون رفت و گفت‌: کشتی را خیلی دوست دارم، اما به علت فوت پدرم که سال گذشته رخ داد، مدتی کشتی را رها کردم، اما با حمایت‌هایی که از من شد بار دیگر کشتی را از سر گرفتم.  کشتی مال بچه‌های پایین شهر و درد کشیده‌ها است و همین کشتی‌گیران هستند که در میان بی توجهی ها برای کشور افتخار کسب می‌کنند.

حمید جاسمیان، کاپیتان سال‌های دور تیم‌ ‌ملی  فوتبال و پرسپولیس دیگر سخنران این مراسم بود. وی با قدردانی از فدراسیون کشتی، گفت‌: خیلی خوشحال هستم که به عنوان یک فوتبالیست کوچک در جمع شما مسئولان ورزش که همیشه در  المپیک و جهان برای کشور افتخارآفرین بودید حضور دارم. امیدوارم کشتی مثل همیشه در رویدادهای جهانی و  المپیک برای کشورمان افتخار آفرین باشند.

در ادامه‌ مراسم با حضور مادر شهیدان خالقی پور، خانم شهرآباد، سجاد خوش تیغ نماینده کودکان کار، به همراه قاسم رضایی، حسن رحیمی، کمیل قاسمی، سعید عبدولی، حسن یزدانی، حسین نوری و محمد علی گرایی از تمامی مدال آوران کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی کرواسی به همراه مربیان سازنده آنها و کادر فنی تیم‌ ‌ملی نوجوانان تجلیل شد و آنها جوایزشان را دریافت کردند.

در این مراسم از مادر سه شهید دوران دفاع مقدس، خالقی پور، خانم شهر آباد تنها بانوی پاکبان بانوی ایران، سجاد خوش تیغ، کودک کار و  رضا سالاری توسط فدراسیون کشتی و به پاس زحمات‌شان تجلیل به عمل آمد و از آنها قدردانی بعمل آمد.

فدراسیون کشتی به مدال آوران طلایی این رقابت ها، یک خودرو پراید 111 و دارندگان مدال های نقره و برنز به ترتیب هفت و پنج سکه طلا اهداء کرد. مربیان سازنده باشگاهی این کشتی‌گیران به ترتیب در مدال های طلا، نقره و برنز، پنج سکه طلا به همراه یکصد یونیت صندوق سرمایه گذاری کشتی، سه سکه طلا به همراه هفتاد یونیت از صندوق سرمایه گذاری کشتی و دو سکه طلا و پنجاه یونیت از صندوق سرمایه گذاری کشتی دریافت می شود. همچنین به سرمربی و اعضای کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نیز جوایز نقدی اهداء شد.

همچنین طبق مصوبه هیئت رییسه فدراسیون، به مدال آوران طلا، نقره و برنز در رقابت های جهانی نوجوانان جهان در کرواسی به ترتیب 1000، 500 و 300 یورو جوایز نقدی پرداخت می‌شود. 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =